• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

משרד החוץ במשבר: העובדים מאיימים בשביתה, אין הידברות

ועד עובדי משרד החוץ החל לנקוט בשורת פעולות מחאה חריפות, בעקבות שעות העבודה הארוכות להן הם נדרשים • משבר של ממש בין העובדים לבין הנהלת המשרד והדרג המדיני • כיצד תסתדר ישראל עם משרד החוץ המושבת? • תחקיר מיוחד, שופך אור על כל הפרשיה
משרד החוץ במשבר: העובדים מאיימים בשביתה, אין הידברות
חוזר לישראל בקרוב, גלעד ארדן
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מחאת עובדי משרד החוץ לקיצור שעות התורנות, עלתה מדרגה. העובדים נוקטים בשורת צעדים חריפים כמחאה כלפי הנהלת המשרד והדרג הפוליטי, על-מנת לעורר את מודעות הציבור למשבר.

העילה לסכסוך הענק היא חוסר מוכנות מצד עובדי המשרד לקיים את דרישות העבודה, זאת לאחר שאורך שעות התורנות של העובדים הגיע לקצה הסיבולת, לטענתם.

באופן חסר תקדים, הסכסוך איננו מתנהל רק בחדרי המשא ומתן. העובדים תוקפים את שר החוץ במתקפות אישיות וממוקדות, ומבצעים זאת במרחב הציבורי, ברשת ובכלי התקשורת.

העימות המתוקשר מביא לכך שבאגף כח אדם מתקשים למצוא עובדים חדשים, בעוד העובדים הקיימים (רובם מומחים בתחום ובעלי ותק של שנים) מפעילים עיצומים משמעותיים בסדר גודל של שביתה.

דיפלומטיה בכאוס

העובדים נעדרים מהעבודה במשך זמן ניכר, מתוך מדיניות מתוכננת, כאשר המשרד כולו פועל בעקבות כך במתכונת מצומצמת. הפחתת שעות העבודה באופן חד-צדדי מצד העובדים, גורמת לתפקוד לקוי של המשרד בכל מישורי עבודתו: מערך הדיפלומטיה הציבורית, האגף לעניינים אסטרטגיים, האגף הקונסולרי, ועוד אגפים ומחלקות רבים ומגוונים הפועלים תחת המשרד.

כעת נותר רק לבדוק עד כמה יזיק ליקוי העבודה, ומהו הביקוש כעת? מה היא הדרישה הכללית מהעובדים, ומה היקפה?

בדיקה קלה מעלה, כי הפחתת כמות העובדים והספקי העבודה בתחום, אינה רק סבילה ואפשרית עבור המדינה בעת הזו, אלא מתבקשת ומתוזמנת היטב.

בנקודת הזמן הנוכחית אנו יודעים כי תפנית ממשית עומדת להתרחש בעתיד הקרוב מאוד, והשלכותיה ישפיעו על כל תחומי החיים.

מדובר, כמובן, על ביאת המשיח הקרובה. כפי שהבטיח הרבי שליט"א מלך המשיח - דורנו הוא דור הגאולה, והיא תתרחש בקרוב ממש.

המשרד סגור

אחד מהאירועים המשמעותיים ביותר שיתרחשו בתחילת הגאולה הוא קיבוץ הגלויות. עם ישראל, מכל קצווי תבל, יעלה ויתכנס בארץ ישראל. הדבר ישפיע כמובן על צביון החיים בארץ, כאשר היא כוללת בתוכה את העם היהודי כולו, אך לא פחות מכך - השינוי יהיה ניכר גם ברחבי העולם.

היעדר היהודים מהחיים הבינלאומיים, וכן היעדר נציגות ישראלית ארעית במדינות העולם, נשמעים לנו כעת פרוייקט שאינו ניתן לביצוע, ואף רחוק מאוד מהמציאות.

גם לא ברור כמה הדבר הוא חיובי: האם אכן זוהי משמעותה של הגאולה? התכנסות העם היהודי בארצו, ללא יכולת להשפיע על אומות העולם? האם בכך מתבצע ייעודו של עם ישראל כ'אור לגויים' ו'תיקון עולם'?

אך הפרקטיקה שבתכנית עבודה זו, היא תוצאה של השינוי הגדול בדרך התקשורת של עם ישראל עם העולם. המציאות בעידן הגאולה, מאפשרת לסגור לחלוטין את ענף החוץ, המצריך יהודים רבים לייצג את העם, את היהדות, ואת המדינה - בחו"ל.

הבשורה אותה מביא עם ישראל לעולם, אור הבורא ואמת התורה, נצרכת כעת לעבור אל האומות במאמצי הסברה, פעילות אינטנסיבית, והנגשה מסיבית של כל פעולה או מסר היוצא מישראל.

מדיניות חוץ חדשה

בעידן הגלות, על כתפיהם של עובדי משרד החוץ מוטלת אחריות כבדה, ועליהם לעבוד קשה כדי שנוכחות ישראל בעולם תהיה לגיטימית וחיובית.

אך בקרוב מאוד, בעידן הגאולה, אור האמת יזרח למרחקים. גילויו של הבורא בעולם יהיה נרגש כל-כך אצל כל נברא, כך שהגויים יפתחו מעצמם את הרצון להתקרב אל בורא העולם. מאמצי התיווך הנדרשים כעת, יהיו מיותרים לחלוטין.

עם ישראל יוכל לשבת בשלווה בארצו, ליהנות מאורו של הקדוש ברוך הוא, לעסוק בתורה ולעבוד את ה', בעוד אומות העולם ירצו מעצמם בקרבתו של עם ישראל ואלוקיו.

