• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

הדמוקרטיה לא מתה עכשיו היא מתחילה

תוצאות הבחירות מעלות חשש כבד בקרב רבים לעתידה של הדמוקרטיה הישראלית • האם פנינו למדינת הלכה שתרמוס את העיקרון הדמוקרטי? • יצאנו לבדוק - האם אכן המתח בין מדינה יהודית לדמוקרטית הגיע לשיא? או שאולי בקרוב יתברר שמעולם לא היה הבדל?
 הדמוקרטיה לא מתה עכשיו היא מתחילה
קלפי (צילום: דובר צה"ל)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

רבים חוששים כי העמקת מוטיבים יהודיים בשלטון היא הדרך הסלולה להרס הרעיון הדמוקרטי. נראה כי ככל שהמדינה תהיה "יהודית" יותר, היא תהיה "דמוקרטית" פחות. כנראה שזהו המנוע לחשש מובן של רבים מהעם, ולדאגה מפני מהלכים אותם תבצע הממשלה החדשה והשרים הבכירים בה. שהרי, כיצד יתכן לכפות על העם כולו את דרך התורה והיהדות? אין דבר יותר אנטי-דמוקרטי מזה. לכאורה.

החשש מתבסס על ההנחה לפיה דרך התורה והיהדות היא אנטי-העם, אנטי-צדק, אנטי-שוויון. בדיוק בעיצומו של שיח כזה מתאים להפנות את הזרקור לאירוע שמתחולל בימים אלו ממש בניו-יורק, במרכז חב"ד העולמי, אצל הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א - כינוס השלוחים העולמי. מארבעה קצוות תבל מתקבצים אלפי השליחים. כל אחד מהם הוא מנהל בית חב"ד בקצה אחר של העולם.

המשותף לכל האלפים הללו, לנשיהם, לבניהם ולבנותיהם, הוא כי הם הקדישו את חייהם למשימה אחת. המשימה אותה הטיל עליהם מי ששלח אותם לאותו "חור", הרבי מלך המשיח שליט"א. הוא הטיל עליהם להכין כל אחד את עירו, מדינתו וסביבתו לקבל פני משיח. הוא הטיל עליהם להסביר לכל יהודי ויהודיה את רעיון המשיח, את משמעות ביאתו, את התהליכים שהוא יוביל בעולם, ואת הריאליות שבאירוע הזה. משימת חייהם היא לוודא שכל יהודי באיזורם מוכן בכל הפרמטרים לביאתו של המשיח.

לא סתם הושקעו כל-כך הרבה מאמצים במפעל השליחות העולמי. לא סתם אלפי גברים, נשים וילדים שמו את נפשם בכפם, והקדישו את חייהם לשליחות במקום נידח. מטרתם היא לחבר את עם ישראל כולו לביאת המשיח, ולהפוך בעצם את היהדות לדמוקרטית-משהו…

בורא העולם בהחלט רוצה שהכל כאן יתנהל בדרך התורה והיהדות. זה לא איום. אם אלו הכללים והנורמות אום קבע הקדוש ברוך הוא, ברור כי זו הדרך הטובה והכדאית ביותר לחיות בה. אלא שאלוקים ממש לא רוצה שהדבר יבוא מתוך רמיסת רצון האדם, דריסת העם, ושבירת כללי המשחק. תכלית הסיבה בגינה החליט אלוקים לברוא את העולם הזה, מספר המדרש, היא כדי להגיע למצב בו יושבי העולם עצמם יקבלו עליהם את מלכותו של הבורא.

אם תקום כאן "מדינת הלכה" אנטי-דמוקרטית, הרי שלא הושג מבוקשו של הבורא. הוא לא רוצה לרדות ביושבי העולם, הוא ממתין להגיע למצב בו האנושות חפצה בהנהגתו ובתורתו. כמו כל מלך, גם מלכותו של מלך המשיח - שליח הבורא להנהיג את העולם באופן פיזי - תלויה ברצון העם.

את המשימה הזו בדיוק ממלאים אלפי שלוחיו של הרבי מלך המשיח שליט"א, הם מגיעים ליהודים בכל פינה נידחת בעולם, וחושפים אותם לצד היפה, הטוב, הצודק וההגיוני שביהדות. הם מלמדים אותם להביט נכון על היהדות ועל התורה, להתחבר ולהבין את העומק שבמצוות. השלוחים מגישים למליוני יהודים את צור מחצבתם באופן ברור, מחייך ונגיש.

לפתע, מילים כמו "הלכה", "תורה", "יהדות", ו"מצוות", כבר לא נשמעות מאיימות ומרסקות את מרקם החיים. לפתע הן מתבררות כדרך החיים הטובה אותה העניק לנו הבורא במתנה. כאשר כל אחד מאיתנו יעמיק עוד קצת בתורת החסידות, ילמד עוד מעט מרעיונות הגאולה והמשיח, יצלול קמעה לדמותו של מלך המשיח - הרבי מליובאוויטש - ויבין את חזונו הגדול, ובעיקר - יטעים יהודים סביבו באור הזה, הרי שיהדות ותורה לא ישמשו מושגים סותרים לדמוקרטיה וצדק. העם כולו ידרוש את מלכות הבורא, והוא "יגלה כבוד מלכותו עלינו מהרה".

“עלול לפגוע בראייה”: חשש לטפיל במי הכינרת

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...