• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ו אב התשפ"ד (19.08.2024) פרשת ואתחנן

אי אפשר לנצח בלי תודעת ניצחון

ממשלת ישראל משקיעה סכומי עתק על ה"לוחמה הפסיכולוגית" בניסיון לגרום למיליוני הערבים במדינות ערב לשנות את גישתם האנטישמית ולהאמין בשלום עם ישראל. אבל איש אחד, שעובד עם אפס תקציב וחשיפה גבוהה מזו של משרדי הממשלה, לא מסכים עם שיטת הפעולה, ומציע את הפיתרון האמיתי - שבע מצוות בני נח • ד״ר אדי כהן, האיש שהגיע מלבנון של מלחמת האזרחים השניה, מספר איך מדברים נכון עם מוסלמים
אי אפשר לנצח בלי תודעת ניצחון
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

המאמץ המלחמתי בדרך לניצחון המוחלט הביא אנשים וארגונים רבים לסייע בעורף, כל אחד בתחומו הוא. מי בהרמת המורל לחיילים בחזית, מי בסיוע למשפחות המילואמניקים, ומי בעזרה למפונים הרבים. גם בתחום ההסברה בעולם, נכנסו רבים תחת האלונקה. אחד מחלוצי ההסברה דווקא בשפה הערבית, הוא המזרחן ואיש התקשורת אדי כהן, שגדל בלבנון בתקופת מלחמת האזרחים והקמת החזבאללה. הוא דואג לנפץ בזה אחר זה את ההאשמות השקריות על ישראל, כשהוא עובד ברשתות החברתיות. אדי פועל באופן עצמאי ועם אפס תקציב, אבל הוא גורף מאות אלפי צפיות ושיתופים. מאז המלחמה, הוא נחשף לכמה חסידי חב"ד שבעזרתם הוא מפיץ בערבית גם את חשיבות קיום שבע מצוות בני נח, ומספר לעולם הערבי על הרבי מליובאוויטש שליט"א מלך המשיח - מנהיג הדור.

כדי לשמוע ממנו על פעילותו הרבה, הלכנו לפגוש אותו בביתו, ושמענו גם פעילותו בהסברה בכלל, וגם על הנושא אותו הוא מקדם לאחרונה ברשת - קיום שבע מצוות בני נח והסבר על הגאולה האמיתית והשלמה על פי היהדות.

נתחיל ברשותך בהיכרות קצרה. ספר קצת על עצמך, מי זה אדי כהן?

נולדתי בביירות שבלבנון בשנת תשל"ב (1972), וכך גם אבי וסבי. המשפחה שלי עתיקת שורשים בלבנון, כמה מאות שנים. עוד מתקופת השלטון העות'מאני, דרך שלטון הצרפתים בזמן לבנון הגדולה, ובהמשך גם תחת שלטון לבנוני.

הכי חשוב - אני תמיד מזכיר להם שהשם הבטיח ונתן לנו את הארץ הזאת, ואין להם שום זכות דיבור אחרי הבטחה אלוקית. בשיחות וידאו שאני מקיים עם ערבים ממדינות שונות, הם טוענים לפעמים שאדמת הקודש לא שייכת לעם ישראל. אבל אפילו לשיטת הקוראן ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אז אני שואל אותם: אתם הרי מוסלמים, אתם לא מאמינים בקוראן שלכם?!". זה סותם להם את הטענות

בשנת תשל"ה (1975) פרצה בלבנון מלחמת אזרחים עקובה מדם. לפני המלחמה הייתה קהילה יהודית תוססת בביירות. הקהילה אף סייעה ליהודים ממדינות ערב שביקשו להבריח את הגבול לארץ הקודש דרך לבנון, כמו גם לניצולי שואה שמצאו את עצמם בלבנון בדרכם לארץ ישראל (בשנים עברו כאשר הכניסה לארץ דרך הים היתה חסומה על ידי הבריטים, היו רבים שניצלו את הקרבה של לבנון לגבול עם ישראל למעבר יבשתי).

