• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הנשק הסודי לניצחון החמאס: תפילין, מזוזות ואותיות

ההיסטוריה הוכיחה - דווקא ההוראות האלה הביאו לניצחון על האויבים • בזמן בו סוריה, מצרים וירדן תקפו - ההרתעה המוצלחת היתה דווקא באמצעות התפילין • למה ראש הממשלה צריך לצאת בקריאה לאזרחי ישראל לשים מזוזה על הבית? • כשסדאם ה'משוגע' שש ושמח על הכור שלו - כמה אותיות טרפדו לו את התוכנית • מסתבר שבנוסף לכניסה למקלטים ושמירה על הוראות פיקוד העורף, יש עוד דברים המסייעים לשמירה שלנו בשעת מלחמה - לא פחות ואף יותר
הנשק הסודי לניצחון החמאס: תפילין, מזוזות ואותיות
הרבי שליט"א מלך המשיח
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

את הוראות הבטיחות כולנו מכירים טוב עוד מהגן. בעצם, נכון שרובנו למדנו בגן עוד לפני שצמד המילים אזעקות מטילים היו שגורות על לשון כל אחד בארץ, אבל הוראות בטיחות בשעת מלחמה - היו גם היו. המבוגרים בינינו זוכרים את המקלטים והשוחות ממלחמת ששת הימים, ואת ההאפלה שהמשיכה איתנו גם במלחמת יום הכיפורים. הצעירים יותר זוכרים את מסכות האב"כ והחדרים האטומים ממלחמת המפרץ (אז התקבלה החלטה לבנות בכל בית ממ"ד - ידעתם?), ועל המקלטים של היום אין ילד שלא שמע או מכיר בפועל - לצערנו.

קרוב לוודאי שבשעת הגעת העיתון לידיכם ההנחיות דלקמן עוד ישתנו אבל בכל אופן, נכון לעכשיו, הנחיות הבטיחות של פיקוד העורף אומרות שתושבי אילת והערבה, דרום הנגב, ים המלח והבקעה יכולים לנהל חיים תקינים. כלומר, אם ממש דחוף למישהו לעשות איזה אירוע ענק דווקא עכשיו אז יש הגבלת התקהלות עד 1,000 איש, אבל חוץ מזה, מקומות העבודה ופעילויות חינוכיות - ממשיכים כרגיל לגמרי.

לגבי תושבי הגליל, דרום הגולן (חלק מהתושבים - רק מועצה אזורית עמק הירדן), בקעת בית שאן, העמקים הפרץ והכרמל - עד חדרה, אצלם מקומות העבודה פועלים כרגיל, התקהלויות לא יותר מ-1000 איש, ופעילות חינוכית יכולה להתבצע רק אם יש אפשרות להגיע תוך הזמן הנדרש למרחב מוגן תקני.

האזורים האחרים כבר מסובכים יותר, מגבלות התקהלות נרחבות, מקומות עבודה גם הם בהגבלות מסוימות, החופים סגורים, וממש בצפון ובאיזור של עזה - גם לימודים אין. כולם בבית. 'שישו ושמחו' היה יכול להיות ביטוי מתאים למצב. טכנית ממש לא.

לשמוע למבינים בתחום

האמת שאת הנחיות הבטיחות האלה כבר מסתמא הכרתם, פיקוד העורף (למבוגרים שביננו - הג"א, זוכרים?) דואג לפרסם אותם היטב.

ועכשיו, סקופ. על הנחיות הבטיחות של הרבי מלך המשיח שליט"א, שמעתם? מי שידע לומר מראש על הניצחון במלחמת ששת הימים, ניבא מראש את תחילת מלחמת יום הכיפורים ובמלחמת המפרץ אפילו נקב בתאריך סיום.

מומחי צבא רבים נועצו בו, אם פנים אל פנים אם בכתב. מי לא הגיע אליו לפגישה אישית? משה שרת, שזר, רבין, פרס, בגין, שרון ונתניהו, לצד אנשי ביטחון רבים נוספים - כולם הטריחו את עצמם למעונו לפגישה אישית. עם כזה רקורד מרשים - בביטחון כנראה הוא מבין.

בכתבה שלפניכם הבאנו לקט מהוראות הבטיחות אותם קורא הרבי שליט"א מלך המשיח למלא, בפרט בעיתים בהם עם ישראל היה שרוי במצוקה. אין זמן יותר מתאים מעכשיו לדעת מהם הוראות הבטיחות הרלוונטיות אלינו, ולקיימן במלואן. לצד זה, כמובן, על הנחיות הבטיחות של פיקוד העורף ודאי יש להקפיד, אם כי מתוך ידיעה ברורה מה שומר עלינו מכל - שמירתו של הקדוש ברוך הוא על עמו - עם ישראל, בארצו הקדושה - ארץ ישראל.

ממה מפחדים אויבים

ברוקלין. שבת קודש, כ"ד אייר תשכ"ז, 3 ביוני 1967. יומיים בלבד לפני פרוץ מלחמת ששת הימים, עם ישראל אפוף פחד וחרדה לא רגילים, אויבי ישראל מכל עבר מאיימים בהשמדת המדינה הצעירה.

