• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

יוקר מול עושר: האינפלציה העולמית

הדלק יקר, אבל אנחנו לא מקנאים באינפלציה האמריקנית. ישראל במקום טוב לצד מדינות המערב שסובלות מאינפלציה משתוללת
יוקר מול עושר: האינפלציה העולמית
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

שיא של למעלה מארבעה עשורים נרשם בעליית האינפלציה בארה"ב בחודשים האחרונים. זו האחרונה עמדה על 8.6% - נתון שכמוהו לא נמדד מזה עידנים.

עד לא מכבר, הייתה זו מגיפת הקורונה הגלובאלית ששיתקה את המסחר והובילה לעליית מחירים בשלל ענפי הצריכה והתעשייה. כשזה כבר היה נראה מאחורינו, קמה מלחמת רוסיה-אוקראינה ובלבלה את היוצרות. שתי מדינות אלו מהוות שחקניות משמעותיות בשרשרת האספקה הבינלאומית של מזון, צריכה ואנרגיה.

שתיהן יחד אחראיות ללא פחות מ-30% מיצוא החיטה העולמי. הסנקציות שהוטלו על רוסיה והמלחמה שפגעה באוקראינה קיצצו אנושות באספקת התבואה, הגז והדלק. מה שהוביל לעליית מחירים תלולה ואינפלציה משתוללת.

כתבה מאת אדר פרימור במגזין 'כלכליסט', מסכמת ענפי מזון לאומיים של שלל מדינות שעתה מזדעזעים עקב האינפלציה. כמו למשל הבאגט הצרפתי, הפסטה האיטלקית, הבירה הגרמנית והפיש אנד צ'יפס הבריטיים.

זינוק מחירי הקמח בכ-15% הובילו לעליית מחיר הבאגט שמהווה כ-70% ממכירות הלחם בצרפת. מחיר הבאגט צפוי לעלות בכ-13%, מה שעלול לדרדר אותו במכירות

הפסטה האיטלקית, המהווה כ-15% מייצור הפסטה העולמי, התייקרה בכ-20%. אנטוניו ג'נטילה, מבעלי חברת הפסטה היוקרתית Pastificio D'Aniello, מסר ל"גלובל טיימס" כי "במהלך השנה האחרונה מחיר החיטה וחומרי הגלם האחרים שבהם אנו משתמשים לייצור ואריזת הפסטה שלנו עלה ב־70% לפחות", ואשר על כן, הם העלו את מחיר התוצרים שלהם מ-5 יורו לקילו ל-6 יורו לקילו. אם תהיה עליה נוספת בחומרי הגלם, הבהיר היצרן, נאלץ גם אנחנו להעלות את מחירי הפסטה.

גם אל שוק השעורה, מייצאות רוסיה ואוקראינה כשליש מהתצטרוכת העולמית. מה שהוביל לעליית מחירים שמדאיגה מאוד את הגרמנים ששותים בממוצע כ-80 ליטר בשנה לאדם. יחד עם עליית מחירי השעורה עלו גם מחירי הבקבוקים וחומרי הגלם הנוספים, מה שהקפיץ את מחירי הבירה ב-30% לפחות.

הבריטים לעומת זאת חשים היטב בכיסם את עליית מחירי הפיש אנד צ'יפס האהובים עליהם. גם כאן חלק גדול מהדגה מגיע מרוסיה וחברות האספקה משתדלות לצמצם את התלות בדגה הרוסית ולעבור לחלופות שונות - לא בהכרח זולות יותר. מחיר מנת פיש אנד צ'יפס עלה בכ-25% בחודשים האחרונים והוא צפוי לעלות אף יותר.

בכמה עלה הפלאפל?

בארצנו הקדושה, שיעור האינפלציה עומד על כ-3%, מה שמצביע על מצב טוב בהרבה ממדינות אחרות. מחיר הפלאפל, אם תרצו לדעת, עלה במספר שקלים והממוצע המשוער בסביבות 18-19 שקלים למנה - התייקרות של כ-10%.

הנתונים שמשתקפים מעלים תמונה רחבה של ייעודי הגאולה המשתלבים זה בזה. מצד אחד 'היוקר יאמיר' במלוא עוזו, מחירי האנרגיה והמזון מטפסים בתלילות ברחבי העולם, מצד שני, בני ישראל בארץ ישראל זוכים לשפע גשמי ועשירות שמשתקפים ביציבות כלכלית מהגבוהות בעולם, אינפלציה נמוכה יחסית ושוק הייטק יציב ומניב. 

לנו נותר רק להושיט יד ולהיות חלק מהתהליך המרתק שמתרחש מול עינינו, תהליך ניסי שלא נודע כמוהו שמתלבש במערכת הטבע, הכלכלה והפוליטיקה העולמיים המובילים כולם לגאולה האמיתית והשלימה.

מהכלכלות היציבות בעולם: ישראל היא המקום הטוב ביותר להשקעה

“אני רק צינור, הכסף לא מיועד רק לי״ - הגישה החדשה של עשירי העולם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...