בתחילת המלחמה, הקהילה היהודית לא הייתה קשורה לאף אחד מהצדדים הלוחמים, עד שהוקם חזבאללה. אנשי חזבאללה החליטו לחטוף יהודים מהקהילה כדי לנהל משא ומתן ולשחרר תמורתם שבויי חזבאללה שהיו בידי צד"ל (צבא דרום לבנון, שהורכב ממקומיים ונוהל על ידי צה"ל). בסך הכל הם חטפו 11 יהודים, בהם אבי, ראש הקהילה, רופא הקהילה ועוד. בהתאם לכלל שלא מנהלים מו"מ עם מחבלים, ראש הממשלה יצחק שמיר החליט שלא לשחרר מחבלים כדי לא לעודד את חזבאללה לחטוף יהודים נוספים. בסופו של דבר, חזבאללה רצח את כל החטופים, בהם גם אבי הי"ד.

IMG_3322

בעקבות הרצח החליטה משפחתי להגר מלבנון. לאחר כמה שנים השגנו את המסמכים המתאימים ועברנו לגור בצרפת. בשנת תשנ"ה (1995), כשהייתי בגיל 23, עליתי לארץ. התחלתי מאפס, למדתי עברית באולפן, התגייסתי לצבא והקמתי משפחה. בהמשך נכנסתי ללימודים באוניברסיטת בר אילן, והוצאתי שלושה תארים.

במשך 15 שנים עבדתי בתחום הביטחון, וכתוצאה מכך נחשפתי לדיסאינפורמציה שקיימת בעולם הערבי לגבי ישראל. היא נמצאת בכל מקום - בתקשורת הפלסטינית, בתקשורת הכלל ערבית, וגם בתקשורת הבינלאומית. לפני 5 שנים החלטתי לפתוח ערוץ בערבית ברשתות החברתיות, בו אוכל להסביר לעולם הערבי את המציאות האמיתית בארץ.

הרבה מוסלמים לא יודעים כל כך על בית המקדש. כשאני מספר להם עליו הם נכנסים להלם. כבר לפני כמאה שנה המופתי "הוכיח" שהיהודים רוצים להרוס את מסגד אל-אקצה כדי לבנות את בית המקדש והשקר הזה עדיין מופיע בטענותיהם. כששאלו אותי על כך, עניתי שזה לא נכון כי בית המקדש יירד מוכן מהשמיים...

מה שונה ומיוחד בך מאשר הערוצים הרשמיים של הממשלה המתעסקים בהסברה בערבית?

נתחיל בכך שאפילו למשרד החוץ אין את כמות העוקבים שיש לי ברשת. יש לי יותר משבע־מאות־אלף עוקבים. הציוצים שלי מגיעים למאות אלפי ערבים מכל מדינות ערב.

"משרד החוץ עובד עם תקציבים גדולים ואני לעומתו רק עם מכשיר שיאומי שעולה 400 שקל, ובכל זאת אני מצליח יותר", מוסיף אדי בחיוך.

WhatsApp Image 2024-07-23 at 04.03.16שאלתי מי האומה הטובה ביותר? 60 אחוז בחרו בתשובה "יהודים"

מה ההבדל בשיטת ההסברה שגורם לך להצליח יותר?

אני מדבר אל הערבים בסגנון אחר. בעוד משרדי ההסברה של הממשלה מספרים לצופים שלהם כמה ישראל מדינה מערבית ומתקדמת, וכמה היא מתחשבת בציבור המוסלמי בישראל, אני מראה לצופים שלי את עוצמתה של ארץ ישראל, את עוצמתו של עם ישראל.

לדוגמא, אני אוהב לספר לקהל שלי שהמוסלמים מונים קרוב לשני מיליארד, להבדיל מהיהודים שמספרם עומד על 15 מיליון בלבד. מספר זוכי פרס נובל ממוצא יהודי הוא 212 - כ-22 אחוז מכלל הזוכים, ואילו מספר זוכי פרס נובל מוסלמים (כולל סאדאת וערפאת שקיבלו פרס נובל על תרומתם ל"שלום") עומד על תשעה...

