• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

המודיעין הטוב בעולם כשל, הלקח הופק: אלטרנטיבה בטוחה

כשלון גופי המודיעין בתחזית המתקפה, מאלץ את גורמי הביטחון לפתח אמצעי חדשני שיבטיח את קיומנו • גם לצבא החזק במזרח התיכון, לקח זמן ארוך להדוף את הרוע • האם יש אלטרנטיבה ביטחונית שתסיר מאיתנו את החשש בוודאות? • סקירה מרתקת על מה שיבטיח את קיומנו בארץ ללא חשש • לא לנצח נחיה על חרבנו
המודיעין הטוב בעולם כשל, הלקח הופק: אלטרנטיבה בטוחה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

"אנחנו הילדים של חורף 73'", שר דור שלם בכאב אמיתי, והודיע כי נמאס לו כבר ממלחמות. דור שגדל על הניצחון המזהיר של מלחמת ששת הימים וחונך על ברכי צה"ל החזק, נאלץ לחפש דרך אחרת אחרי טראומת מלחמת יום-כיפור.

הילדים של חורף 23' עומדים להתייצב מולנו עם טענה כפולה מהקודמת: הבאנו להם הכל, הם יטענו. ניסינו לחיות לצידם בשקט ובשלווה, אבל הם קמו עלינו לכלותנו. אך לא רק השלום הוא זה שאיכזב, אלא בעיקר המלחמה.

"הצבא שתמיד הבטיח להגן עלינו" יאמרו ילדי החורף הזה, "לא עמד במשימתו". אז במסגרת כללי המשחק הקיימים, אין לנו ארץ אחרת וגם אין לנו צה"ל אחר. החיילים שלנו מוסרים את נפשם כעת ממש, עבור החיים של כולנו. עלינו לחזק אותם ולעודד אותם במשימה הקדושה הרובצת על כתפיהם.

אך במקביל עלינו לחשוב קדימה, מה כן יבטיח את קיומנו בארץ הזאת? אחרי 75 שנה בהם ידענו שצה"ל יכול, גילינו לפתע שאמנם הוא יכול הרבה, אך הוא איננו כל-יכול. האם יש בידינו דרך להבטיח באופן ודאי יותר את חיינו?

התשובה החיובית לכך היא כפולה: לא רק שיש דרך שתבטיח באופן מוחלט את בטחוננו, אלא שדרך זו היא גם בידינו. בדיוק כפי שהשכלנו בכוחות עצמנו להקים צבא חזק ומתוחכם, ביכולתנו לסלול בכוחות עצמנו את הדרך לביטחון מוחלט.

לקח אחריות

הרבי שליט"א מלך המשיח, מי שהקים מעל 3,000 בתי חב"ד ברחבי העולם ומשמש משען ומקור השראה למיליונים, הודיע באחריות מלאה כי הגאולה השלימה תגיע בדורנו, בעידן הנוכחי בו אנו חיים. לא "בוא יבוא" מתי-שהוא אי-שם בעתיד, אלא בקרוב מאוד, "מיד ממש" כלשונו.

ממש כמו צה"ל, אותו כולנו יודעים מי האנשים שבנו בעשר אצבעות, כך גם על הגאולה אומר הרבי שליט"א מלך המשיח כי הבאתה היא בידינו ממש, ולא רק שיש לנו את האפשרות להביאה, אלא גם מוטלת עלינו האחריות לעשות זאת.

שלום עם בטחון

אך רגע לפני שנברר מה עלינו לעשות כדי להחיש את הגאולה, הבה ונציץ לתפריט המוגש בפנינו: כיצד בדיוק תבטיח הגאולה את בטחון ישראל, באופן ודאי יותר מכפי שראינו בחג שמחת תורה האחרון?

לאורך אלפי שנים, מאז התורה אותה קיבלנו מבורא העולם, דרך הנביאים בימי התנ"ך, וכלה בחכמי ישראל שביארו את דבריהם, אנו למדים יותר ויותר על טיבה של הגאולה ומה שיתרחש בה. הנושא הביטחוני-מדיני בגאולה נידון בהרחבה במקורות.

במדרש 'תנא-דבי-אליהו' מופיעה השאלה: האם "יש גויים לימות בן-דוד?", האם הגויים ישארו כאשר יבוא המשיח, בגאולה הקרובה? התשובה המפורטת כלשונה, היא: "כל הגויים וכל הממלכות שעינו אותם, את ישראל, ולחצו אותם, יהיו רואים בשמחתן של ישראל, ויצטערו ויכעיסו בלבבם. ואחר-כך הם הולכים לעפרם, ושוב אינם חוזרים לעולם… וכל הגויים וכל הממלכות אשר לא עינו את ישראל ולא לחצו אותם, יהיו רואים בשמחתן של ישראל והוויין איכרים וכורמים לישראל".

מלך המשיח, שינהיג את עם ישראל לגאולה השלימה, ינהל את מדיניות הביטחון שלו בדרך שקולה ואחראית, אך נחרצת: עמים וישויות שיתנגדו לקיומו של עם ישראל, ישלמו את המחיר בדרך הקשה. אך שאר אומות העולם שעתידות לקבל את מציאות הגאולה, לא רק שיוותרו על כנן, אלא יטלו חלק פעיל בתהליך הגאולה.

