• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

האופציה הצבאית ירדה מהשולחן

תכונה מיוחדת מתרחשת לאחרונה סביב הכנות צה"ל לתקיפה אפשרית באיראן • מומחים רבים חוששים מגילגולו של האירוע למלחמת ענק • אך אפשר כבר לומר בוודאות: המלחמה האגדית ממנה כולם חוששים, לא תתרחש
האופציה הצבאית ירדה מהשולחן
תותחי נ”מ בסמוך למתקן הגרעיני בנתנז (צילום: Hamed Saber)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כבר כמה חודשים שהדיבורים סביב תקיפה אפשרית באיראן צוברים תאוצה וגם נשמעים ריאליים יותר. המדיניות הברורה היא להחזיק תמיד, שלופה ודרוכה, את האופציה הצבאית להתמודדות עם האיום - לצד הסנקציות המדיניות והכלכליות המופעלות על מנת למגר את איום הגרעין האיראני.

לא בכדי היו רבים שהתנגדו באופן נחרץ לתקיפה צבאית באיראן. הם טענו כי צריך לנסות הכל חוץ מהאופציה הצבאית, העשויה לגרור את ישראל למלחמה אזורית בסדר גודל שטרם הכרנו. כאשר הרעיון הצבאי חוזר לכותרות באופן גורף כל-כך, מדמיינים ישראלים רבים את ההשלכות האפשריות מתקיפה ישראלית באיראן, ומהמלחמה שתבוא בעקבותיה.

המאמינים עשויים לחשוב שמא מדובר במלחמת גוג ומגוג - המלחמה האגדית הידועה שתתרחש קודם ביאת המשיח והגאולה השלימה. ובימים אלו, כאשר דבר הרבה יותר דרמטי מתקיפה באיראן עומד על הפרק, ראוי באמת להפנות אליו את הזרקורים.

האירוע המשמעותי כל-כך העומד להתרחש בקרוב, זה שיותיר את התקיפה הישראלית באיראן בצל התקשורתי, הוא כמובן - הגאולה הקרובה. אותה גאולה העומדת להתרחש בקרוב ממש, כפי ששמענו כהבטחה ודאית מפיו המדויק של הרבי מליובאוויטש שליט"א - מלך המשיח.

על מלחמת גוג ומגוג שתתרחש קודם הגאולה, מדברים רבות. זו מלחמה שמשמשת רבים, ישירות או בעקיפין, להסביר לעצמם שהגאולה היא אירוע מפחיד ולא בטוח כלל, שאין שום הכרח לכך שאנו רוצים שהוא יתרחש.

וכעת לעובדות.

מסך שחור

מלחמת גוג ומגוג בהגדרתה היבשה אמורה להיות מלחמה בה יגיע מנהיג עולמי ענק בעל כוח צבאי עצום, ויצא למלחמה נגד עם ישראל. התיאור מספר על מלחמה עיקשת וסבוכה, כמוה לא מתרחשות רבות. על פי התיאור הבסיסי, בסופו של דבר מנצח עם ישראל את המנגד לו והמלחמה מוכרעת לטובתו. ניצחון זה, כמובן, מתאפשר הודות לניסים שיחולל הקדוש ברוך הוא בעבור בני ישראל לאורך המלחמה.

אך מאז קרו כמה דברים. ראשית, ישנו כלל ברזל במקורות היהדות לגבי תוקף קיומן של נבואות. נבואה טובה, המבשרת על אירוע חיובי שעומד להתרחש, מוכרחת להתקיים. לכן, למשל, אנחנו מאמינים בכל ליבנו לנבואתו של הרבי מליובאוויטש שליט"א מלך המשיח על כך שהגאולה תבוא בדורנו. למרות שעבר זמן רב מאז, אנו יודעים שנבואה טובה היא דבר שיתרחש בוודאות ושום אירוע לא יכול לבטלו.

לעומת זאת, נבואה רעה - המבשרת על אירוע שלילי המתוכנן להתרחש בזמן מסוים - יכולה להתבטל בעזרת תרחישים רבים. ובענייננו, נבואת יחזקאל על כך שלפני ביאת המשיח תתרחש מלחמה נוראה, מלחמת גוג ומגוג, עשויה בהחלט לא להגיע לידי קיום ממשי במידה ועם ישראל ירבה את זכויותיו, וכדומה.

הרמב"ם מלמד כי קיימים שני תרחישים שונים להתחלת הגאולה. תרחיש אחד הוא הבסיסי, המינימלי והרגיל. זוהי הגאולה "על פי הפרוטוקול", כאשר כל האירועים קורים ברמה הטבעית שלהם. בתרחיש זה, מלחמת גוג ומגוג היא חלק בלתי נפרד מהגאולה.

זכינו

תרחיש שני הוא תרחיש אופטימי יותר, המכונה בכתבים "זכו". זהו מצב בו לעם ישראל מגיעה גאולה רחבה, ניסית, שפתיחתה מלווה במופתים רבים יותר וטבעיים פחות. בתרחיש כזה, מלחמת גוג ומגוג אינה מוכרחת להתרחש בגשמיות.

רעיונה הפנימי של מלחמה זו הוא ניסיון נואש של הטומאה בעולם להילחם על קיומה ולהרים את ראשה באופן חסר תקדים, רגע לפני שהיא תימחק כליל על ידי מלך המשיח. אפשר להבין לבד שבמובן הפנימי המלחמה הזו כבר מתרחשת. הניסיונות האחרונים של הרוע והטומאה להתגבר קודם הגאולה, הם אירוע שאי אפשר להתעלם ממנו.

רבי ישראל, ה'בעל שם טוב' הקדוש - מייסד תנועת החסידות - אמר כי לאחר אריכות הגלות והקושי הרב שהיה טמון בה, עם ישראל כבר פטור ממלחמה זו.

הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א אמר כי יש דעה שמלחמת העולם הראשונה הייתה מלחמה זו, כאשר לאחד מבכירי הצבא אז קראו גוג.

בשורת הסיכום ניתן לומר, כי גישתו של מלך המשיח היא ברורה למדי - מלחמת ענק של ממש, כבר לא מפרידה בינינו לבין הגאולה.

מס החד פעמי: ההשלכות

מערכת הביטחון תאשר בקרוב את דבר חיסולו של מוחמד דף ובכירים נוספים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...