IMG_3326

לצורך העניין, הקוראן מכיר בדוד המלך, אז אני מספר להם על מלכות דוד בארץ ישראל. היא הייתה פה כמובן אלפי שנים לפני שנולדה ההמצאה הפלסטינית. המוסלמים אוהבים עוצמה [ובלקסיקון היהודי - גאון יעקב. י"ע] ולכן אני מראה להם את הצד הלא מתנצל של היהודים. אתה בטח זוכר איך מלך סעודיה הבריז ברגע האחרון מפגישה עם אובמה - הם אוהבים את זה.

השפה בה צריך להשתמש כשעומדים מול הערבים  היא להראות את העוצמה ולא את ההתרפסות בפניהם, ולהשתמש בטיעוני התורה. גם המוסלמים מכירים בקדושת התורה ונתינתה מאת הבורא.

אתמול, למשל, התראיינתי בתחנה רוסית, אבל לרוב לא מזמינים אותי לתקשורת זרה. כשמזמינים אותי לעימותים טלוויזיונים ושומעים את השם אדי כהן, ברוב הפעמים מבטלים את ההזמנה. מפחיד אותם לשמוע את האמת. בתחילת הדרך זה הפריע, אבל היום אני מספיק חזק ברשת. אנחנו נמצאים בעידן שבו כל אחד יכול להשמיע את קולו ברשתות החברתיות, ושם ברוך השם אני פועל

מה התגובות שאתה מקבל ברשת ממוסלמים?

אני מקבל המון תגובות. התגובות מגיעות משלל מדינות ערב: סודן, מצרים, סעודיה וכדומה. אנשים שם פשוט לא מכירים ולא יודעים מה זה יהודים. הקוראן, לשיטת המוסלמים, מכנה את היהודים "בני הקופים והחזירים", אז אתה מבין לבד שלא קל לשנות תפיסה של אדם שמאמין בכך. חלקם חושבים שהיהודים הם עם קרניים ושולטים על העולם. הדבר היחיד שהם שמעו על ישראל זה "המוסד".

התגובות מגיעות מאנשים רגילים או גם מאנשי תקשורת ערביים שהנושא מעניין אותם?

אדי צוחק. "מה פתאום", הוא אומר. "התקשורת הערבית לא מעוניינת בי. אלו שפונים אלי הם העם. אלו אנשים שאין להם מושג מה זה יהודים. הוריהם סיפרו להם שפעם היו יהודים במדינות ערב אבל הם עלו לישראל כדי להילחם בפלסטינים. הם לא יודעים שהיהודים נרדפו, נרצחו ונבזזו במדינות ערב, והיו מוכרחים לעלות לארץ".

אני מקבל הרבה פניות ממוסלמים שטוענים שהם רוצים להתגייר, אבל אני לא מתייחס לזה. מה גם שאני לא רב ולא מתעסק בגיור.

לפני שבועיים פרסמתי סקר פתוח בטוויטר, ושאלתי "מי האומה הטובה ביותר?". מתוך למעלה מ-70 אלף משיבים - וצריך לזכור שרובם המולחט של העוקבים שלי הם ערביים-מוסלמים, 60 אחוז בחרו בתשובה "יהודים". אתה מבין מה זה? משהו זז בתפיסה!

בוא נחזור לדבר רגע על ההסברה הישראלית. לדעתך, ההסברה הישראלית בערבית עושה עבודה טובה?

לא רק שהיא לא עושה עבודה טובה, להיפך - היא מזיקה לישראל. במשרדי ההסברה מתגאים בפני הערבים שיש בישראל 400 מסגדים. איך זה נושא לגאווה?! הרי איפה שיש מסגדים, יש טרור.

הם מתגאים בכך שיש בעיר העתיקה בירושלים ובערים נוספות בארץ רחובות על שם סלאח א-דין ימ"ש. איך הם יכולים להיות גאים ברחוב על שמו של אנטישמי שהחריב את ירושלים?! יש בארץ רחובות על שם אום כולתום שגם היא הייתה שונאת ישראל. איך אפשר להתגאות בזה? זו לא גאווה, זו השפלה.

