• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

המשטרה נדרשת לחקור פעילות מיסיונרית להמרת דת של קטינה

נגע התפשטות המסיונריות והשידול להמרת דת כאן בתוככי ארץ ישראל ממשיך להתפשט. חלק מהפעולות נעשות בצפורה מפורשת בנגוד לחוק (שגם כך הינו מוחלש ביותר) אך גם במקרים אלו המשטרה מעלימה עין ואינה מתייחסת לטענות. שאילתה הוגשה לשר המשטרה ולמשטרה
המשטרה נדרשת לחקור פעילות מיסיונרית להמרת דת של קטינה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

טיפול מקיף של ארגון 'אור לאחים' בבעיה חמורה של מיסיון מסוכן: המשטרה נדרשת לחקור פעילות מיסיונרית להמרת דת של קטינה, המהווה עבירה פלילית לפי חוק העונשין. בעקבות סגירת התיק בחיפזון, תוך 9 ימים, וללא נימוק או תוצאה, הוגשה שאילתה בכנסת אל השר לבטחון לאומי.

הסיפור המחריד הוא של בת למשפחה יהודית, שנשלחה ללמוד מקצוע אמנותי. ההורים לא העלו על דעתם שחברתה ללימודים היא מיסיונרית לנצרות, שבמשך שנים, מאז היות הילדה בת 14 וחצי, טפטפה לה תכנים נוצריים. חברו למיסיונרית אחותה התאומה ועוד ממשפחתה, שהובילו בשיטתיות את הילדה למצב של שמד והתנצרות, רח"ל. 

כאשר ההורים התוודעו לאסון – היה מאוחר מדי. בהכוונת ארגון 'אור לאחים' הגישה המשפחה תלונה במשטרה, אולם למרבה חרדתם, התיק נסגר תוך 9 ימים, ללא תוצאות וללא נימוק. 

מנהל המחלקה למאבק במיסיון ובכתות בארגון 'אור לאחים', הרב בנימין וולקן, הפעיל את עו"ד שמואל גרוסמן מהמחלקה המשפטית בארגון, שהגיש תלונת-ערעור מפורטת למשטרה ותבע את חידוש החקירה. 

במקביל, הגיש ח"כ הרב אליהו ברוכי מיהדות התורה שאילתה לשר לבטחון לאומי, בה נאמר כי ביום 07/01/2023 הוגשה במשטרת מעלה אדומים תלונה לחשד להמרת דת של קטינה, התיק נסגר לאחר תשעה ימים ללא נימוק או תוצאה מיוחדת.

השר נדרש להסביר מדוע המשטרה אינה פועלת בחומרה וברצינות כמצופה במקרים אלו. וכיצד השר יפעל לפתיחת התיק מחדש ולדאוג שלא יישנו מקרים נוספים דומים.

הרב וולקן מזכיר כי החוק אוסר ומגדיר כעבירה פלילית שידול קטינים להמרת דת. ואולם לדבריו, המשטרה בוחרת משיקולים שאינם ענייניים, להעלים עין מעבירות חמורות אלה. העובדה שלפנינו היא שגם במקרה שבו הוגשה תלונה של משפחה שנפלה קרבן למזימה נוראה – המשטרה לא עושה את תפקידה. 

בימים אלה, כאמור, הגיש העו"ד ערר על סגירת התיק - קובלנה פלילית מפורטת המשתרעת על פני 16 עמודים עם הוכחות, כצעד ראשון להביא לכך שהמשטרה תחדל מהגישה המתעלמת, לטענתו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי הערר התקבל והועבר לעיון הגורמים הרלוונטיים כמקובל.

הפירצה בחוק מאפשרת הכנסת מאות אלפי גויים לישראל

זהירות מסיון לפניך: מיסיונרים מנצלים לרעה את המלחמה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...