• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

מהפכת הגאולה: כך ישתנו חיינו לנצח

השינויים הכלכליים והחברתיים שהגאולה מביאה לנו, רחוקים מלהיות עוד כותרת חדשותית - הם נוגעים עמוק בכיס של כל אחת ואחד מאיתנו שמחפש עבודה, נוהג במכונית או צורך מזון • החל בתוחלת שלא נגמרת ועד לצדק אבסולוטי ושלום עולמי - אלו השינויים שכולנו נרגיש בקרוב, התחומים בהם הם ישפיעו וכיצד הם יתרחשו • מגלות לגאולה, המדריך
מהפכת הגאולה: כך ישתנו חיינו לנצח
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ילודה

גלות: התהליך מלווה בקשיים מרובים, העיבור אורך במשך תשעה חודשים והלידה מלווה בצער רב ליולדת שלעיתים עלולה להגיע לסכנת חיים.

גאולה: העיבור והלידה יתרחשו במהירות ובאותו יום, כל תהליך הלידה יהיה בקלות ובמהירות וללא שום צער או כאב כלל. בכל לידה יוולדו שישה תינוקות, והזכרים יוולדו כשהם כבר מהולים. התינוקות יוולדו בשלימות פיזית ומנטלית, וצער הגידול וההשגחה יישאר במחוזות הגלות. גם העקרות תיעלם לנצח, וכולם יוכלו להצטרף למעגל הילודה הגאולתי.

תוחלת חיים

גלות: תוחלת החיים האנושית קצובה ומוגבלת, וכשאדם מסיים את חייו קרוביו חולקים לו כבוד אחרון וקוברים אותו.

גאולה: לא רק שהמוות והשכול יעלמו כליל מהנוף, גם כל המתים יקומו מקבריהם. תחיית המתים תתרחש באמצעות עצם הלוז (עצם מיוחדת ששורדת לנצח) ממנה ייבנה שאר הגוף מחדש. הרבי שליט"א מלך המשיח מחדש שאנחנו - האנשים החיים בדור הגאולה, נעבור ישירות לחיי הנצח, ואת 'ואל עפר תשוב' נקיים, על ידי 'ונפשי כעפר לכל תהיה‘.

משפט

גלות: מערכת המשפט הדמוקרטית רחוקה מלהיות דוגמה לצדק אבסולוטי. השופטים בבתי המשפט אנושיים וטועים רבות, ולעיתים אף מושפעים משיקולים זרים.

גאולה: מערכת המשפט היהודית העתיקה - 'הסנהדרין' תחזור, וממקום מושבם של שבעים חכמיה בלשכת הסנהדרין שבבית המקדש, ישפטו את כל העם בצדק אבסולוטי וללא משוא פנים. מלך המשיח לעומת זאת לא ישפוט על פי חוש הראיה או השמיעה, אלא באמצעות החוש הרוחני ביותר שקיים: חוש הריח.

כלכלה

גלות: על אף התפתחות התעשייה והטכנולוגיה, עדיין לפרנס משפחה היא משימה כבדת משקל, זה לא בא ברגל וישנם גם כאלו שמתחת לקו העוני.

גאולה: כמו ביציאת מצרים, אז יצאנו ברכוש גדול - כל יהודי יהיה עשיר מופלג. ארץ ישראל וירושלים במיוחד תוציא אבנים טובות ויהלומים, והכסף והזהב יהיו מצויים לרוב, עד שחשיבותם תדמה כעפר. הגויים יחזירו ליהודים את כל מה שלקחו מהם במשך הגלות, ובתוספת ריבית מכובדת. כאשר הטוב והשפע יהיו מצויים לרוב, נוכל להיות פנויים לחלוטין לעסוק בתורה ובחכמה.

חינוך

גלות: תפילות רבות נישאות ואנרגיות רבות משקיעים ההורים בתקווה שהילד ילך בדרך הישר, אך לפעמים הילד בוחר בדרכים משלו.

גאולה: התינוקות כבר ברגע הלידה יהיו בעלי שלמות פיזית ומנטלית, ויוכלו באותו יום ללכת לדבר ולתפקד כאדם בוגר. גם המידות יהיו מושלמות, והיעדר היצר הרע לא יותיר ברירה אחרת אלא רק לצעוד בדרך הטוב והישר. צער גידול בנים ידמה כחלום מעורפל שהתעוררנו ממנו, ולהורים לא יישאר אלא לרוות מלוא חפניים נחת.

בריאות

גלות: בקופות שירותי הבריאות למיניהן הרופאים מספקים שירותי אבחון מחלות ועל פיהם מרשמי תרופות, ישנן מחלות שהרפואה המודרנית טרם מצאה להן תרופות.

