• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

סוף מפתיע לסאגה: פגסוס בדרך לאשרור חוקי

אחרי שתוכנת הריגול הישראלית מבית NSO יצרה סערה בינלאומית, חלה התפתחות בלתי צפויה בפרשיה • בעוד זמן קצר תהפוך התוכנה השערורייתית לדרך התנהלות לגיטימית • אך תנאי השימוש מוגבלים, וגם המטרה - הפוכה לגמרי
סוף מפתיע לסאגה: פגסוס בדרך לאשרור חוקי
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הסייבר הישראלי הוא מקור לגאווה. כך מקובל לחשוב. המוח היהודי רגיל להבריק ברעיונות פורצי דרך, הממגנים מוצרי מיחשוב מפני תקיפות האקרים. צה"ל, זרועות הביטחון וגורמי הביון בישראל משקיעים מאמצים רבים כדי להעמיד את לוחמי הסייבר והמיחשוב בשורה הראשונה של הטכנולוגיה העולמית, והתוצאות לא מאכזבות.

אך פרשיית פגסוס, תוכנת הריגול האימתנית שפותחה על ידי קבוצת NSO הישראלית, שברה את הסטטוס לפיו ישראל יכולה להתגאות במוצרי הענף.

פגסוס היא תוכנת ריגול ישראלית שפותחה בשוק הפרטי. היא מאפשרת למשתמש בה להגיע למכשירי פלאפון ולשאוב מתוכם את כל המידע הפרטי של האדם אחריו מתבצע המעקב. היא גם עוקבת אחרי כל אמצעי התקשורת של המכשיר, ונותנת גישה ישירה להתכתבויות והשיחות בכל האפליקציות.

מפאת רגישות השימוש באמצעי פולשני שכזה, מתירה המדינה לבעלי החברה למכור אותה רק לגורמים ריבוניים מוכרים. כל חוזה מכירה כולל סעיפים המתירים ללקוח את השימוש בתוכנה רק כאשר הוא מתבצע נגד גורמי טרור ופשע. כמו כן, כל מכירה דורשת היתר ממשלתי בפני עצמו ממשרד הביטחון, שאצלו הסמכות להתיר את מכירת השירות למדינה זרה.

אלא שסדרת תחקירים הוכיחה כי מספר לא מבוטל של מדינות ריבוניות שקנו את התוכנה הישראלית, עשו בה שימוש לרעה ופלשו לפרטיותם של אזרחים שומרי חוק רק משום התנגדותם למשטר. גם נגד מנהיגים בינלאומיים הופעלה התוכנה. עיתונאים, פעילי זכויות אדם ואנשי עסקים, חטפו גם הם כאשר בעזרת תוכנת הריגול הישראלית - הנתונים הפרטיים ביותר בחייהם נחשפים למפעיל התורן שקנה את הפלטפורמה.

הדרמה מגיעה לישראל

הסערה הבינלאומית מחשיפה זו לא היטיבה את תדמיתה של ישראל, ודווקא כאן היווה המוח היהודי דבר שיש להתנצל עליו… אלא שזמן קצר לאחר מכן, בשבועות האחרונים, התגלה מידע שהרעיד את שלוות הציבור בישראל עצמה.

מתברר כי משטרת ישראל עושה שימוש חופשי בתוכנה, כאשר מטבע הדברים דורש החוק אישור משפטי לפני כל מעקב אחר אזרח. התגלה כי קיימת סבירות גבוהה שהשימוש בתוכנה זו עבור מעקב אחר אזרחים שאינם חשודים רשמית ולא הוצא נגדם צו חיפוש, הפך במשטרה לדבר שגרתי.

המשטרה מצדה טוענת כי השימוש מבוקר יותר מכפי שמוצג, ורק כאשר מתעורר צורך ממשי להפעיל מעקב קיצוני שכזה, הדבר יוצא לפועל לאחר אישור של מנגנון בקרה פנים משטרתי (לו אין סמכויות משפטיות לאשר דבר כזה, מה שמצריך חקירה בפני עצמה).