חשבון הטוויטר של מדינת ישראל בערבית פרסם ברכת מזל טוב לזמר המצרי עאדל אמאם, שהתבטא בחריפות נגד ישראל. ראית פעם ברכת מזל טוב של מדינה ערבית כלשהי לזמר יהודי?!

8bd0efeb-6fec-4477-8c6d-ac2fea10626fמתראיין ברשת BBC הבריטית

הם משיקים סרטונים בהם הם מספרים בערבית כמה הישראלים יפים, כמה הטכנולוגיה הישראלית מתקדמת, וכמה מקומות יפים יש בישראל. לצערי, הם לא מזכירים בכלל את היהדות או את זכותינו האלוקית על האדמה הזאת. מין רגש נחיתות של משרד החוץ.

תגדיר לנו את תמצית הבעיה בהסברה הזאת.

הם רואים ביהודים ובמוסלמים שווים. זה לא נכון, אנחנו לא שווים. אני לא אומר זאת מתוך רצון להשפיל את המוסלמים, אבל אנחנו צריכים לזכור ולהזכיר שאנחנו העם הנבחר.

"הנה, מציע אדי, אני אפתח עכשיו בטלפון שלי את חשבון ה-X (טויטר) של ממשלת ישראל בערבית, ונראה יחד".

אדי מפעיל סרטון בערבית של משרד החוץ, ואנחנו צופים בו כמה רגעים. "תראה, זה פרווה לחלוטין. הכל פה רק מגננה. זה לא משדר עוצמה", הוא אומר. "ההסברה של הממשלה מתאימה לעולם המערבי, לא למזרח התיכון".

הסרטון השני עסק בשבע מצוות בני נח. הסברתי שם על שבע המצוות, ואמרתי ששמירה עליהן תהפוך את העולם לטוב יותר

אז מהי הדרך הנכונה לדעתך לפנות לקהל הערבי?

צריך לדבר איתם בשפה שלהם. אחרי המבצע של חיל האוויר בתימן, פרסמתי סרטון של האש בנמל חודיידה, וכתבתי: ראיתם מה עשינו בתימן? אנחנו יכולים לעשות ככה גם בעירק. בציוץ אחר לעגתי למורדים הח'ותים, אחרי ש-48 שעות אחרי ההפצצה לא שמעו מהם כלום. אני עושה מהם בדיחה.

הנה משהו שכתבתי רק לפני כמה שעות "למליציות העיראקיות שמתכננות לשגר טילים לישראל: אסור שנמל בצרה ייראה כמו נמל חודיידה". אחרי שהטורקים נעמדו לצד חמאס וגינו את ישראל, כתבתי "ברעידת האדמה הבאה אצלכם, תשכחו מסיוע". שיתפתי גם את נאום נשיא פרגוואי בעד ישראל, כדי להראות להם שהחזקים איתנו.

אני חייב להדגיש כי זו לא תעמולה לצורך הפחדה, ככה נראית הסברה בערבית.

IMG_3325

נדבר קצת על המלחמה הנוכחית. מן הסתם קצב הפעילות שלך השתנה מאז, והשנה האחרונה הייתה וודאי מטלטלת עבורך.

בבוקר שמחת תורה הייתי באיטליה. התחלתי לקבל תמונות וסרטונים שצולמו עוד באותו בוקר. בהתחלה לא האמנתי, חשבתי שזה סרטון ערוך בבינה מלאכותית. לא דמיינתי שיכולים להיות מחבלי חמאס בשדרות. אבל כשהבנתי שהמציאות עולה על כל דמיון, התחלתי לעבוד: שיתפתי תמונות וכתבתי "זו הדת המוסלמית? ככה נוהגים מאמיני "דת השלום"? ככה לימד אתכם הנביא שלכם?".

גולשים מוסלמים רבים התכחשו מיד וכתבו "לא, מה פתאום, אלו לא מוסלמים". אני מוכיח להם שהם מלאים בקרבם ברוצחים וטרוריסטים.

לפני שבועיים פרסמתי סקר פתוח בטוויטר, ושאלתי "מי האומה הטובה ביותר?". מתוך למעלה מ-70 אלף משיבים - וצריך לזכור שרובם המולחט של העוקבים שלי הם ערביים-מוסלמים, 60 אחוז בחרו בתשובה "יהודים". אתה מבין מה זה? משהו זז בתפיסה!