גאולה: מציאות של חולי - תהיה לגמרי מחוץ למשחק. עם בוא הגאולה יתרפאו כל המחלות והמומים הקיימים. הגוף והעולם יחזרו לשלימות החומר, שם לא קיימים מושגים כמו שחיקה ובאגים. המתים שיקומו לתחייה יקומו תחילה עם המומים איתם נפטרו, ולאחר מכן יוציא הבורא את החמה מנרתיקה, וירפאם באמצעות קרני השמש.

שלום

גלות: מלחמות והתכתשויות בין עמים מתרחשות לעיתים מסיבות גיאוגרפיות ופוליטיות. אירועי טרור מזדמנים גם הם הפכו לחלק מהשגרה.

גאולה: 'וכתתו חרבותם לאיתים' לא יישאר פסוק החקוק על קיר האו"ם בלבד, אלא יהפוך למציאות מוחשית מול עינינו. אותם כלים ואמצעים ששימשו את האומות להוכיח עליונות וכוחנות אחת על השניה, ישמשו למטרות צדקה, טוב וחסד. חרף המטרה לראות את היריב נחות, יעמדו בראש מעייני האומות הסיוע והעזרה לזולת.

תחבורה

גלות: ההתלבטות לא נגמרת - להמתין לאוטובוס שמאחר לעיתים רבות, או להיתקע בפקקים עם הרכב הפרטי ולאחר מכן לחפש חניה בנרות.

גאולה: תחבורת הגאולה נראית שונה לגמרי מאיך שתתארו תחבורה, מהירים יותר ממטוס וזמינים יותר מאובר. ענני שמיים יעמדו לרשותכם בכל רגע נתון ודרך האוויר הפתוח שם לא קיימים מושגים כמו פקקים ורמזורים, תוכלו להגיע למחוז חפצכם תוך שניות בודדות. אם היום מטוס פרטי הוא נחלת יחידים, בגאולה הענן יהיה זמין בצורה שוויונית לכולם.

תרבות

גלות: שוב ושוב אתם מוצאים את עצמכם מכלים את זמנכם, בהנאות ובילויים שעם סיומם ההנאה המדומה חולפת כלעומת שבאה, אך מותירה את ארנקכם ריק.

גאולה: הטוב והעונג האמיתי שיתגלה, בעצם היה מתחת לאף שלנו כל העת, רק שלא שמנו לב. אין תענוג יותר מלעסוק ולהשכיל בחכמת התורה ובסודותיה, מלך המשיח במעמד מיוחד יגלה את סודות התורה לכל העם, ופשוטי העם עם הצדיקים ואבות האומה יעסקו בהם בצוותא. והידע וההשכלה ישביעו עד כי לא נרגיש צורך לאכול ולשתות.

חברה

גלות: שבעה מיליארד בני האנוש החיים בגלובוס, מתחלקים לקבוצות אתניות רבות, הבדלי שפה וגזע גורמים לתחושות ניכור ונבדלות בין העמים.

גאולה: לשון הקודש תהיה השפה השולטת והיחידה בגלובוס, שבעה מיליארד יקבלו עליהם את שבע מצוות בני נח - צווים אלוקיים אוניברסליים המיועדים לצאצאי נח. באמצעותם יישמרו כללי המוסר והיושר הבסיסיים, החיוניים לניהול חברה נורמלית ותקינה. מכאן אפשר רק לעלות, ביטול הפשיעה והחיכוכים החברתיים יעשו רק טוב לכל הצדדים - גן עדן עלי אדמות.

דיור

גלות: בעשרים השנים האחרונות עלו מחירי הדיור בישראל במאתיים וחמישים אחוזים. קניית דירה הופכת למשימה קשה יותר ויותר, ועל וילה מי מדבר.

גאולה: מלבד הגבולות המקוריים שיחזרו לארץ ישראל ויכפילו את שטחה, המדרש מתאר מעשה ניסי של מתיחה גיאוגרפית, שיגרום לארץ ישראל להתפשט על כל העולם. אז שטחים לא יהיה חסר, ואלפיים ושמונה מאות העבדים שתקבלו על קיום מצוות ציצית, יהיו מספיק משועממים כדי לבנות עבורכם את האחוזה החדשה עם מיטב השכלולים והשיפורים.

תזונה

גלות: 270 מיליון אנשים בעולם הם חסרי ביטחון תזונתי, אבל גם האזרח מן השורה נתקל פעמים רבות בבעיות אספקת מצרכי התזונה.

גאולה: סעודת שור הבר והלויתן אדירי המימדים, תשמש ׳סיפתח׳ רציני לשפע המזון האדיר של הגאולה. את המחסור נפגוש אולי במוזיאון הגלות, העצים יגדלו מיני מאכל ומתיקה מסוגים רבים, והמעדנים ירבו ככמות העפר שעל הארץ. גם אילנות הסרק שבגלות הצמיחו אצטרובלים במקרה הטוב, יצטרפו לפסטיבל המזון העולמי וינדבו ממנו בשפע לכל דורש.

מטרת העל, וכל השאר: השוויון השכלי של הגאולה

כל המידע על קיבוץ גלויות

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...