• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

מה בתפריט? איזה מותג נלבש היום? תושיט את היד ותיקח

השפע הגדול שהיה בעבר בארץ ישראל, מתואר בפרוטרוט בדברי חז"ל שהיו עדים לכך • אך כל זה מתגמד לעומת מה שמצפה לנו בקרוב ממש • אתם מוכנים? הנה זה מגיע
מה בתפריט? איזה מותג נלבש היום? תושיט את היד ותיקח
שפע אדיר בהישג יד, כבר היום
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בשנים עברו היה בארץ ישראל שפע עצום. רב חייא, מחכמי התלמוד שחי באותו זמן היה מורה לילדים קטנים. פעם אחת לא הגיע לעבודתו במשך שלושה ימים. כאשר הגיע לבסוף, שאל אותו חברו: מדוע נעדרת שלושה ימים ולא הגעת לתלמידים? ענה לו: אבא שלי השאיר לי ענף גפן אחד, ביום הראשון בצרתי ממנה 300 אשכולות, ביום השני 300 אשכולות, וביום השלישי עוד 300, וכל מה שנשאר הפקרתי...

בתגובה ענה לו החבר: אם לא היית מבטל את התלמידים מלימוד התורה, היתה הגפן שלך עושה עוד יותר, ובגלל שביטלת מלימוד התורה לכן היא עשתה מעט.

סיפור דומה קרה עם אחד החכמים באותו הזמן, שהלך לעיר בני ברק הקדומה. החכם ראה שם עיזים האוכלות תחת עצי התאנה. הוא ראה איך הדבש נוטף מן התאנים והחלב נוטף מן העזים, והיו הדבש והחלב מתערבים זה בזה. אמר על כך החכם: הנה התקיים הפסוק "ארץ זבת חלב ודבש".

ועוד בעניין דבש תאנים, סיפר רבי יעקב: פעם אחת השכמתי בבוקר והלכתי מלוד לאונו (שם מקום), והיו שם עצי תאנה שנטף מהם דבש, והיה הדבש עולה לי עד הקרסוליים.

וכן מסופר על שני חכמים שהגיעו למקום אחד והגישו לפניהם אפרסק בגודל קערה גדולה. החכמים לא יכלו לסיים את האפרסק מרוב גודלו. אכלו שליש, הפקירו שליש, ועוד שליש נתנו לבהמות.

רבי יהושע בן לוי הזדמן לגולן, ראה שם אשכולות גדולים בגודל עגלים. חשב רבי יהושע שהאשכולות הם עגלים העומדים בכרמים, ושאל את אנשי המקום כיצד אינם חוששים שהעגלים יזיקו להם את האשכולות. אמרו לו המקומיים, אין אלו עגלים אלא אשכולות ענבים.

כל השפע הזה, שכבר היה בעבר בארץ ישראל, אינו מגיע לכמויות העצומות שאנו עתידים לזכות להם בגאולה השלימה תיכף ומיד ממש. וכמו שאמרו חכמינו: עתידה ארץ ישראל שתוציא עוגות ובגדי משי משובחים. האם יהיו בגדים בכל המידות? האם יהיו בגדי מותגים? זאת איננו יודעים - אך בוודאי שיהיו עוגות ובגדים על העצים.

ועוד נאמר אודות השפע העצום של זמן הגאולה: עתידה חטה שתעלה ותצמח בגובה, כמו עץ דקל! וגם תצמח בראש ההרים למרות שאין זה מדרכה לצמוח בראש הרים. אל דאגה, לא יהיה קושי לקצור את החיטה שתצמח בראש ההר, כיוון שהקדוש ברוך הוא יביא רוח מיוחדת שתעשה את הפעולות הנדרשות. כל שיישאר לנו לעשות הוא רק לאסוף את הסולת המשובחת לאחר שתעוף מוכנה מהחיטים.

כמויות הקמח שיעופו מהחיטה יהיו בכמות ענקית, כי כל חיטה תוציא גרגיר בגוגל שתי כליות של שור גדול!

ייצור היין בזמננו דורש תהליך ארוך וממושך. גם המכשור המודרני המחליף את דריכת הענבים המיושנת, עדיין לוקח זמן ומאמץ, ואנחנו, הצרכנים, צריכים לשלם את המחיר.

