• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

האם סיפור המגילה יקרה שוב?

הגאולה השלמה דומה מאוד לסיפור המגילה. גולת הכותרת שלה תהיה רגע אחד, אבל התמונה השלמה של ההתרחשות תתקבל משורה ארוכה של אירועים, תמורות ושינויים
האם סיפור המגילה יקרה שוב?
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לאחר שהתרחש נס פורים, ביקשה אסתר המלכה להנציח את הנס בכתובים וביקשה מחכמי דורה: "כתבוני לדורות".

מסתבר, שמלאכת כתיבה זו לא היתה קלה. מי שיעקוב אחרי התאריכים במגילת אסתר יזהה כי מדובר בשרשרת אירועים נקודתיים שפזורים על פני תקופה בת תשע שנים. נדרש אפוא לקבץ חולייה מכאן וחולייה משם, לשחזר בצורה מהימנה ולשזור את הכול לסיפור אחד רציף שיעיד על הנס העצום שארע לעם ישראל:

המשתה המלכותי, מות ושתי המלכה, בחירת אסתר למלכה, סיכול תכנית החיסול של בגתן ותרש, הפלת הפור והגזרה השטנית של המן, הטלת משימת ההצלה על אסתר, נדודי שנת אחשוורוש, הרכבת מרדכי על הסוס על-ידי המן, השתתפות המן בסעודות אסתר, מות המן ותלייתו, נתינת סמכויותיו כמשנה-למלך למרדכי היהודי והרשאת היהודים לעשות באויביהם כרצונם.

נכון, שגולת הכותרת של הנס היא עצם ההיתר שניתן ליהודים לשלוט באויביהם. אבל עוצמת הנס מובלטת שבעתיים לאחר שמתקבלת התמונה השלמה מרצף האירועים שקדמו לנס הגדול. 

*** 

מבחינה זו, דומה מאוד סיפורה של הגאולה השלמה לסיפור המגילה. גם כאן, גולת הכותרת של הסיפור היא הרגע הגדול של התגלות המשיח לעין כול. רגע נכסף שאליו אנו מייחלים ומצפים כל העת באמונה ובביטחון. אבל התמונה השלמה של ההתרחשות תיווצר מסדרה ארוכה של אירועים נקודתיים שפזורים לאורך שנים רבות. והשחזור המהימן של כל האירועים הללו וחיבורם לשרשרת אחידה, ידגיש ויבליט עוד יותר את יופייה של הגאולה.

הגאולה אינה רק מהפך חד ומפתיע. הגאולה באה כסיום לתהליך הכנה והכשרה בן אלפי שנים, שבדור הנוכחי נכנס להילוך מהיר במיוחד. תמורות ושינויים שהתרחשו בעולם בעשורים האחרונים, הוגדרו על-ידי הרבי שליט"א מלך המשיח כתוצאה של פעולות רוחניות דרסטיות שנועדו להאיץ את דרכנו אל ימות המשיח.

למשל: את נפילת המשטר הקומוניסטי בברית המועצות וגל העלייה שבא אחריה, ראה הרבי שליט"א מלך המשיח כפעולה מקדימה לקיבוץ הגלויות עליו ינצח המשיח. כך גם סיום המלחמה הקרה בין ארצות-הברית לברית-המועצות התפרש כצעד רוחני היסטורי שמחולל מלך המשיח (בתקופת הגלות), כהכשרה לקראת השלום העולמי האמיתי והאיתן שישרור תחת שלטונו המוחלט בגאולה.

וישנם בוודאי עוד אירועים רבים שאנו, האנשים מן השורה, לא יודעים לזהות את משמעותם הרוחנית. אך כשתבוא הגאולה נשחזר – ונבין אל נכון את המשמעות של הכול. נגלה נכוחה כיצד זה נועד להכשיר את הקרקע לקראת ההתגלות המושלמת של המשיח.

***

היופי שבשחזור הוא במיוחד באותם אירועים שבשעתו לגמרי לא נראו כמשהו שיכולה להיות לו זיקה לגאולת ישראל. כמו סיום המלחמה הקרה, שאם לא הביאור הנבואי של הרבי להתרחשות, ייתכן מאוד שאף פעם לא היינו מעלים בדעתנו כי יש לכך קשר לגאולתנו הקרובה.

כך בדיוק היה בסיפור המגילה. כאשר סוכלה תכנית החיסול של בגתן ותרש על-ידי מרדכי, האם העלה מישהו  בדעתו כי המקרה יהווה חולייה חשובה בדרך להצלת היהודים? או בעת שזומן המן למשתה הראשון שערכה אסתר ויצא משם נפוח כטווס מגאווה – האם אי מי (מלבד אסתר המלכה) חשב כי זו אינה אלא הקדמה לקראת המפלה שנכונה לו?

וכך בדיוק יהיה, תכף ומיד, בגאולה השלמה. אז יתברר עד כמה מכריעים היו כל מיני אירועים בדרך הסלולה אל הרגע הגדול והקרוב – הרגע של התגלות הרבי שליט"א מלך המשיח.

פורים: יום שכולו תחפושת

ארבעת מצוות פורים: תקציר ההלכות

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...