• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

ללא קשר לאומיקרון: שינויים במתווה החתונות

במהלך השנתיים האחרונות הורגלנו למתיחת פנים בעולם החתונות • פרטים רבים באירוע המרגש ביותר בחיים השתנו, וגל האומיקרון עשוי להחזיר אותנו אל חתונות הקורונה היחודיות • אך שינוי משמעותי בסדרי החתונות יחול בקרוב • אולי עכשיו "הראש פתוח" ונכיל אותו בקלילות יותר…
ללא קשר לאומיקרון: שינויים במתווה החתונות
להתחתן בלי לשבור את הכוס (צילום: יהוד830, wikimedia)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

כל מי שמכיר באופן אישי חתן או כלה שהתחתנו בתחילת גל הקורונה הראשון, לא ישכח לעולם את החרדה וחוסר הוודאות האדיר שהיה קיים בסביבתם. שינויים תכופים חלו בסגנון ההגבלות ובקצבן, ואפשר לומר שמבולטי הנפגעים היו החתנים והכלות.

באמצע התקופה המיוחדת בה הם מתכוננים ליום המאושר בחייהם, ניתך על ראשם שיבוש אדיר ולא מתוכנן של התכניות. כמוזמנים, כולנו חווינו את שינוי התכניות ואופי האירועים שהיה מיוחד ושונה במקביל לגרף המאומתים, אך ודאי שהחתן והכלה ומשפחותיהם חוו על נפשם טלטלה וצורך לקבל החלטות גדולות בתוך זמן קצר.

אם עד לאחרונה היו תיאורים אלו שייכים לתחום הזכרונות מהעבר הקרוב, כעת, עם התפשטותו המואצת של נגיף האומיקרון נזכרים רבים בתקופה "ההיא", והחשש מהתפרצות מחודשת שתגרור עמה גם הטלת הגבלות נוספות מקונן בלבבות רבים.

תפנית דרמטית

אך יתכן שמתיחת הפנים הנועזת שהתחוללה בתחום החתונות, לא נועדה אלא להכין אותנו למגוון שינויים בתחומי החיים השונים, וגם בתוך סדרי החתונה.

הגאולה הקרובה, כפי שניבא הרבי שליט"א מלך המשיח, עתידה להתרחש בקרוב ממש. ניתן לחשוב שבואה של הגאולה לא אמור להוות גורם משמעותי בסדרי האירוע המשמח ביותר בחיים.

ההיגיון אומר שעל ההלוויות נוותר בשמחה בגאולה, גם על ניתוחים, אשפוזים, מחלות ומחסור כספי. אך הגאולה, מעצם היותה עידן טוב, מושלם ושמח, נשמעת כעידן עבורו חתונה מתאימה לחלוטין.

הרגע המרגש

אחד הרגעים המרגשים והמשמעותיים בתוך מעמד החופה היהודי, הוא הרגע בו החתן המאושר והחגיגי עומד לצד הכלה הנרגשת, ומול האורחים הרבים הוא עוצר את הטקס ומקדיש רגע אחד לזכור את בית המקדש שהיה ואיננו.

עם ישראל מקפיד כבר כמעט אלפיים שנה, גם כאשר הוא מגיע לרגע המאושר בחייו, להזכיר לעצמו מאין הוא הגיע ולאן הוא צועד. מרכז הווייתו של העם היהודי הוא בית המקדש, חיים יהודיים מתוקנים וטובים הם חיים שליבתם היא עבודת המקדש, ורגע קודם הנישואים הסופיים, מכריז החתן: "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, תדבק לשוני לחיכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי".

לו"ז חדש

בכך מבטא החתן את הכאב שלא יישכח ממנו כיהודי, על בית המקדש שהיה ואיננו, ומזכיר לכולם, שגם בתוך השמחה עלינו לזכור את העתיד הקרוב הצפוי לנו - החזרה לעבוד את הבורא בביתו שבירושלים - בית המקדש.

בקרוב מאוד, כאשר יגיע המשיח ויבנה את בית המקדש השלישי, לכאב זה כבר לא יהיה מקום יותר. השמחה תהיה חלק בלתי נפרד מהווי העם היהודי, ולא יהיה צורך לעצור את החגיגה ולהזכיר נושא כאוב.

אם התקליטן במערכת הדיג'יי היה רגיל להמתין עם השיר המקפיץ והמשמח לאחר שבירת הכוס, הרי שבקרוב מאוד סעיף מרכזי זה יוסר מהליין-אפ של מעמד החופה, ונאלץ להתרגל - כפי שלמדנו כעת להתרגל לשינויים רבים בחתונה - לפרוץ בחגיגות בסיום אמירת שבע הברכות, לאחר שהכלה שותה מכוס היין.

מזל טוב! מזל טוב!

תנאי סף להצלחת המאבק באומיקרון: שיתוף פעולה אזרחי

בתוך השבר והכאב הגדול, מצאנו אור בקצה המנהרה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...