לפני השביעי באוקטובר היה איזה פיגוע בירושלים. מחבלת הגיעה לדקור שוטר מג"ב שהיה שקוע בטלפון, והוא באינסטינקט בעט בה כדי להרחיק אותה ממנו. ברשתות הערביות פרסמו סרטון חתוך בצורה מגמתית, כביכול שהשוטר בועט בערבייה כי משעמם לו. מיד פרסמתי את הסרטון המלא, והשקר שכבר הספיק להגיע לאלג'זירה, נמחק על ידם. זו רשת עם מאות מיליוני צופים שמדבררת את החמאס, וכל רשתות התקשורת העולמיות לוקחות ממנה חומרים. לצערי אפילו רשות השידור הציבורי בארץ…

Hassan_Rouhani_press_conference_after_his_election_as_president_02התקשורת הערבית נותנת במה לטרוריסטים, אבל היום קל יותר להתמודד מולה דרך הרשתות החברתיות

אחרי פיגועים בהם חיילים מחסלים מחבלים, דובר צה"ל מודיע שהצבא חוקר את הנסיבות. אני תמיד כותב מיד בעד החיסול. אבל הכי חשוב - אני תמיד מזכיר להם שהשם הבטיח ונתן לנו את הארץ הזאת, ואין להם שום זכות דיבור אחרי הבטחה אלוקית. בשיחות וידאו שאני מקיים עם ערבים ממדינות שונות, הם טוענים לפעמים שאדמת הקודש לא שייכת לעם ישראל. אבל אפילו לשיטת הקוראן ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אז אני שואל אותם: אתם הרי מוסלמים, אתם לא מאמינים בקוראן שלכם?!". זה סותם להם את הטענות.

בעיניים של אדם שמכיר 'מבפנים', איך אתה רואה את כל העניין של הסיוע ההומניטרי לעזה?

הפלסטינים לא רואים בסיוע הזה מחווה של רצון טוב, אלא חובה. בעיניהם, היהודים הם הכובשים ולכן הם מחוייבים לדאוג לנכבשים המסכנים. בעצם, פעולת הסיוע משמשת הסכמה שבשתיקה עם התזה המופרכת הזאת.

בשנת תשע"ט (2019), עוד לפני הקורונה, פרסמתי מאמר שקורא לממשלה לנעול לחלוטין את המעבר לעזה, ולתת למצריים לדאוג לעזתים. הם הרי מספרים לעולם על אחוות המוסלמים, ועל זה שכל המוסלמים אחים. אז אדרבה, שהאחים המצריים שלכם ידאגו לכם.

אתה מדבר הרבה על המלחמה התודעתית. עד כמה היא קריטית באמת?

דבר ראשון, הכי חשובה זו המלחמה הפיזית של החיילים בשטח. אבל מיד אחריה בחשיבות זו המלחמה התודעתית. אי אפשר לנצח בלי תודעת ניצחון.

כשדובר צה"ל הכריז לפני כמה שבועות שאי אפשר לנצח את חמאס, הוא גזר על עצמו הפסד. הוא בעצם אומר "אנחנו לא חזקים". אנחנו צריכים לדבר כמו מנצחים, אסור להוציא מהפה שאי אפשר לנצח משהו, להיפך - צריך להגיד אנחנו מנצחים את כולם.

דובר צה"ל ומשרדי ההסברה מתביישים, לצערי, ביהדות, וזה נראה בשטח.

אם מדברים, הרבי שליט"א מלך המשיח מביא רבות את הרש"י הראשון על התורה "כל הארץ של הקב"ה היא ... ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו", וביקש אף לומר זאת מעל בימת האו"ם. אתה מראה לערבים גם את מה שכתוב בתורה?

דוברות הממשלה מביאה ציטוטים מהקוראן, כדי להרשים את הערבים. אני אומר, תביאו את ההוכחות של התורה! למה אתם מתביישים להראות את ההוכחות של התורה?!

