• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

חג הסוכות לאור תורת הסוד

ביאור על פי תורת החסידות לחג הסוכות מאת הרב אבישי איפרגון, ראש ישיבת דרכי תמימים בתל אביב. מה קורה בעת שהאדם נמצא בסוכה ומה נפעל בעת הנענוע בלולב והולכתו אל הלב
חג הסוכות לאור תורת הסוד
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בחג הסוכות, על פי תורת החסידות, מתקיים תהליך מיוחד של "בירור" אומות העולם. לכן, אומרת החסידות, אנחנו מקריבים דווקא בחג זה 70 פרים - כנגד 70 אומות העולם [מ- 70 אומות אלו התפצלו כל האומות והעמים והמדינות המוכרות לנו כיום].

הקרבה זו הייתה נעשית בבית המקדש, וכיום, כשאנו מחכים לבנינו של בית המקדש בקרוב ממש, אנו מבצעים את ההקרבה ע"י אמירת פסוקי הקרבנות בתפילה ובקריאת התורה, וכפי שנאמר: "ונשלמה פרים שפתינו".

ההקרבה הזו, כאמור לעיל, פועלת "בירור" ושינוי לטובה באומות העולם, וזו גם הסיבה שאנו אומרים בהלל מדי יום בסוכות: "הללו את ה' כל גוים, שבחוהו כל האומים, כי גבר עלינו חסדו..." - זאת אומרת שאומות העולם משבחות את ה' על כך שהוא מגביר את חסדיו על עם ישראל!

מדוע שאומות העולם יהללו את ה' על כך שהוא חסד עם ישראל??

אומרת תורת החסידות שאומות העולם מתנהגות כך, בגלל שבחג הסוכות הן עוברות תהליך של "בירור" ושינוי לטובה, שגורם להן להלל את ה' על כך שהוא עושה חסדים לעמו ישראל!

ומסביר הרבי מלך המשיח שליט"א שהכח לבצע את הבירור הזה של אומות העולם דווקא בחג הסוכות, נובע מכך שהוא מגיע לאחרי ראש השנה ויום הכיפורים - שבהם מתגלה דרגת הנשמה הגבוהה ביותר - דרגת היחידה - והיא זו שנותנת לנו כח לפעול על אומות העולם. 

זאת אומרת, שהאור האלוקי העצום של ראש השנה ויום הכיפורים, נמשך ומתגלה בעולם הזה הגשמי, דווקא בחג הסוכות, שהוא בעצם המשך של ראש השנה ויום הכיפורים, ושלושת החגים הללו הם למעשה חלק מתהליך אלוקי אחד - שהמהות שלו היא גילוי אור אלוקי קדוש, וחיות ושפע וברכה לכל השנה.

עוד מוסבר בתורת החסידות, שזוהי הסיבה שאנחנו יושבים בסוכה - העובדה שהסוכה"מקיפה" אותנו מכל עבר, רומזת להתגלות של אורות מקיפים עליונים וקדושים מאוד. וכאשר אנחנו יושבים בסוכה, האור הגדול הזה נמשך לתוכנו ו"מתיישב" בנו [ולכן אנחנו מברכים את ברכת "לישב בסוכה"]. ואז, כאשר אנחנו נוטלים את ארבעת המינים, ועושים איתם את ה"נענועים" - אנחנו צריכים להצמיד אותם אל הלב - ועל ידי זה האורות הקדושים הללו נכנסים אלינו לתוך הלב, ומתפשטים בכל הגוף שלנו.

ועוד מסביר הרבי מלך המשיח שליט"א, שנתינת הכח הזו מחג הסוכות, נמשכת לנו לכל השנה, ומאפשרת לנו לפעול על אומות העולם, ועל העולם כולו - ל"ברר" אותו ולקדש אותו, ולהרים אותו למדריגה רוחנית גבוהה יותר.

חג סוכות שמח, יהי רצון שכולנו "נמשיך" את כל "ההמשכות" והאורות והברכות - שנשפעים עלינו בחג הסוכות - ונותנים לנו גילוי אלוקות ושפע ברכות בגשמיות וברוחניות - לכל השנה.

חג סוכות שמח!

כמה תזכורות ליום הושענא רבה

הושענא רבה - מה נוהגים ביום זה?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...