• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

דיון סוער בוועדת הכלכלה על הרפורמה בתקציב המדינה

"זהו צעד פופולרי בציבור, אך כלל לא בטיחותי", הסבירו נציגי התאחדות התעשיינים ואיגוד המהנדסים, בניסיון למנוע את הסרת הפיקוח מייבוא מוצרי בניה העשויים ברזל לישראל • מדוע חשוב כל-כך לדייק בייצור הברזל, ועבור איזו עבודת בניה הוא הכרחי? מסתבר שעוד מעט נצטרך הרבה ברזל
דיון סוער בוועדת הכלכלה על הרפורמה בתקציב המדינה
ההחלטה מונחת לפתחו. יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ מיכאל ביטון (צילום: ערוץ הכנסת)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

נדמה שהחידוש הגדול בתקציב המדינה שאמור לעבור בקרוב, הוא הקלת האפשרויות לייבוא מוצרים מחו"ל. הממשלה החליטה כי בכדי להפחית את סך ההוצאות הכולל של האזרח, יש לדאוג להנמיך ככל האפשר את עלות העיסוק סביב המוצר.

המדיניות של תקציב זה הוא הקלה ככל האפשר על יבואנים, שתאפשר להביא מוצרים זולים לישראל במחיר נמוך. ההקלה כוללת הפחתת מיסים (עד הסרתם לגמרי בחלק מהמוצרים) על יבוא מוצרים לישראל, והפחתת ההתערבות הממשלתית בכניסת המוצר לארץ, כמו שינוי אופן הפיקוח על איכות המוצר.

ברזל כחול-לבן

בדיון שנערך החודש בוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון (כחול-לבן), הסבירו גורמי המקצוע לחברי הוועדה, כי יש להחריג מהרפורמה את מוצרי הברזל עבור בנין. כלומר, שלא להחיל את הכללים החדשים - בהם הפחתת פיקוח - על מוצרים אלו.

הסיבה לדרישה זו היא התקן הישראלי המחייב את היצרן לעמוד בסטנדרט בטיחותי גבוה במיוחד, ולא יתכן להכניס ברזל פחות איכותי מחו"ל לישראל. הדבר יפגע בתעשיית הברזל הישראלית, ובעיקר עשוי לסכן חיים ממש - כאשר מדובר במוצרי בנין שעליהם לעמוד לאורך שנים. במיוחד כאשר הבניה היא בשטח ישראל, הממוקם על השבר הסורי-אפריקני.

עיתוי רגיש

כאשר הטיפול בנושא משמעותי שכזה מתנהל בימים אלו, ניתן בהחלט להבין את הצורך הגדול בתקופתנו בברזל איכותי רב עבור בניה. שני הבתים החשובים ביותר לעם ישראל נבנו לתפארה, כאשר הברזל כלל לא נכנס לרשימת חומרי הבניה. בית המקדש הראשון והשני עמדו על תילם מאות שנים, אך הם נבנו, כמו המשכן במדבר, מזהב, כסף, נחושת ואבנים. אך הקדוש ברוך הוא אסר לכלוך את הברזל במוצרי הבנין של ביתו.

הדבר לא נקבע סתם כך. הסיבה להחרמת הברזל היא הסמל אותו הוא מייצג. באמצעות כלי ברזל נחרבו בתי המקדש. ברזל הוא חומר המשמש לכלי מלחמה. המזבח, מסביר רש"י, נועד להאריך את חייו של האדם. הברזל, לעומתו, מקצר את חייו של האדם.

מהפך מפלדה

אך בזמננו, הדור בו הבטיח הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א שתגיע הגאולה, דברים משתנים בקצב מהיר. המלחמות מפנות את מקומן לשיתוף פעולה בינלאומי, וחומרים שעד לא מזמן היוו שם נרדף להרס ומוות, משמשים היום עבור צמיחה ובנין.

בבית המקדש השלישי, שיבנה בקרוב ממש, תתרחש תפנית. לא רק שהשימוש בברזל יהיה מותר לראשונה, אלא יחול צורך וחובה להשתמש בברזל עבור בנית המקדש, ובכמות המירבית.

הגאולה הופכת כל דבר בעולם לחיובי, ולכן בניית המקדש עם ברזל מסמלת את השלמת המהפך: כיצד החומר המלחמתי, משמש עבור בית הבורא. בבתי המקדש הקודמים - מסביר הרבי מלך המשיח שליט"א - החשש מנוכחות הברזל נבע מכך שהוא הזכיר את החורבן. אך בית המקדש השלישי הוא בית נצחי, בית שיעמוד לעד ולא יחרב לעולם. בבית כזה - אין כל טעם לחשוש מברזל.

הברזל, כחלק מבית המקדש השלישי, יסמל דווקא את החוזק והנצחיות של הבית. הוא למעשה יספר את סיפורו של הבית, שלא יחרב לעולם. בכך תתבטא גדולתה של תקופת הגאולה, ושוב נראה כיצד כל דבר נחות ושלילי, הופך לגבוה ונעלה ביותר.

אם כן, הדיון בוועדת הכלכלה חשוב מאין כמוהו, יש להעניק יחס רציני לסוגיה - כיצד שומרים על תעשיית ברזל הבניין בישראל. מדובר במוצר שבקרוב מאוד יקבל משמעות אדירה.

מקורות: שיחת ה'דבר מלכות' של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א - פרשת ויחי ועשרה בטבת תשנ"ב; מדרש רבה שמות לה; יתרו כ, כב ופירוש רש"י.

זה הזמן לדאוג לעתיד הרופאים

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...