הנה, לדוגמא, שמתי תמונה של הרבי שליט"א מלך המשיח בטוויטר, וכתבתי בערבית: כולם שואלים מתי יבוא אל- מַהְדִי [המילה המקבילה למשיח בערבית. י"ע]. כתוב בנביא ישעיהו "והיו עיניך רואות את מורך". תחזרו בתשובה ותאהבו את היהודים, כי המשיח יבוא בקרוב מאוד וקוראים לו הרבי מליובאוויטש.

Screenshot_20244444-07-23-13-40-43-75
מתי יבוא "אל- מַהְדִי"? המשיח יבוא בקרוב מאוד, וקוראים לו הרבי מליובאוויטש

בסרטון אחר שהוצאתי בערבית על התקיפה בחודיידה, ציטטתי בעברית את האמרה "הבא להורגך השכם להורגו". כשאני מצטט או מביא דברים מהתורה, אני מדגיש שהיא נקראת "אל-מוקדסה" - התורה הקדושה.

קדוש זה מובדל. אנחנו נבדלים מהערביים, ואנחנו גם צריכים להסביר להם את זה. אחרת הם יגידו לעצמם, אם אנחנו שווים (כמו שמציגים זאת משרדי ההסברה), למה היהודים עדיפים על האדמה הזאת מאשר המוסלמים?

בוא נדבר על פעילות בתקשורת...

אתמול, למשל, התראיינתי בתחנה רוסית, אבל לרוב לא מזמינים אותי לתקשורת זרה. כשמזמינים אותי לעימותים טלוויזיונים ושומעים את השם אדי כהן, ברוב הפעמים מבטלים את ההזמנה. מפחיד אותם לשמוע את האמת. בתחילת הדרך זה הפריע, אבל היום אני מספיק חזק ברשת. אנחנו נמצאים בעידן שבו כל אחד יכול להשמיע את קולו ברשתות החברתיות, ושם ברוך השם אני פועל.

לאחרונה התחלת להיכנס לעניין של פרסום שבע מצוות בני נח. איך הגעת לזה?

פנה אלי הרב שי גנני מירושלים, והציע שנערוך סרטונים בערבית שבהם אפנה לציבור הערבי ואסביר על שבע מצוות. אני הסכמתי מיד, וככה התחלנו.

(הרב גנני עצמו פועל בעוד אפיקים לפרסום שבע מצוות, ומאז הכניסה הקרקעית לעזה הכניס יחד עם חיילים שלטים עם מסר על שבע מצוות בערבית ותמונת הרבי שליט"א מלך המשיח).

הנה משהו שכתבתי רק לפני כמה שעות "למליציות העיראקיות שמתכננות לשגר טילים לישראל: אסור שנמל בצרה ייראה כמו נמל חודיידה". אחרי שהטורקים נעמדו לצד חמאס וגינו את ישראל, כתבתי "ברעידת האדמה הבאה אצלכם, תשכחו מסיוע". שיתפתי גם את נאום נשיא פרגוואי בעד ישראל, כדי להראות להם שהחזקים איתנו

ספר לנו קצת על הסרטונים שהפקתם.

בסרטון הראשון דיברתי על ספר התניא. הקראתי את הפתיחה של שער היחוד והאמונה, בתרגום לערבית.

הסרטון השני עסק בשבע מצוות בני נח. הסברתי שם על שבע המצוות, ואמרתי ששמירה עליהן תהפוך את העולם לטוב יותר.

בסרטון השלישי דיברתי על כך שארץ ישראל ניתנה על ידי הקדוש ברוך הוא לאברהם, יצחק ויעקב. בנתיים הוצאתי עם הרב גנני שלושה סרטונים, ובעזרת השם נוציא עוד בהמשך.

הסרטונים פורסמו ביוטיוב, וגם בחשבון הטוויטר שלי. ראיתי שגם בכינוס עצרת גאולה ומשיח שהייתה לאחרונה, הקרינו את אחד הסרטונים. אני מאמין שזה יצליח. למעשה, רוב המצוות הללו הן מצוות שמוסלמי דתי כבר מקיים בלאו הכי. רק צריך שהוא יקיים את השאר, ויעשה זאת כמובן מתוך אמונה בהשם.