בגאולה נוכל להסתפק במשך תקופה ארוכה מענב אחד בלבד! לא יהיה קל להביא את הענב הבודד מפאת גודלו ומשקלו העצום, אך כאשר הוא כבר יהיה בבית, נוכל לשתות ממנו בהנאה במשך זמן רב. התפוקה מענב אחד תהיה בערך 390 ליטר(!), כ-43 שישיות של ליטר וחצי. למרות גודלו העצום של הענב, היין היוצא ממנו יהיה טעים ומשובח ביותר ומשכר את השותים.

גם אילני סרק הנמצאים היום בשדרות ההרים, בגינות ובשאר אזורים פתוחים - יפתיעו אותנו ויוציאו פירות בכמות ענקית.

השפע העצום הזה בתחום הצומח יהיה כתוצאה ישירה מהתגלות אור השם בעולם. כמו כל דבר בעולם, גם כוח הצומח מגיע מכוחו האין סופי של בורא עולם, וכאשר כוחו יתגלה בשלימות, התנהגות הבריאה תהיה בהתאם. כמו שהיה בעבר, ועוד הרבה יותר.

רק דבר אחד נשאר לנו להבין: הרי הגאולה זהו הזמן המושלם בו כולם עובדים את השם. בשעה שנעלה כולנו לבית המקדש, יגמרו המלחמות, המריבות והפוליטיקות למיניהן - יעניין אותנו מזון מהיר? נכון שזה נחמד, אך האם זו התכלית.

אז זהו, שכן. הקדוש ברוך הוא רוצה שהגאולה תבוא לידי ביטוי בתוך החיים שלנו. הרבי שליט"א מלובביץ', המשיח, מביא לכך דוגמה מאדם שמח. אם הוא שמח קצת לא יראו עליו את השמחה מבחוץ. כאשר הוא שמח יותר יראו עליו חיוך, כאשר הוא שמח עוד יותר הוא ימחא כפיים, ואם הוא בשמחה גדולה מאוד, הרי בוודאי שיתחיל לרקוד. לכאורה השמחה מקומה בראש ולא ברגליים, אבל דווקא התבטאותה ברגליים, במקומות הנמוכים - מוכיחה שהיא חזקה מאוד בראש עד שהגיעה גם למטה.

אותו רעיון בשפע הגשמי של הגאולה, אין זה רק שכר או גירוי עבורנו שנחפוץ בתקופה הנפלאה הזו. השתתפות העולם בהתגלות האלוקית מוכיחה על הפנמתו והתאחדותו עם אור השם שישרור בעולם, והשפע יהיה ניכר גם בו עצמו ובתפוקה שיספק לנו.

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, אין אנו מצויים בזמן הגאולה האמיתית והשלימה, כאשר כל הייעודים נגלים לפנינו בשלימותם. אמנם ראוי לציין שהגאולה כבר נמצאת בעולם ותיכף ומיד תהיה המשכתה ושלימותה. בהתאם לכך גם כמה יעודים החלו כבר, ותפקידנו להתבונן בייעודי הגאולה ולראות כיצד הם הולכים ומתממשים במציאות.

כמו למשל העבדים להם יזכה כל יהודי תמורת הציצית שלובש, הנה אפשר לראות שכבר היום גויים רבים משרתים אותנו ומכירים במעלתנו. למרות שעדיין אין בגדים וחטיפים על העצים, ניתן לראות בבירור את השפע האדיר השורר היום בעולם.

כשנכנסים היום לחנות ומעיפים מבט על מדפי המעדנים, רואים כאלו שלא נתקלנו בהם מעולם ומתלבטים מה לקחת. לפני שנים לא רבות העולם עדיין סבל ממחסור וצמצום ואין ספק שאפשר להתחיל לראות את השפע העצום ההולך וחודר לתוך החיים שלנו ומשנה את סגנון החיים לחיי גאולה.

בנוסף לאמונה השלימה בהתממשות נבואות הגאולה אודות השפע הגשמי שישרור בעולם, עלינו גם להתחיל לחיות ככה בפועל. לצאת מהצמצום הגלותי ולהתחיל לחיות בהרחבה גאולתית. והעיקר שנזכה לשפע השלם בגאולה האמיתית והשלימה מיד ממש!

הגולם כבר קם על יוצרו, כעת הזמן לפעול

עיקרי האמונה בסיום ספר הרמב"ם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...