• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

לרכוב על הגלובוס כל הדרך אל הגאולה

אחד המיתוסים המפורסמים על המשיח דווקא יעזור לנו להבין את אישיותו הייחודית, מה תפקידנו בכוח, ואיך כל זה הולך לשנות את הגלובוס מבפנים מבלי להותיר עקבות
לרכוב על הגלובוס כל הדרך אל הגאולה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

במיתוס הרווח, המשיח יבוא על חמור לבן. צבעו הלבן של החמור לא מוזכר כלל בחז"ל, אלא הנביא זכריה מתאר כי "הנה מלכך יבוא לך, צדיק ונושע הוא, עני ורוכב על חמור".

בלעומתיות ראשונית, הנביא דניאל מתאר את ביאתו של מלך המשיח על עננים שמימיים. הגמרא מתרצת שאין מדובר בסתירה אלא בשני אופציות לביאת הגאולה. אם עם ישראל יהיה במצב של "זכו" ובורא עולם יחיש להם את הגאולה, אזי הגאולה תגיע במהירות עם העננים בשמים, ובמצב של "לא זכו" שהגאולה תבוא בעיתה המתוכנן, אז המשיח יבוא כעני הרוכב על חמור.

לגבי צבעו של החמור חשוב לציין פרט נוסף, כי בהמשך הגמרא מספרת אודות המלך שבור, שאמר בנדיבותו כי רבה לאמורא שמואל, שאם המשיח יבוא על חמור "אני יביא לו סוס משובח משלי".. בתגובה שאלו האמורא שמואל האם יש באורוותיו המלכותיות ולו חמור אחד בן מאה גוונים, כמו זה שהמשיח יגיע עליו.

חמור הגלובוס

הרבי שליט"א מלך המשיח הודיע פעמים רבות כי בדורנו הגאולה תבוא באופן של "זכו" ועם ענני שמיים. אז ככה שגם אמצעים תעבורתיים מסוגים כאלו, יהיה קשה למצוא באורוות של המלך שבור. וגם אתם יכולים להפסיק להסתכל בסקרנות מהולה בציפייה על כל חמור שמסתובב ברחוב. ולהתכונן לתחבורת הגאולה האווירודינמית.

אבל כמובן זה עדיין לא אומר שצריך למהר למחוק את חמורו של משיח מהלקסיקון. חז"ל פירשו למונח מספר משמעויות והשפעות, שיכולות לעזור לנו להבין מעט את תהליך הגאולה, ואת השפעותיו של מלך המשיח על הבריאה.

הרבי שליט"א מלך המשיח מבאר כי המונח 'חמור' בענייננו מסמל את החומריות והגשמיות. אלו הם דברי החולין שמהם מורכבים רוב הדברים הפיזיים בעולמנו. ובמבט ראשון אין הרב משותף ביניהם ובין קדושה וגאולה.

אלא שכידוע מטרת בריאת העולם שתתממש במלואה בגאולה היא בירור החומריות ו'הפיכתה' לקדושה על ידי ניצולה לדברי תורה ומצוות. זה קורה לדוגמה על ידי שאנחנו מברכים את הברכה המתאימה, לפני כל מאכל או משקה שאנחנו מכניסים לפה. כמו גם בגופנו עצמו על ידי ריצה לדבר מצווה וכדומה.

כמה מלך, ככה פשוט

רכיבת המשיח על החומריות, מסמלת יותר מכל את השליטה האבסולוטית שתהיה לו עליה. כרוכב המוליך ומנהיג את הבהמה ליעד הרצוי, מלך המשיח יגלה את אור ה' ויזכך ויבטל את החומר.

בספרי חסידות חב"ד מוסבר גם כי מבין שאר בעלי החיים החמור מזוהה עם הפשטות. זהו אחד ממאפייניו הבולטים של מלך המשיח: הוא יתנהג במלכות בתקיפות ובהדר, כראוי למלך הגדול והמשפיע בתולדות העם היהודי. ובה בעת לא ייעדרו הענווה והפשטות הייחודיים.

על אף שהוא ילמד תורה את כל העם, הכולל את הצדיקים הגדולים מכל הדורות, חז"ל והאבות הקדושים שיקומו לתחייה. בכל זאת תהיה לו הענווה וההתבטלות הפנימית המופלאה, ללמד את פשוטי העם והסביר להם את תורתו המופלאה של משיח על פי רמת הבנתם והשגת שכלם.

אבל ברגעים האחרונים שנותרו עד הגאולה, מבשר לנו הרבי שליט"א מלך המשיח, כי גם כל אחד מאיתנו יכול להגיע לדרגה הזו. גם לעשות מה שנדרש ממנו לקרב את הגאולה ולהשפיע על סביבתו, ובה בעת להיות בדרגת המשיח "עני ורוכב על חמור" ולהבין שאנחנו רק כחומר ביד היוצר, ולכן ראוי שנלמד מהמשיח להתנהג בענווה ופשטות אמיתיים בפני כל אחד.

הגאולה - זה בכלל כתוב בתורה?

השחיטה האסורה - חידוש תורה?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...