בימים אלו הפרשיה עדיין נחקרת, המשטרה דובקת בעמדתה, ופוליטיקאים מבטיחים כי יעשו סוף לשימוש המופקר בתוכנה, הרומס את זכות הפרטיות הבסיסית של האזרח. אך כאן מגיעה ההפתעה: בזמן הקרוב, דרך פעולה זו, של תוכנת הריגול פגסוס, תעוגן בחוק.

אנו עומדים ממש מעט לפני זמן בו המעקב אחר נתוניו האישיים ביותר של האדם תהיה שיטה מקובלת בכל תרחיש, ותסייע להגיע להכרעות. הפרטיות והמידע האישי יהיו חשופים כלפי מנגנון זה, שיעשה בהם שימוש על פי שיקול דעתו בלבד.

נשמע מלחיץ? לא צריך לפחד כל כך. מקורות מוצקים מראים כי השימוש בנתונים אלו יהיה מופקד רק בידיו של אדם אחד, וגם היעדים אליהם יחתור בשימוש זה - הן המטרות המועדפות על האובייקט אחריו מתבצע המעקב.

מידע רגיש

כן. כך ייראה עולם המשפט בעידן אליו אנו נכנסים בקרוב, עידן הגאולה האמיתית והשלימה. הרבי שליט״א מלך המשיח הודיע כי הגאולה תגיע בדורנו. הגאולה, כפי שכולנו יודעים, מתחוללת בתוך העולם הפיזי והממשי אותו אנחנו מכירים, אך משפיעה באופן משמעותי על כל תחומי החיים.

אחד ההליכים שעומדים להשתנות לבלי היכר הוא ההליך המשפטי. אחד מתפקידיו החשובים של מלך המשיח הוא שפיטת עם ישראל. שיפוט זה יהיה אפקטיבי כל כך, שהוא יוכל להשיג את כל הפרטים האישיים של הנאשם. המידע אותו ישיג המשיח על האדם, דומה בסיווגו למידע אותו חושפת תוכנת פגסוס, אך בידי מלך המשיח תכונה אישית - דרכה הוא משיג מידע זה.

מי שמספר לנו על כח פלאי זה, הוא הנביא ישעיה בתנ"ך. כאשר הוא אומר על מלך המשיח: "והריחו ביראת ה', ולא למראה עיניו ישפוט ולא למשמע אזניו יוכיח. ושפט בצדק דלים".

כלומר, הנביא מספר כי המשיח ישפוט את האדם בכח הריח. בעזרת יראת הבורא שלו, החיבור המוחלט שלו לאלוקים, יהיה בכוחו של מלך המשיח להריח את רוחו של האדם, וכך לגלות את האמת הצפונה בו. הנביא מסביר כי בשונה מהשופטים המוכרים לנו, המשיח לא יסיק את מסקנותיו לפי מראה עיניו או משמע אוזניו, אלא בכח הריח הרוחני שלו. כך, מבטיח הנביא, יהיה משפט צדק אמיתי.

האם זכות הפרטיות נרמסת? האם זה אמור להדאיג את הצדדים במשפט? לא. פרשני המקרא מסבירים כי הסיבה שמשיח ישתמש בכוח זה, היא כדי לזכות את הנאשם ולהיטיב עמו את פסק הדין.

דרך פעולה זו מובנת, כאשר אנו זוכרים את מטרתו של המשיח בהגעתו לכאן - ואת היעד אותו הוא מעוניין להשיג: סיבת עבודתו של מלך המשיח היא הרצון ליצור הרמוניה מושלמת בין הרוח לטבע. משמעותה הפשוטה של הגאולה בהנהגתו, היא הפסקת התחרות בין הרצון והמאוויים הגשמיים, לבין הקירבה הרוחנית לבורא ומילוי רצונו כנדרש.

לא שלום - איחוד מוחלט

מלך המשיח לא עוצר את המתח הזה בכך שהוא מוחק או מפחית מאחד הצדדים. הוא לא מתפשר על רצון האדם, הוא לא משיג את מטרתו בכך שאנו, האנשים הפיזיים, נוותר על רצונותינו ושאיפותינו. הוא רוצה את התענוג וההנאה המושלמת שלנו - יחד עם נוכחותו הממשית של הבורא. אף אחד מהצדדים לא מתקפל, ושניהם שוכנים יחד בשלום וחיבור מוחלט.