תיקון עולם

אחד מן ההוגים היהודיים הבולטים לאורך הדורות, הרמב"ם, כתב בספר ההלכות שלו 'משנה תורה' תיאור מקיף על גאולת ישראל והשתלשלות הדברים בה.

על פי סדר הגאולה אותו הוא מתאר בספרו, נראה ש"תיקון העולם" המוכר לנו כל-כך כמשימתו של העם היהודי, יבוא בגאולה השלימה בשני שלבים: בתחילה יצטרך המשיח להילחם באומות הסוררות - "וילחם מלחמות השם… וניצח כל האומות שסביביו". האומות הללו יתנגדו לו ולא יאותו להסתגל לסדר החדש של העולם שהמשיח ירצה להשליט, ואז הוא ילחם בהם וינצחן.

בשלב השני יסכימו האומות לקבל את דברי המלך המשיח - "ויתקן את העולם כולו לעבוד את השם ביחד".

תיקון זה של העולם (על-פי הסדר של הרמב"ם) יהיה רק בסוף כל התהליך, לאחר קיבוץ הגלויות מקצוות העולם כולו. אז יגיע השלב שבו יתקן המשיח את העולם כולו ויביאו לשלימותו.

ומבחינה מסויימת, עיקר תפקידו של המשיח הוא בתיקון העולם דווקא. שכן, שלמותו וביטחונו של עם-ישראל וקיום התורה מתוך מנוחה כבר היו במידה רבה בימי שלמה ובימי חזקיה, אך תיקון אומות-העולם לא היה מעולם. זהו כוחו הגדול של משיח צדקנו, "אשר עומד לנס עמים, אליו גויים ידרושו והיתה מנוחתו כבוד", כפי שמספר הנביא ישעיה.

אין זו אגדה

גם כח צבאי לוחם, שיגן על העם היהודי בארצו ובעולם כולו, היה נראה רק לפני 100 שנה כמו דמיון רחוק שאינו ניתן לביצוע. אך האמונה בצדקת הדרך וכוח הרצון ניצחו את ה"ריאליות", ובתום שנות המחתרות קם ונהיה צבא ההגנה לישראל.

את הדרך המוצגת כאן לשלום וביטחון אמיתי ומוחלט עבור כל יהודי בעולם, לא המציאו אמש, וגם לא לפני 100 שנה. זהו הפתרון הבטוח העובר מאב לבן במשך למעלה מ-3,000 שנה. זהו הנכס היקר ביותר של העם היהודי, עליו שמר מכל משמר במשך כל האסונות והצרות אותן חווה, רק כדי שמידע זה יגיע לידינו, ברגע האמת, ונדע כיצד להשתמש בו.

כעת, לאחר 3,000 שנה של ציפיה ואמונה, 80 שנה לאחר שאבותינו שרו ברכבות המוות "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח, ואף-על-פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא", הודיע הרבי שליט"א מלך המשיח כי באופן ודאי, הגאולה תבוא בדורנו.

מתגייסים למערכה

הוא לא רק הותיר אותנו עם הבשורה הדרמטית, אלא גם עם המלצות כיצד ביכולתנו ליטול חלק בזה. הוא הדגיש כי הבאת הגאולה איננה המלצה, אלא אחריות ומשימה אישית של כל אחד מעם ישראל בדור הנוכחי.

ניתן להניח כי במציאות בה אנחנו נמצאים היום, לאחר הטבח המזעזע בחג שמחת-תורה, גוברת האחריות של כולנו שבעתיים לשמור על עם-ישראל, ולזרז את בוא הגאולה בכל דרך על-מנת שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם חלילה, ובעיקר כדי לבוא חשבון עם צוררי ישראל.

הרבי שליט"א מלך המשיח מסביר כי עלינו לזרז את הגאולה, בראש ובראשונה, באמצעות הוספה בלימוד התורה ובקיום המצוות. כאשר יהודי מקבל על עצמו להניח תפילין מידי בוקר, כאשר יהודיה מקבלת על עצמה להדליק נרות שבת מידי יום שישי, או כל מצווה נוספת שאנחנו מקבלים על עצמנו לקיים, היא חלק משמעותי בהגנה על בטחון ישראל ובהחשת הגאולה.

דגש מיוחד מניח הרבי שליט"א מלך המשיח על הרחבת הידע בתורת הגאולה במקורות התורניים, כפעולה שמזרזת משמעותית את בוא המשיח. אנו גם יודעים לומר, שכאשר יהודי מקבל על עצמו את מלכותו של מלך המשיח, הרבי שליט"א מליובאוויטש, בהכרזת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", הוא מזרז עוד-יותר את בוא המשיח, בכך שהוא מכריז כלפיו: בוא, אני מוכן.

אז מה חשוב לדעת ולזכור כשישראל נמצאת במלחמת קיום

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...