• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

חשיפה: האמל"ח המתקדם - הילדים הלוחמים

הוראות תכופות מניו יורק מגיעות בזו אחר זו - לדאוג לחינוך הילדים בהיקף מקסימלי • הבהלה נראית מיותרת ולא ברורה, אפילו שז"ר לא מקבל תשובות • מאמצים עולמיים רחבי היקף נערכים בתחום ומכתבים בהולים נשלחים בתכיפות • אירועים המוניים בכותל ונוסח תפילה מיוחד, ללא סיבה מובנת • בסוף - הוא צדק • הכח הסודי שדוד המלך הזכיר בתהילים, ולאחר אלפי שנים יצא לפועל במבצע עולמי חסר תקדים
חשיפה: האמל"ח המתקדם - הילדים הלוחמים
חיילי צבאות השם (צילום: לוי קולטון)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

 

זה התחיל בערב חג השבועות. כלומר, סימנים מקדימים היו לזה עוד קודם אבל אפשר לומר שאז המבצע התחיל באופן בולט ומודגש.
בערב חג השבועות תשל"ג קרא הרבי מלך המשיח שליט"א לקהל החסידים לדאוג שכל ילד יהודי יקבל בקיץ הקרוב חינוך כשר. הילדים ההולכים למחנה קיץ לוודא שזהו מחנה קיץ יהודי בו יתווסף אצל הילד בלימוד התורה, וגם אלו הנשארים בבית לראות שגם שם יהיה באפשרותם לנצל את החופש כדבעי.

קריאה זו, לחינוך הילדים הייתה די נדירה באותם שנים, היה זה עוד קודם העידן בו הוא הקים את 'צבאות השם' – צבא הילדים, וכל פעולה עם הילדים הייתה נחשבת חדשנית במיוחד. המפליא היה, שהוא לא נימק את הסיבה למה מבקש בקשה זו, ומדוע דווקא עכשיו. מיני אז כמו נפתחה מערכה בנושא וכמעט מידי שבת במהלך הקיץ שאחרי דיבר על חינוך הילדים – תבע והפציר, לראות שמקבלים – בלימודים וחוץ להם – חינוך יהודי כשר. הרבה הסברה לא היה כאן.

מבט רציני

בצעד חסר תקדים, נהג ה'אזרח מספר 1' בישראל דאז, מר זלמן שזר, במהלך נסיעותיו לחו"ל לבוא ולהיפגש עם הרבי שליט"א מלך המשיח. צעד שעורר מעט התקוממות כביכול אצל אנשים מסוימים בישראל בטענה כי אין זה מכובד שמר שזר יצטרך להטריח את עצמו לבוא אל רבו ולא להיפך.

בי"ב תמוז תשל"ג, 12 ביולי 1973, ערך שזר את ביקורו האחרון ב-770. ביקור שנמשך כ-10 (!) שעות, במהלכו השתתף שזר בהתוועדות י"ב תמוז עם הרבי מלך המשיח שליט"א. במהלך ההתוועדות שמע שז"ר את השיחות שעסקו בפסוק מהתהלים 'מפי עוללים ויונקים יסדת עוז למען צורריך להשבית אויב ומתנקם' – הדרך להשבית אויב, היא לייסד עוז, תורה, בפיהם של העוללים ויונקים. הרבי שליט"א מלך המשיח עורר על כך ארוכות וקרא לראות כיצד כל ילד יקבל חינוך יהודי, וכן לבסס בכל עיר יותר ויותר את החינוך הכשר, זוהי הדרך - כך אמר - להשבית אויב.

בפגישתם האישית לאחר ההתוועדות שאל שזר "לאיזה אויב התכוונתם"?, הרבי שליט"א מלך המשיח הביט בו במבט רציני, דמעות זלגו מעיניו ולא אמר דבר.

תעמולה רצופה

בחודשים שאחר כך הרבי שליט"א מלך המשיח לא הירפה. שוב ושוב דיבר על הצורך לדאוג לכל ילד יהודי חינוך כשר - להשבית אויב ומתנקם. הוא אף שלח מכתבים ייעודיים לילדים בהם מבקש מהם להשבית את האויב על ידי הוספה בתורה וצדקה, ואף שלח שליח מיוחד לארץ ישראל לוודא שעוסקים בקיץ בעניין החינוך הכשר במרץ הראוי. מידי יום בכניסתו לתפילות החל לחלק מטבעות לכל הילדים הנוכחים, להוספה בצדקה.

לקראת חודש תשרי של השנה החדשה, קרא לכל האורחים המגיעים מידי שנה אליו, לבוא עם ילדיהם. בהתוועדות הקבועה בשבת הראשונה בה השתתפו האורחים דיבר בארוכה אודות הילדים, ביקש שילדי האורחים יכנסו למוסדות החינוך החב"דיים המקומיים, וכן שיערכו בימי הסליחות הקרבים כינוסים מיוחדים לילדים ולהסביר להם את קרבתו של הקדוש ברוך המיוחדת בחודש זה. הרבי שליט"א מלך המשיח חתם בתפילה שזה יפעל 'להשבית אויב ומתנקם' ויהיה שנה טובה ללא קטרוגים. הדברים היו די תמוהים – אויבים לא נראו אז באופק.

להשבית אויב

לאחר השבת פנה במכתב לכל הריכוזים היהודים ברחבי העולם לערוך כינוסי ילדים בהם הילדים יתפללו לה', ואף חיבר נוסח תפילה מיוחד לומר במעמדים אלו. וחתם שזהו כדי 'להשבית אויב ומתנקם בדחיפות הכי גדולה'...

בארץ ישראל נערכו מעמדי תפילה המוניים בכותל המערבי ובכל העולם נערכו כינוסים דומים בהם התפללו הילדים ואמרו את הנוסח המיוחד שחובר. העניין היה רוחני ולא ברור, כאמור - האויב והמתנקם לא ממש נצפו באיזור.

כשפרצה המלחמה ביום כיפור הבינו כולם למה התכוון הרבי מלך המשיח שליט"א בפעולותיו הקדושות, ובניסים גלויים כשנעצרו לפתע צבאות האויב ללא כל סיבה ברורה, היה ניכר לעין כל השבתת האויב והמתנקם.

גם בזמננו, חשוב מאוד לאסוף את הילדים לכינוסי תפילה בהם יוסיפו בלימוד תורה ונתינת צדקה - ניתן לכנס גם את הילדים בבית לשם כך. כוחם של הילדים חשוב ביותר לניצחון המערכה והם אלו המסוגלים בכח תפילתם 'להשבית אויב ומתנקם'. ההיסטוריה הוכיחה.

הנשק הסודי לניצחון החמאס: תפילין, מזוזות ואותיות

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...