הנביא ישעיה מתאר את מציאות זו בלשון ציורית ומפורטת: "והיה באחרית הימים, נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים . . ונהרו אליו כל הגויים. והלכו עמים רבים ואמרו: 'לכו ונעלה אל הר ה', אל בית אלוקי יעקב, ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו'".

על קיר האו"ם

הנביא מתאר כיצד יתנהל ה"שירות" אותו יתן מלך המשיח לאומות העולם ב"הר ה'": "ושפט בין הגויים, והוכיח לעמים רבים. וכיתתו חרבותם לאיתים וחניתותיהם למזמרות. לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".

המשפט האחרון מתאר כיצד - בהשראת מלך המשיח ועם ישראל - ינטשו אומות העולם את דרכי המלחמה והאלימות, וינצלו משאבים אלו לאמצעי רווחה כמו חקלאות וחינוך. פסוק זה כתוב על הקיר החיצוני של בניין האו"ם בניו-יורק, כיעד עולמי של האנושות כולה.

הרבי שליט"א מלך המשיח אף הסביר, כי הבטחה זו כבר החלה להתממש - בצעדי שלום וכינון יחסים בין המעצמות הגדולות בעולם, לאחר שבמשך תקופה שנראתה כנצח, היה נראה שאין כל דרך אחרת ממתח תמידי ומלחמה קרה (או חמה) בין מעצמות העל.

במהלך ההיסטוריה של עם ישראל, התבצע הקשר הרציף בינו לבין העולם שבחוץ באופנים שונים. הדבר נבע ממצב הקדושה באותה עת ומהיחס בינה לבין הטומאה ומציאות העולם.

לאחר יציאת מצרים, למשל, הייתה תקופה בה הקדושה נאלצה להשפיל את עצמה על-מנת לתפוס מקום ממשי בעולם, לאחר כינונו לראשונה של עם ישראל. כך, נאלץ העם כולו לנדוד ברחבי המדבר, לפגוש בדרכו עמים שונאי ישראל ולקיים עמם מלחמות. זו פעולה ברמה הנחותה ביותר, כאשר הקדושה נדרשת לעסוק בעצמה עם כוחות הטומאה.

כולם באים

תקופת הנהגתו של שלמה המלך, לעומת זאת, היתה שונה לחלוטין ודומה מעט לאופן הקשר שיהיה בגאולה. התנ"ך מספר לנו על עוצמתו הגדולה של שלמה המלך, שהביאה לכך שכלל לא נדרש ממנו לעסוק בענייני העולם.

האור האלוקי אותו שידר עם ישראל בהנהגת שלמה היה גבוה ומוחשי כל-כך, עד שהוא גרם לאומות העולם מרצונם-הם להגיע לארץ ישראל ולבקר את שלמה. לכן גם הוא נחשב ראש המעצמה העולמית באותה התקופה, מפני שהעולם כולו חש במעלתו.

עבודת עם ישראל להארת העולם באותו דור, התבטאה אם-כן רק בהכלת האומות, ובסיפוק צורכם הרוחני. החושך נדחה מאליו מפני האור, ומכל קצווי תבל הגיעו להנות מאורו של הבורא.

אך גם בתקופה מופלאה זו, יחסי החוץ הרוחניים של ישראל לא התנהלו במודל הגאולתי, כפי שיהיה בקרוב. האור האלוקי הגדול שהקרין שלמה המלך לעולם, אמנם היה מורגש היטב, אך לא חדר אל הדרגות הנחותות שבין הגויים. הוא הצליח לפרוץ את חומת החוץ, ונגע בגויים רבים, אך האנשים שהיו שקועים בטומאה רבה יותר, לא חשו באורו הגדול.

חסרון נוסף שאנו מוצאים ביחסי החוץ של שלמה לעומת הדרך בה יתנהלו בדורנו, הוא העובדה שהרצון להתקרב אל הבורא דרש מהם לצאת ממקומם ולהגיע לארץ ישראל. במצב בו הם נמצאו, הם לא הצליחו להשכין את האור האלוקי. דרגת הקדושה שהאירה בעולם כולו יכלה לגרום רק למשיכה, אך לא פעלה במקומות בהם נעדר האור.

טיפול מקומי

בגאולה הקרובה, לעומת זאת, הקדושה תתפשט ותאיר גם את הדרגות הנמוכות ביותר, ואומות העולם יחושו אותה ויזדככו ממנה במקומם ובמצבם הקיים. הם לא יבואו לירושלים כמו בימי שלמה, כדי לבדוק את האור. הם יגיעו לאחר שיחושו את הטוב המאיר בעולם, ויגיעו בבטחה אל המקום בו הם יוכלו להתנהל כפי רצון הבורא ולקבל ממנו הוראות לחיים נכונים ומתוקנים.

זו תוצאתו של האור האינסופי שיתגלה בעולם בגאולה. דבר לא יעמוד בפניו והוא יעטוף את העולם כולו על כל פרטיו במציאות אלוקית אבסולוטית.

דבר זה כבר מתחיל להתרחש בעולם, כפי שנכתב קודם. אך ברגעים האחרונים שלפני הגאולה השלימה, תפקידנו הוא להגיע לכל מקום אפשרי ולהכינו לקבלת פניו של המשיח. מקום העבודה, מוסדות החינוך, הבית הפרטי וכל מקום אליו מגיעים - מאפשרים לנו הזדמנות לקחת חלק בהבאת הגאולה, ולהחדיר גם במקום זה את אורו של המשיח.

זו גם הסיבה שהרבי שליט"א מלך המשיח מנצל כל רגע עד הגאולה השלימה, ומתגורר בבירת חוץ-לארץ, ניו-יורק, משם הוא חולש על מעצמת השליחות שמביאה את אור הגאולה לעוד ועוד אנשים - יהודים וגויים כאחד.

120 ימים לתאריך שלא יישכח לנצח

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...