• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

המטבע הוירטואלי כבר מצוי כעפר

רק לפני שנים ספורות צצו לחיינו המטבעות הוירטואליים ואלפי בני-אדם נהפכו לעשירי עולם בזכותם. אך בעוד המרוץ אחר המטבע המבוסס על קריפטוגרפיה, ששוויו אלפי דולרים ואינו ניתן למישוש החל להאט, שוויו של הקריפטו החל לרדת • בדרך למעדנים מצויים כעפר
המטבע הוירטואלי כבר מצוי כעפר
שווי הקריפטו מסתמן כעפר (קרדיט: Flying Logos - Own work)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מאז הופיע המטבע הוירטואלי בשוק, כולנו יודעים לספר על ידידים ומכרים שקנו בהתחלה בסיכון ביטקוין או שנים, וכיום הם יכולים לישון בשלווה. בעבר אדם שהיה נהפך לעשיר היה משיג זאת רק לאחר עבודה מאומצת של שנים רבות, ויחידים התעשרו פתאומית ממציאת אוצר או מירושת ענק. כיום, המטבע הוירטואלי נותן לנו את הטעימה הגאולתית, בה כל אחד יכול להיות עשיר עולם.

בראש רשימת המטבעות המוכרים כיום ברשת עומד כמובן הביטקוין, אך תחתיו ברשימה ישנם עוד כמה מטבעות בעלות שווי. מטבע הדוג'וין, לדוגמה, הינו מטבע שהחל כבדיחה וכיום יש לו מחזיקים רבים. כך גם האת'ריום והריפל, מטבעות שלא ניתנות למישוש אך שווים קיים, עולה ויורד על פי היצעם וביקושם.

שווי הקריפטו המסתמן: "כעפר"

אז אם עד היום המליצו מומחי השקעות רבים על ההשקעה במטבעות קריפטו, בימים האחרונים מסתמנות ירידות משמעותיות, חלקם התרסקויות, למטבעות הקריפטו השונים. מדד הביטקוין היום הינו 36,523.80$ בלבד, לעומת 42,369.70$ לפני פחות משבועיים. מטבע הסמל לירידה בשווי הקריפטו הינו מטבע ה-Diem של מטא, או כפי שנקרא בעבר "ליברה". כשנתיים וחצי אחרי שהושק בקול תרועה רמה עם תמיכת חברות ענק וקרנות הון סיכון, כבר נראה סופו הקרוב של ה-Diem:

אחרי שהושק ה-Diem ה- Diemב-2019 החלו חברות ענק כמו ויזה, איביי, פייפאל ומאסטרכארד להצטרף לתמיכה במטא ובכך לתמוך ביצירת המטבע, אך בתוך חודשים ספורים משכו את ידיהם מהעסק. דיווח חדש חושף עכשיו כי אחרי שנתיים וחצי, גם מטא עצמה נוקטת בצעדי עזיבה ומתחילה במהלכי סגירת המטבע אותו 'הולידה' בעצמה.

גורמים המעורבים במטא רומזים כי כיום נשקלת האופציה למכירת נכסי ה-Dime בניסיון להחזיר למשקיעים מעט מן הכסף שהושקע בפרויקט.

על פי הדיווח, אנשי הניהול של Dime נמצאים במשא ומתן מול גורמים במספר בנקי השקעות על מכירת הקניין ה'רוחני' של המטבע ומציאת בית חדש לכל אנשי הפיתוח העומדים מאחורי מטבע הקריפטו העלוב.

איך כל זה קשור לגאולה?

אחד מייעודי הגאולה אותם מבשרים נביאי ישראל בתנ"ך הינו הייעוד "מעדנים מצויים כעפר", בו יהיה לכל אחד ואחד שפע גשמי עצום והעושר יהיה מצוי כמו העפר.

מהלכי רכישת ומכירת המטבעות הוירטואליים כל כך פשוט וקליל, עד שהמרחק מן העושר הינו קרוב יותר מכל מה שהיה ניתן לתאר בעבר. סכומי ענק נודדים מחשבון לחשבון והשווי הממוני העולמי כבר אינו בעל משמעות כבדה כל כך: ביכולתנו ללכת לישון כשבארנק הקריפטו שלנו שוכן מטבע וירטואלי אחד בודד, ולקום למחרת בבוקר עם שווי של מיליוני דולרים תמורתו...

ישנו עוד הסבר לפירוש המילה "כעפר" בדברי נביאינו, והוא שהשווי של הכסף ותענוגי העולם לא יהיו שווים בעינינו כלל – ממש כמו שוויו של העפר. שווים היורד כעת של המטבעות הוירטואליות והפיכתם לחסרי ביקוש יחסית, מזכיר לנו מעט את המצב בגאולה האמיתית והשלימה – בה נעסוק אך ורק בלימוד התורה ובידיעת הבורא, מבלי להתיחס כלל לתענוגי עולם הזה.

תיכף ומיד ממש!

15 הצעירים העשירים בארה”ב: השלישיה היהודית הפותחת

“אני רק צינור, הכסף לא מיועד רק לי״ - הגישה החדשה של עשירי העולם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...