• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

כמעט שם: הפרס הראשון בהגרלת ה-80 מיליון נותר ללא זוכה

בפעם הרביעית ברצף, בפעם הראשונה בתולדות מפעל הפיס, נותר הפרס הראשון בהגרלת הענק ללא זוכה. הפרס יוגרל פעם חוזרת, וההזדמנות לזכות בפרס החלומי נתונה לכולם. "מעדנים מצויים כעפר" כבר אמרנו?
כמעט שם: הפרס הראשון בהגרלת ה-80 מיליון נותר ללא זוכה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

כמעט משחר תולדות הגרלות הפיס לא ארע כמו השבוע, בו בפעם הרביעית ברציפות נותר הפרס הראשון ללא זוכה.

במוצאי השבת האחרונה התבשרו ממלאי הדאבל לוטו כי בהגרלת ה-80 מיליון שוב נותר הפרס ללא זוכה שהצליח לדייק את כל ספרות המספר הזוכה. ששה ממלאי לוטו היו כל כך קרובים אל היעד, עד כדי דיוק של ספרה אחת שמנעה מהם את השגת הפרס הגדול.

אמנם ששה "חסרי מזל" אלו לא העפילו אל פסגת הפרס, אך לא יצאו בידיים ריקות: ארבעה מהם זכו בפרס השני בסכום של 125 אלף ש"ח, והשניים הנוספים זכו בדאבל לוטו ב-250 אלף ש"ח כל אחד.

הפרס הגדול יוגרל בפעם החמישית ביום שלישי הקרוב, וכעת ניתנת ההזדמנות לעוד ישראלים לחתור אל פסגת הפרס – בתקווה שאכן לא יוגרל שוב לאחר מכן.

סך כל הפרסים שחולקו בהגרלת הפייס ה'כושלת' העכשווית עמד על 18,291,926 ש"ח, כשביניהם נכללים ארבעה זוכי הגרלת האקסטרה שהצליחו לנחש את ששת המספרים הזוכים וגרפו לכיסם 60,000 ש"ח כל אחד.

חשוב לציין ולסייג לצד כל זאת, את הזהירות המיוחדת הנדרשת בנושא זה, מחשש להתמכרויות, וגם בזה משקיע מפעל הפיס פרסומים וסיוע על מנת שההגרלה לא תהפוך למכונה השואבת כספים מיותרים מאנשים שעדיין את ביכולתם לעמוד בהוצאות מרובות של רכישת כמות גדולה של כרטיסי הגרלה.

מפעל של גאולה

בכלל, ניתן לראות גם במפעל הפיס שהינו מוסד של גאולה. לבד זאת שכל אחד יכול להיות לעשיר בן רגע על ידי מילוי טופס בודד שעלותו כמה שקלים, ולהגיע לסכומים גרנדיוזיים של מילוני שקלים – מפעל הפיס מנצל את רווחי ההגרלות לטובת הציבור, הסביבה והאוכלוסיות השונות: רווחי מפעל הפיס הינם פטורים ממס הכנסה, ובנוסף לכך למוסד ניתנת הלגיטימציה לבחור בעצמו היכן להשקיע את המיליונים לטובת ורווחת הציבור לפי שיקול דעת הנהלת מפעל הפיס.

במהלך חמישים שנותיו הראשונות השקיע מפעל הפיס למעלה מ-21 מיליארד ש"ח בפרויקטים למען הקהילה, החברה והאדם בישראל. בין השנים 2008-2011 הופנו למעלה מ-17% מההכנסות למענקים לטובת הציבור. בשנת 2012 גדל המענק לקרוב ל28% מהכנסות המפעל, ומדובר במאות מיליוני שקלים.

אחת מפעולותיו הייחודיות של מפעל הפיס עליה לא ניתן לדלג היא תחרות החיבוריים התורניים, המעודדת את הציבור בישראל בכתיבת חידושי תורה וחיבורים הלכתיים. מרשים ביותר לראות את קהל המשתתפים בתחרות נפלאה זו – קהל הנמנה על כל קהלי וגווני הציבור בישראל, ומהווה פרויקט דחיפה אדיר להמשך ההשקעה וההעמקה בלימוד התורה. כל זאת בדרך לקיום ייעוד הגאולה - "מלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים", בו יעסקו כל באי העולם רק ברוחניות ובדברים נעלים (כידיעת מציאותו של הבורא - הבנתה והחדרתה בשכל האדם המוגבל) ולא יהיה כל ענין בעניני העולם הגשמי.

ובכלל, עצם העובדה כי מפעל הפיס הינו מוסד הבוחר להשקיע את משאביו בפעולות לטובת הקהילה והציבור בישראל בהקמת מרפאות, בתי רפואה, כיתות לימוד ובתי ספר, מועדונים קהילתיים, מרכזי נוער ועוד ועוד – הינה פועלת את זירוז ביאת הגאולה האמיתית והשלימה: גדרם של מענקי ענק אלו למוסדות ולציבורים נכללים הם בגדר צדקה, וידועים דברי חכמינו כי "גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה". אם כן – מפעל הפיס בפעולותיו הברוכות אכן מקרב את ביאת הגאולה האמיתית והשלימה!

פעולה קטנה לעושר גדול

רעיון הזכיה בהגרלת הפייס, מלמדנו שיעור חשוב על כוחה של פעולה קטנה:

מילוי פתק זעיר המכיל רשומת מספרים או משבצות למילוי יכול להפוך את ממלאו למיליונר בין לילה. טופס המילוי שעלותו שקלים בודדים, עד עשרות – יכול להכפיל את שוויו במאות אלפי אחוזים, וכל זה על ידי פעולה אחת קטנה של סימון המספרים הנכונים העולים בגורל.

כך בדיוק גם יכולה להיות הפעולה הטובה אותה נעשה למען הבאת הגאולה האמיתית והשלימה. פעולה שבשבילנו לא תהיה כמעט נחשבת, אך תיעשה בכוונה להבאת הגאולה – היא היא זו שתפעל את קיום והתגשמות החלום המציאותי, אליו כולנו מחכים –

הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש!

המטבע הוירטואלי כבר מצוי כעפר

“אני רק צינור, הכסף לא מיועד רק לי״ - הגישה החדשה של עשירי העולם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...