• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

כשבית הכנסת השכונתי שלכם יפרוש כנפיים

האם מבני קבע יציבים יכולים לעבור דירה כמות שהם מבלי נזקים, למה כדאי שתתחילו לחשוב על מיקום טוב בהרי ירושלים, וזה מה שתצטרכו להביא איתכם לגאולה
כשבית הכנסת השכונתי שלכם יפרוש כנפיים
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

(הבהרה: דעת הרבי שליט"א מלך המשיח היא נגד פינוי יהודים מבתיהם בארץ הקודש, ואף שעצם הדיבורים על מסירת שטחים גורמים לסכנת נפשות ממשית)

הסערה הציבורית שפרצה בקיץ של שנת ה'תשע"א (מאי 2011) נראתה רחוקה מפתרון, חמישה בתים מתוך שכונה שנבנתה ביישוב בית א-ל, נבנו בשגגה על שטח הנטען בבעלות ערבית. בג"ץ לחץ לפנות את הבתים, ומאידך המתיישבים ונציגיהם בכנסת התנגדו לכל מהלך של כניעה ודרשו להסדיר את הבתים בחוק, ובכך גם למנוע פינוי וגם לפתור בעיות דומות בעתיד.

אך אז הגיע רוה"מ דאז מר בנימין נתניהו, עם הצעת פשרה מבריקה בה הציע להימנע מהרס הבתים בשיטה הנדסית ייחודית: בתי האבן הגדולים על שלושת קומותיהם וגגות הרעפים האדומים, ינוסרו למספר חלקים, ויועברו על גבי צינורות לקרקע חוקית סמוכה שם יורכב פאזל הבתים מחדש.

בכך קיווה נתניהו גם למנוע את מראות ההרס והדחפורים, וגם להחצין את העובדה שהממשלה לא חפצה בהרס ופינוי, אלא אך ורק בהסדרת חוקיות ההתיישבות. הרעיון המבריק היה פרי מוחו של מזכיר הממשלה דאז צבי האוזר, שבהיותו חובב שימור בתים היה מעורב שנים קודם בניסור והעברת בתי הטמפלרים מ'הקריה' בתל אביב, אל מעבר לכביש.

אלא שלא כמו בבתי הטמפלרים, בתי האולפנה היו מעט יותר גדולים ומסובכים להעברה, ותוואי השטח כמו גם איכות חומרי הבנייה המקוריים הירודה שהתגלתה במהלך הניסור, הערימו גם הם קשיים על פתרון ההעברה הפנטסטי מבית ממשלת ישראל. כבר באמצע תהליכי הניסור הבינו הגורמים המעורבים לאן זה הולך, והתייאשו והזמינו דחפורים על מנת לסיים את הרס הבתים.

מסתבר כי אמנם רעיון העתקת הבתים היה אכן מבריק ומוצלח, אך כל זה עדיין לא הצליח לגרום לו להתממש פיזית. אכן לא כל הרעיונות מוצלחים, וגם אלו המוצלחים - לא תמיד מתממשים.

אבל למען האמת, רעיון עתיק יומין דומה מאוד, עתיד לשנות את חיינו בקרוב, ולחולל שינוי דרסטי בעולם בתי הכנסת השכונתיים המוכרים לנו כיום. 

אווירודינמיקה של גאולה

אז האמת היא שביהדות העתקת בתים נשמעת לנו מוכרת מהגמרא במסכת מגילה, שם הגמרא חושפת בפנינו כי בתי הכנסת ובתי המדרש ממרחבי הגלות, יפרשו כנפיים עם בוא הגאולה, וייקבעו לנצח בארץ ישראל.

הרבי שליט"א מלך המשיח אומר כי זהו גם הביאור למדרש תמוה לכאורה, שמספר כי בגאולה גודלו של בית המקדש יתפשט על כל ירושלים. במבט ראשון המדרש ייראה דורש הסבר, שכן מידותיו של בית המקדש השלישי מפורשות בנביא יחזקאל. 

אלא שכאן נעוץ העניין: לאחר בנייתו של הבית השלישי, יינחתו ברכות על ההרים סביב לו כלל בתי הכנסת ובתי המדרש ממרחבי הגלות. וכך נקל להבין כי התפשטות סביבות בית המקדש בתוספת בתי המקדש מעט שסביבו, לא תידרש למאמצים מיוחדים על מנת להשתוות לגודל העיר ירושלים.

גם אם בית כנסת מעופף נשמע מחזה מעניין בעיניכם, לאו דווקא שהוא יהיה כה חריג במסגרת התופעות האווירודינמיות הגאולתיות. אם עננים ישמשו ככלי תחבורה עיקרי לעלייה לבית המקדש לשבתות וחגים, אז למה שבית הכנסת השכונתי שלכם לא יפרוש כנפיים גם הוא ירושלימה? בינתיים נתאזר במעט סבלנות, ואת ההסברים הפיזיקליים המדויקים לתופעה המעופפת נראה במו עינינו ברגעים הקרובים בעזרת הבורא אמן כן יהי רצון.

חשוב לדעת כי גם הבית הפרטי שלכם, ברגע שמקיימים בו את הקריטריונים של תורה תפילה צדקה וגמילות חסדים, הופך למקדש מעט בזכות עצמו, ויהיה זכאי גם הוא להשתלבות ברכבת האווירית לירושלים, ולהתמקמות בסביבת בית המקדש השלישי.

תתחילו לארוז

אם נרצה, נוכל לקחת כמשל את העתקת בתי הכנסיות הגלותיים אל ירושלים הגאולתית, גם לשאר המוטיבים הגלותייים - גאולתיים.

בנושא הגאולה, ישנם כאלו שמלווה אותם חשש מסוים כביכול יידרשו הם להתחיל בגאולה דף חדש ונקי, בו כל הישגי העבר לא ייזכרו להם, והם יידרשו להתחיל הכל מהתחלה כמהגרים זרים.

אך האמת היא, שבדיוק כשם שבגאולה תעשו את דרככם אל בית המקדש, כשבענן לידכם מתנייד בביטחה בית הכנסת השכונתי. כך גם שלל הישגי הגלות ועמל החיים יועברו יחד איתכם לגאולה, בשלימות ובבטחה וללא ניסורים מיותרים.

עניין זה הוא חלק בלתי נפרד מהיותה של הגאולה 'שחרור' והבאת שלימות בכל תחומי החיים. אות האל"ף שמתווספת למילה גולה הופכת אותה לגאולה, ובכך מסמלת את שלימות הגלות, ללא מחיקה או התעלמות.

מצידו השני של התהליך נמצא קיום המצוות בגלות וההכנות לקבלת פני הגאולה, שלא רק שהם אלו הפועלים את הגאולה, אלא גם ובעיקר הם משמשים כצידה לדרך. מה שתספיקו להכניס ברגעי הגלות האחרונים לתרמיל המצוות והמעשים הטובים, ישמש אתכם נאמנה בגאולה.

ואם נגמר לכם המקום בתרמיל, תוכלו להניח מהצידה לדרך גם בבית הכנסת השכונתי, הוא גם מגיע לירושלים…

וגר זאב עם כבש

כל המידע על קיבוץ גלויות

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...