הרבי מלך המשיח שליט"א במהלך התוועדות עם קהל החסידים הסביר אז כי יש שני אופנים במלחמה: מלחמה רגילה המתנהלת על ידי אנשי צבא למטה ומלחמה הנעשית על ידי הקדוש ברוך הוא בעצמו, הוא אמר אז שיש מצווה מיוחדת המסייעת לכך שהמלחמה תתנהל על ידי הקדוש ברוך הוא, מצוות תפילין.

בגמרא נאמר שהמניח תפילין מאריך ימים, ובמקום אחר בגמרא כתוב שבאמצעות הנחת תפילין נופל פחד עצום על האויב הנמשך לאורך זמן.

כמובן שהתפילין שמניחים צריכות להיות כשרות, וכדי לוודאות את זה מומלץ לבדוק את התפילין אצל סופר סת"ם במידה והם לא נבדקו ב-12 חודשים האחרונים.

בהמשך אמר שמצד ענין האחדות שמודגש במצבי מלחמה הרי כאשר יהודי מניח תפילין מסייע הוא ליהודי אחר הנמצא כעת במצב סכנה. הרבי שליט"א מלך המשיח  הדגיש את חשיבותה של הנחת התפילין מידי יום וקרא לדאוג שכל יהודי יניח תפילין כשרות מידי יום בקשר עם המצב בארץ ישראל, בשל הסגולות המיוחדות שיש להנחת תפילין כנגד האויבים.

כבר למחרת יצאו בהמוניהם חסידי חב"ד לזכות יהודים בהנחת תפילין, במהלך כל ימי הלחימה הניחו החסידים בכל הארץ לכמות עצומה של יהודים תפילין, והמלחמה - כמו שכולם יודעים - הסתיימה תוך שישה ימים בניצחון מוחץ.

בנקודה: לשמירה על הביטחון האישי והלאומי על כל גבר יהודי להניח תפילין כשרות מידי יום חול.

שמירה אוטומטית

בשנת תשל"ד (1974) קרא הרבי מלך המשיח שליט"א לדאוג שבכל בית יהודי תהיה מזוזה כשרה על כל פתח מהפתחים החייבים במזוזה.

בשיחותיו ומכתביו, הביא את דברי הגמרא כי המזוזה שומרת על דלתות הבית ומקנה שמירה לבני הבית גם כשהם מחוץ אליו, כפי הפסוק בתהילים "ה' ישמר צאתך ובואך מעתה ועד עולם".

מספר חודשים לאחר מכן, חוליית מחבלים השתלטה על בית ספר במעלות בו שהו ילדים מצפת במהלך טיול. במבצע מורכב חוסלו המחבלים, אך נהרגו במקום 21 מהתלמידים. בשבת שאחרי התייחס הרבי שליט"א מלך המשיח לאירוע ואמר כי בבדיקה שנערכה לאחר מכן בבית הספר בו למדו הילדים נמצאו מזוזות פסולות כמנין הילדים שנהרגו בפיגוע... הרבי שליט"א מלך המשיח קרא עוד יותר להמשיך במבצע ולדאוג שבכל בית יהיו מזוזות כשרות כפי הדרוש לשמירה והגנה.

בהמשך הסביר כי כל מזוזה שנקבעת בארץ ישראל מחזקת את השלום והביטחון בארץ, ולכן ראוי שראש הממשלה יקרא לתושבי ישראל לקבוע מזוזה בבתיהם, לחיזוק הביטחון וההגנה על תושבי ארץ ישראל.

בנקודה: לשמירה והגנה פרטית וכללית - בפרט בארץ ישראל - על כל פתח בבית החייב במזוזה צריכה להיות קבועה מזוזה כשרה.

האות שמצילה

אין דבר מדאיג יותר מאיום גרעיני. על העובדה הזו אין הרבה מחלוקת. אבל הרבה לפני שנבנתה תחנת כח גרעינית ראשונה באיראן הסתיימה הבנייה של הכור הגרעיני 'תמוז 1' בעיראק ב-1977.

כור שהדאיג את ישראל. מאוד.

בי"ג אייר תשל"ז (17 במאי 1981), הוציא הרבי שליט"א מלך המשיח מכתב לעם ישראל בו כותב כי מכיון שמצב העולם - הרוחני והגשמי - בנוגע ליהודים ויהודיות בעולם הולך ומתדרדר, יש להוסיף בלימוד התורה וקיום המצוות ולארגן כינוסים בהם יוסיפו בתורה, תפילה וצדקה, במיוחד כינוסים לילדים.

