• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

להכניס את תיקון חוק מיהו יהודי להסכמים הקואליציונים

חברי הסיעות החרדיות דורשים מראש הממשלה המיועד נתניהו לבטל את הסעיף בחוק השבות שמתיר לגויים ("סעיף הנכד") לעלות לארץ, אך הדרישה צריכה להיות פשוטה ביותר: הוספת המילה "כהלכה" לחוק מיהו יהודי, כהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח
להכניס את תיקון חוק מיהו יהודי להסכמים הקואליציונים
דרעי, גפני, סמוטריץ', בן גביר (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הממשלה המסתמנת מורכבת מרוב של דתיים, בנוסף לעוד ח"כים שומרי מסורת. כעת ישנה הזדמנות לתקן פגמים איומים בחוק, שדורסים את דיני התורה.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וראשי הסיעות החרדיות דורשים מראש הממשלה המיועד להכניס להסכמים הקואליציונים שינוי בחוק השבות.

על פי חוק השבות, נכד של יהודי (כהגדרתו בחוק) יכול לעלות לארץ ישראל מכוח סבו, גם אם הוא עצמו איננו יהודי (הכוונה שנולד לאם שאינה יהודיה). מכוח סעיף זה, גויים רבים עולים לארץ ומקבלים אזרחות, וכך נגרמת התבוללות בין יהודים לגויים. הערכות כיום מדברות על עשרות אלפי כאלו בכל שנה.

הסיעות החרדיות והציונות הדתית דורשים להכניס להסכמים הקואליציונים את שינוי החוק וביטול "סעיף הנכד".

גורם בליכוד טוען כי זו דרישה שיכולה לעורר את זעם הקהילות היהודיות במדינות ברית המועצות לשעבר ובארצות הברית.

המרכז למדיניות הגירה בירך את מפלגת הציונות הדתית ואת מפלגת יהדות התורה על דרישתם לבטל את סעיף הנכד: "מהווה פירצה עיקרית להגירה לא יהודית מאסיבית וחוקית, ובעת האחרונה נעשה ניסיון להרחיב אותו. סתימת הפירצה הפכה בשנים האחרונות למטרה קריטית להפסקת מגמת צמצום הרוב היהודי בישראל ולהבטחת עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית".

התיקון לחוק חשוב, אך בהסכמים צריך לטפל בשורש הבעיה: חוק מיהו יהודי.

כל עוד החוק קובע שיהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה או שנתגייר, ללא תוספת המילה "כהלכה", זהו שורש הבעיה. גויים ימשיכו להיות רשומים כיהודים באין מפריע, ועל אחת כמה וכמה נכדיהם, שלהם לא יהיה שום קשר ליהדות, שיוכלו לגור בארץ ולהתבולל עם יהודים רחמנא לצלן.

על המפלגות הדתיות לנצל את מעמדם בתור רוב בממשלה, ולהתעקש על תיקון החוק שגורם לנזקים עצומים בדת היהודית מידי יום, כפי שזועק על כך בשיחותיו הקדושות הרבי שליט"א מלך המשיח.

פליטים מאוקראינה בונים מחדש את קהילתם בקריית-ים: יד לאחים הציל וגיבש

זהירות מסיון לפניך: מיסיונרים מנצלים לרעה את המלחמה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...