״כאשר יהודי בדורנו זה רואה שסביבו מתהפך העולם ("קערט זיך איבער אַ וועלט"), ו"מלכיות מתגרות זו בזו״ וכו' – עליו לדעת שזה קורה לא מפני שגוי אחד החליט לריב עם עוד גוי, אלא את כל זה עשה הקב"ה בשבילו ("בשבילי נברא העולם", ויש בכחו להכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות) – "אם ראית מלכיות מתגרות זו בזו צפה לרגליו של מלך המשיח:
היות ש"הנה הנה" ("אָט אָט") צריך לבוא משיח צדקנו, "הנה זה עומד אחר כתלנו" (כפי שאמר כ"ק מו"ח אדמו"ר) – עשה הקב"ה שיהי' מצב של "מלכיות מתגרות זו בזו" בכדי שזה יעורר יהודי שיידע מכך שיצפה לרגליו של משיח, ובמילא יצחצח את הכפתורים האחרונים של המדים שלו (כידוע פתגם כ"ק מו"ח אדמו"ר), ו"אוי ואבוי" ("אָך און וויי") כיצד ייראה כאשר שישים ריבוא מישראל יתייצבו עם כפתורים מצוחצחים וליהודי אחד ויחיד זה, יחיד בדורו, לא הי' זמן לצחצח כפתור!...
וכמה שיזדרז לצחצח את הכפתורים שלו, כך תזורז ביאת הגאולה; כאשר הוא מצחצח את הכפתורים שלו רגע קודם, בא משיח צדקנו בעוד רגע אחד במקום שני רגעים, ובלשון הרמב"ם: "מיד הן נגאלין", תיכף ומיד ממש!
וכפסק דין הרמב"ם הנ"ל שע"י מצוה אחת בכחו של יהודי אחד להכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות ומביא לו ולהם תשועה והצלה.
ואין זה צחות – זהו פסק דין בהלכה, והלכה וצחות הם הפכים!״
(שיחת שבת פרשת חיי שרה תשמ”ה, באדיבות המכון להפצת תורתו של משיח)
אלירן , כ"ה חשון התשפ"ה, 14:50
מחזק מאוד. יישר כח!