בשבת שאחרי אמר בהתוועדות כי כוונתו במכתב למצב העולם היא לכך שבעולם מסתובב משוגע אחד שביכולתו ללחוץ על כפתור, ולהביא להרס וחורבן עולמי שלא היה מעולם. במקביל, קרא להתאחד על ידי מצווה שמאחדת את כלל ישראל - המצווה ליטול חלק בכתיבת ספר תורה. הרבי שליט"א מלך המשיח קרא לקהל החסידים לפעול במרץ שכמה שיותר ילדים יקנו (במחיר דולר בודד) אות בספר תורה מיוחד לאחדות ילדי ישראל - על כתיבתו הכריז כחודש קודם.

הנוכחים בהתוועדות כלל לא הבינו על מה מדובר, אך מיד נרתמו לענין ובימים שאחרי רשמו ילדים רבים לאות בספר התורה - ייחודית משלהם. בשבועות שאחרי עודד הרבי יותר ויותר לפעול שכמה שיותר ילדים יקנו אותיות בספר התורה המיוחד. בשבת קודש יומיים לפני חג השבועות אמר בהתוועדות שחייבים לעשות משהו מיידי לעצור את הסכנה העומדת בפתח ולכן קרא לכל אחד ואחת, גם לילדים, לעזוב הכול ולדאוג שלמחרת - ערב חג השבועות - כמה שיותר ילדים יקנו אות בספר התורה של ילדי ישראל.

למחרת, תוך כדי שמאמצי הרישום בשיאם, התרחש מאחורי הקלעים מבצע תמוז בו השמיד חיל האוויר  הישראלי את הכור האטומי בעיראק. שנים מאוחר יותר אמר אל"מ זאב רז, מי שהוביל את המטוסים שהפציצו את הכור, כי רק בזכות הוראותיו השמימיות וההגנה הרוחנית עבר המבצע בשלום, לאור מספר רב של התרחשויות (היתקלות המטוסים במלך ירדן, משקיפי ארה"ב המוודאים שישראל לא משתמשת ללוחמה בציוד מארה"ב, המטוסים העיראקים נגד חוליית המטוסים, ועוד ועוד) שהיו יכולות להוביל את המבצע לכישלון.

מאוחר יותר הגדיל הרבי שליט"א מלך המשיח את היוזמה אף למבוגרים וספרי תורה מיועדים לאחדות ישראל נכתבים כדי שלכל יהודי תהיה אות בספר התורה שתשמור עליו מכל פגע רע. הוא קישר זאת עם הפסוק בדניאל "ובעת ההיא ימלט עמך כל הנמצא הכתוב בספר", בעת צרה - מי שיש לו אות בספר התורה יזכה להימלט מהצרה.

לרישום לספרי התורה: למבוגרים - sefertora.org.il, לילדים - kidstorah.org.

בנקודה: לשמירה על שלום עולמי והגנה אישית על כל גבר ואישה, ילד וילדה, לרכוש אות בספר התורה הייעודי לכך.

עכשיו - שמחה

מפאת קוצר היריעה התמקדנו בנושאים ספורים, להלן יובאו עוד מהוראות הבטיחות עליהם אומר הרבי מלך המשיח שליט"א כי הם מסוגלים לשמירה והצלה:

בהזדמנויות רבות אמר כי החזקת ספרי קודש וקופת צדקה היכן שנמצאים - בבית, ברכב ואפילו במטוס או בסירה, מוסיפה רבות ומחזקת את השמירה וההגנה האישית. את קופת הצדקה חשוב לקבוע בקיר בכל חדר מחדרי הבית, וכמובן - לקיים באמצעותה את המצווה החשובה, שלא תישאר הקופה מבויישת על הקיר...

במהלך מלחמת יום כיפור אמר אשר בשונה מהתחושה המתבקשת בעת מלחמה, כעת הזמן להתנהג באופן של שמחה, וכאשר הקדוש ברוך הוא רואה את השמחה אצל היהודי - מתנהג איתו גם באופן כזה ומראה לו שמחה מלמעלה. שמחה, אמר אז, היא מה שתסייע לניצחון המלחמה.

זה הזמן בו חשוב להתחזק באמונה ובציפייה לגאולה הקרובה, וכן להוסיף רבות בלימוד תורה - מה שמופיע כבר בתנ"ך כמחזק מאוד את ההגנה בחזית. על חלקם של הילדים בניצחון המלחמה ובשמירה על חיינו ניתן לראות בכתבה נפרדת באתר.

חשוב לא פחות בזמן הזה במיוחד להתחזק בשאר המצוות עליהם שם הרבי שליט"א מלך המשיח דגש מיוחד: כשרות האכילה והשתיה, הדלקת נרות שבת קודש, אהבת ישראל, שמירה על קדושת הטהרה במשפחה היהודית וחינוך כשר של הילדים לתורה ומצוות.

הדבר המרכזי בו עלינו להתמקד כעת הוא בבקשה מהקדוש ברוך הוא להבאת הגאולה השלימה, הקרובה מתמיד, כך שאת ההודאה על ניצחון המלחמה נחגוג כולנו בהקרבת קורבן תודה בבית המקדש השלישי, מיד ממש.

בצפון: לחימה מוגבלת, בדרום: פגיעה בכוחותינו | מבזקים

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...