• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

ברי ובנות מזל

מזל טוב הבן או הבת הגיעו לגיל מצוות. מה משמעות היום הגדול? מדוע מציינים אותו באופן מיוחד? מהם המנהגים אותם נוהגים לרגל המאורע?
ברי ובנות מזל
בר מצוה. גמר כניסת הנפש הקדושה לאדם (צילום: דוב בער הכטמן)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ב"ה שזכינו, אשרינו ומה טוב חלקנו עוד אחת מהמתנות הקסומות שבורא עולם העניק לנו, רק לנו העם היהודי. מרגלית נוצצת שעוברת מדור לדור. יום מיוחד שחקוק בלב העם היהודי וזה לא משנה מי את או אתה, איפה גדלת, איזו שפה דיברת. זה משהו משותף לכולנו וזה בר או בת מצווה של כל ילד או ילדה יהודיים.

כולנו נחשפים ליום זה בדרך זו או אחרת, אך יום זה הוא בעל משמעות עמוקה גם ברובד החיצוני אך גם ואפילו יותר ברובד הפנימי שלו. הרבי שליט"א מלך המשיח מתייחס ליום זה בכובד ראש ולמהות העצומה שטמונה ביום מיוחד זה שמשול ליום החופה. גמר ועיקר כניסת  הנפש הקדושה באדם היא בי"ב שנים אצל בנות, וי"ג שנים אצל בנים, שזה כבר מסביר את החשיבות של יום זה. הסיבה לכך שאצל הבנות אירוע זה נחגג שנה לפני הבנים נובעת מכך שבינה יתרה ניתנה באישה, כלומר, הבנות מגיעות לשלימות ההבנה וההשגה ונעשות בנות-דעה לפני הבנים.

ההכרה הזו שבורא עולם מסמיך ילד או ילדה ל'גדולים' ונותן להם את הכוח והזכות לקיים מצוות, מרגשת במיוחד, מכיון שאז מתחזק ומתגלה ביתר שאת וביתר עוז "חלק אלוקה ממעל ממש" שבהם. מנהג שבת/בר המצווה יתנו צדקה ביום זה מכספם הפרטי. יום הבר/ת מצווה הוא בדוגמת יום הלידה, "אני היום ילדתיך", שאז היא הלידה האמיתית של האדם כיון שנתחייב בתורה ומצוות, וניתנת לבן או לבת הזכות להיות שליח על-ידי קיום מצוות, וישנה הוספה יתירה בברכות השם גם מכיון שזו שמחה הנוגעת בכללות עם ישראל - על שנתווסף עוד יהודי בקיום המצוות.

יום זה מעבר לכך שהוא אירוע מכונן בחיים, זו גם אבן דרך במסלול העם היהודי, המסלול הארוך והמפותל בהתקשרות של כל אחד ואחת עם בורא העולם. לפעמים נתקלים בעלייה ולפעמים בירידה, וכל זה על מנת להגיע ליעד ולהתקרב לאבא שלנו שבשמיים.

בבר מצווה נהוג לומר מאמר חסידות 'איתא במדרש תילים", אותו כתב הרבי המהר"ש. בנו של המהר"ש - הרבי הרש"ב אמר מאמר זה בחגיגת הבר מצוה שלו, ומאוחר יותר - נאמר על ידי בנו של הרבי הרש"ב - הרבי הריי"צ בבר מצווה שלו. המאמר עוסק במעלת מצוות הנחת התפילין לו זוכה בר המצווה לקיים בפעם הראשונה.

הרבי שליט"א מלך המשיח תיקן לקרוא מאמר זה בבר המצווה ולעורר את הסובבים בדברי אלוקים חיים, שזהו הסוד שאנו מעבירים מדור לדור, זו השמחה הרוחנית מעצם יום זה, יום בו בורא עולם מוצא את משכנו בכל לב של בנות ובני המצווה של עם ישראל שזוכים לאחוז בלפיד הבוער שמאיר לנו את הדרך כבר אלפי שנים היישר להתגלותו של מלך המשיח ולבית המקדש השלישי.

מה עושים ב"חופש הגדול"

זמן להטעין מצברים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...