• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

התמ”ג מזנק: שיא חסר תקדים משאיר אבק למתחרים

שוב מתברר כי ארץ ישראל, זוכה להגנה ועזרה מיוחדת מהקדוש ברוך הוא • אחרי תקופת הקורונה והשלכותיה על כלכלת המדינות, מתגלה כי דווקא בישראל נשמר היתרון, והצמיחה בעיצומה • לראשונה שברה ישראל את שיא התוצר הגולמי לנפש, והתייצבה במקום השבעה עשר בעולם • "ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה"
התמ”ג מזנק: שיא חסר תקדים משאיר אבק למתחרים
תוצר מקומי גולמי במחירים שוטפים (נתונים מקוריים מיליוני ש"ח). מקור: הלמ"ס
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

השנתיים האחרונות טלטלו טלטלה עמוקה את כלכלת העולם. מגפת הקורונה גרמה לסגירת מפעלים ותעשיות והביאה לשיתוק קשה של הכלכלה. שנת 2021 הייתה ברובה שנה של הבראה בה המשק התאושש. בארץ הקודש נרשמה צמיחה מהירה של 8.1% שהעידה על ההתאוששות.

בחודש האחרון פירסמה קרן המטבע הבינלאומית את דירוג מדינות האו"ם לשנת 2021 לפי התוצר המקומי הגולמי הנומינלי לנפש. כשמתייחסים לתמ"ג באופן נומינאלי, לא מביאים בחשבון אינפלציה מקומית או יוקר מחיה, אך עם זאת, דירוג גבוה עדיין מעיד על יציבות כלכלית והתחזקות המטבע.

אחת ההפתעות הגיעו, איך לא, מכיוונה של ארץ הקודש. לראשונה הדירוג של ישראל שבר את מחסום ה50,000 דולר לנפש וקפץ אל המקום ה17 בדירוג המדינות - תוך שהוא עוקף באלגנטיות את גרמניה שנמצאת ממש מאחור עם מעט פחות תמ"ג לנפש.

הדירוג פותח בלוקסמבורג, הראשונה מבין 193 מדינות האו"ם, בעלת תמ"ג של 136,701 דולר לנפש. אחריה מתברגות: אירלנד, שוייץ, נורבגיה, סינגפור, ארה"ב, שבדיה, קטאר, איסלנד, דנמרק, אוסטרליה, הולנד, פינלנד, אוסטריה, קנדה, בלגיה - 51,875 דולר לנפש, ואחריה - ישראל. עם תמ"ג של 51,416 דולר לנפש, גרמניה - שגם היא שברה לראשונה את מחסום ה50,000 - הגיעה לתמ"ג של 50,795 דולר לנפש.

כלכלנים ותעשיינים מסבירים את היחלצותה המהירה של ישראל מהמשבר הכלכלי שגררה הקורונה ותולים אותה בנתח ההייטק המכובד שמרכיב את המשק שהמשיך לעבוד ואף צמח בתקופת הקורונה.

יניב בר, כלכלן באגף המחקר של בנק לאומי אמר כי, "כשמשווים את ישראל למדינות שנפגעו קשה מהמשבר, ההבדל הכי בולט הוא שהמשק הישראלי מוטה הייטק. ההייטק יכול לעבור לעבודה מרחוק, מהבית, כמעט באפס התאמה, אז הוא נפגע מהסגרים והמגבלות בצורה מזערית. רק עובדי הייטק כמעט לא נשלחו לחל"ת. להיפך, ההייטק הרוויח מהמצב ושגשג יותר מאי פעם, בגלל שהמצב החדש חייב את כולנו לעבור לעשות הרבה פעולות בדיגיטל".

אכן, שיאים רבים נשברו בשנה האחרונה בהייטק הישראלי. השכר עלה בכ-10% והגיע לכ-26 אלף שקל בחודש. 177 אקזיטים נחתמו במסגרתם נמכרו חברות וסטארט-אפים ישראליים במעל 11 מיליארד דולר.

נתנאל היימן, מבכירי התאחדות התעשיינים, מסביר כי החלטה שקטה שהעבירה הממשלה הקודמת, תרמה במידה רבה להתאוששות המשק. מרבית המפעלים נפתחו מיד אחרי הסגר הראשון - אחרי חודש השבתה - ולא הפסיקו בשנית את עבודתם. כך נותרו מאות אלפי מקומות עבודה פעילים וייצור שלא הפסיק.

וזאת כמובן מלבד כל הייצור והתעסוקה שהוגדרו חיוניים שגם הם נותרו פעילים משך כל התקופה. וזאת בשונה ממדינות אחרות בהן הייצור הופסק לחודשים ארוכים שפגעו אנושות בכלכלה המקומית.

אין ספק, כי אנו רואים בדברים אלו התמששות ברכתו התמידית של בורא העולם לארץ ישראל אשר היא, כדברי הפסוק 'ארץ אשר תמיד עיני ה' אלוקיך בה מרשית השנה ועד אחרית שנה'. לא זו בלבד שהמכה שספג המשק הישראלי הייתה רגועה ביחס למדינות העולם, גם ההתאוששות הייתה מהירה והחלטית יותר שהביאה לאיזון מהיר.

הכלכלה בארץ הקודש מאז ומעולם הייתה מלווה בניסים על טבעיים שהזניקו את עם ישראל בשנים האחרונות לייצוא כלל עולמי של ענפי תעשיה, תוכנה וחקלאות רבים שמדרגים אותו במקום של כבוד בעולם. עתה בעידן הגאולה, רגע לפני התגלות מלך המשיח לעין כל, אנו רואים את יד ה' בכל צעד ושעל, במיוחד בהתאוששות ממשבר הקורונה האחרון.

פילנתרופיה: טרנד של העשירון העליון או מהלך עומק עולמי?

“אני רק צינור, הכסף לא מיועד רק לי״ - הגישה החדשה של עשירי העולם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...