איך הערבים מקבלים את העניין שבית המקדש יעמוד בקרוב בהר הבית?

הרבה מוסלמים לא יודעים כל כך על בית המקדש. כשאני מספר להם עליו הם נכנסים להלם. כבר לפני כמאה שנה המופתי "הוכיח" שהיהודים רוצים להרוס את מסגד אל-אקצה כדי לבנות את בית המקדש והשקר הזה עדיין מופיע בטענותיהם. כששאלו אותי על כך, עניתי שזה לא נכון כי בית המקדש יירד מוכן מהשמיים...

IMG_3324

הם צריכים לדעת שאנחנו פה, ונשארים פה. אהוד ברק אמר שהוא חושש ממה שיהיה עם ישראל בעשור השמיני לקיומה, והתקשורת הערבית חגגה על האמירה הזאת, שמאשרת כביכול שישראל לא תתקיים עוד בקרוב. זה פשוט חילול השם לדבר ככה.

אתה חושב על עוד אפשרויות לפרסם לערבים על שבע מצוות ועל הרבי שליט"א מלך המשיח?

אני פתוח לרעיונות. עם תקציב קצת יותר גדול אפשר להגיע למקומות הרבה יותר רחוקים. אני רוצה לנסוע לניו יורק, לבית של הרבי שליט"א מלך המשיח, וגם שם לצלם סרטונים. בניו יורק יש לא מעט מוסלמים ופלסטינים. חשבתי גם לתרגם את ספר ה"אגרות קודש", לשפה הערבית. אפשר לעשות עוד הרבה, והפנים קדימה.

דווקא בתור מישהו שגדל בין ערבים, יש לך יותר כוח השפעה. איך אתה מנצל את זה?

אכן, אני יכול לעזור בזה יותר מאחרים, כי אני באתי מתוך הערבים. אני מכיר את הראש שלהם. כמו שאמר אליהו יוסיאן - פה צריך לנגב חומוס.

באחד הסרטונים שהופצו בשמחת תורה, ראיתי מחבל נוח'בה שותה בירה. ישראלי מהשורה שלא חי ערבים היה מדלג על הסרטון הזה, אבל אני מיד שמתי לב - מוסלמי שותה אלכוהול! פרסמתי את הסרטון וגרמתי ברשת הערבית למבוכה לחמאס.

e6505488-e63b-469e-ae12-09f82d73cc35מפריך בתקשורת הערבית את השקר הפלסטיני

האם נראה לך שהעולם הערבי מתפכח עם השנים מהשקר הפלסטיני?

אני יכול להגיד לך שהיום, אחרי הרבה עבודה ברשת, הדור הצעיר של המוסלמים בחלק מהמדינות, לא מעוניין בשקרים שטפטפו להם, ומעוניין לשמוע את האמת על ישראל, כמו שאומר ירמיהו "..גוים יבואו מאפסי ארץ ויאמרו אך שקר נחלו אבותינו הבל ואין בם מועיל".

הרבה סעודיים כבר מואסים בשקר הפלסטיני. עדיין לא כולם, אבל זו תופעה.

מה המטרה שלך?

ראשית אני רוצה להנחיל למוסלמים את העובדה שאנחנו נשארים פה לנצח. אין עוד גלות, אנחנו נכנסים לגאולה ונשארים פה לעולם. דבר שני, חשוב שהערבים יכירו גם את זכותינו האלוקית ויבינו שאנחנו פה כי הקדוש ברוך הוא רוצה ככה.

אדי היקר, מכאן נוכל רק לאחל לך להמשיך בשליחות המיוחדת שלך - להפיץ לאומות העולם בשפה הערבית את הבשורה של מנהיג הדור, הרבי מליובאוויטש שליט"א מלך המשיח. ובשניות שלפני הגאולה האמיתית והשלימה - לעמוד איתן מול כל ההכפשות והשקרים, ולייצג נאמנה את עם ישראל.

תודה לך.

אור לגויים | שגריר ישראל באו״ם בריאיון מיוחד

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...