זו עבודתו של המשיח, לעצור את המתח, וליצור חיבור בין הפיזי לרוחני - חיבור שייצור מהם דבר אחד ממש.

וכך הדבר מתבטא בדרך השפיטה החדשה: יעדו של מלך המשיח, שאף יהודי לא יישאר מאחור, יושג כאשר גם אדם שמואשם בביצוע מעשה לא ראוי, יקבל את האמון מצד  המלך המשיח. אם במשפט המקובל היום, השופט מתאמץ להשיג ראיות ולבנות תמונה ברורה של מעשי הנאשם, המשיח ישים דגש על צד אחר.

בעזרת רוח הקודש - 'חוש הריח' - יבנה מלך המשיח פרופיל של הפרשיה, אך בהיבט הפנימי. כיצד הגיע האדם למעשה כזה, האם באמת היה מחובר לזה, ואיזה קושי הביא אותו לנפילה זו. זו דרך השפיטה של המשיח, עליה מסופר בתנ"ך ובתלמוד.

היא כעין תוכנת ריגול, אך כל מטרתה היא להציג את התכונות הפנימיות שלנו. את מה שאנחנו באמת - את הטוב שבנו, שהוא אנחנו בעצמנו. כך המשיח חודר לעומק נשמת האדם, ומזכה אותו. וגם נותן לו תכנית עבודה אישית מסודרת, כדי לצאת מהסבך אליו נקלע, ולהצליח לתרגם את אישיותו הטובה והנפלאה לעולם המעשה.

כמה טוב, הפרטיות נרמסת

החשש המובנה שלנו כיום מחדירה לפרטיות ולמרחב האישי שלנו, כפי שהתעורר בחוזקה בהתפוצצות פרשיית פגסוס בישראל, הוא מראה לפחד העוצמתי שלנו מהסביבה. זהו הנתון החזק ביותר על כך שבתוכנו אנחנו רואים את כל מה שמחוץ לנו, כדבר שלא באמת מעוניין בטובתנו.

אלא שיש דרך מצויינת להפחית את הלחץ מפני ה"פגסוס" של המשיח. קיבלנו פריווילגיה מיוחדת, והיא - להכיר את אישיותו של מלך המשיח עוד קודם הגאולה השלימה. כבר כעת אנחנו יודעים מי הוא האדם שיחזיק אצלו את הכוח האדיר הזה.

מהיכרות עם האיש, אנחנו יכולים להסיק האם יש סיבה לפחד מכך שידע עלינו הכל. אז אכן, מלך המשיח הוא הרבי שליט״א מליובאוויטש, ועם היכרות קטנה עם דמותו המופלאה אפשר לישון בשקט בלילה - הוא האדם שהכי היינו רוצים שידע את כל סודותינו.

כן, יש אנשים לא רגילים, שההיכרות עמם מערערת את החרדה המוחלטת לפרטיות. יש אנשים שכאשר פוגשים בהם, מגלים כי יש כאן בעולם טוב מושלם, אכפתיות צרופה.

חפשו בגוגל סרטונים שלו. הרשת מלאה בהפקות וידאו מדהימות על אישיותו ופועלו, על רגישותו ואהבתו המפעימה לכל יהודי ויהודיה, אהבה שמתורגמת למאמצים ממשיים שיהיה לנו הכי טוב שיש. אם נכיר היטב את הרבי שליט"א מליובאוויטש, המלך המשיח - שזו חוויה כל כך נפלאה - רק נחכה ליום בו הוא יחזיק את כל המידע האישי שלנו, ויעשה בו את השימוש המירבי לטובתנו ולעזרתנו, בשבתו כשופט ישראל, מלך המשיח.

הסוד המטלטל מאחורי מאבקה של אסתר פולארד

מערכת הביטחון תאשר בקרוב את דבר חיסולו של מוחמד דף ובכירים נוספים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...