• ב"ה ימות המשיח!
  • י' תמוז התשפ"ד (16.07.2024) פרשת בלק

המכתב ששלח הרבי שליט"א מלך המשיח לנשיא ארצות הברית לאחר נסיון ההתנקשות בחייו

לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו של רונלד רייגן, שלח לו הרבי שליט"א מלך המשיח מכתב ברכה, בו הוא מתפלל להחלמתו. בעקבות ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ, אנו מביאים תרגום של מכתב זה
המכתב ששלח הרבי שליט"א מלך המשיח לנשיא ארצות הברית לאחר נסיון ההתנקשות בחייו
Reagan White House Photographs
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בעקבות ניסיון ההתנקשות בחייו של המועמד לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, אנו מביאים מכתב מיוחד ששלח הרבי שליט"א מלך המשיח בשנת תשמ"א (1981) לנשיא ארצות הברית רונלד רייגן, לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו.

רייגן שלח לרבי שליט"א מלך המשיח מכתב ברכה ליום הולדתו ה-79, ימים ספורים לאחר ניסיון ההתנקשות. הרבי שליט"א מלך המשיח התייחס לכך בשיחת קודש ביום י״א ניסן והסביר איך קורה מצב שבו אדם מסוגל לרצוח וגם השיב לו במכתב, בו הוא מודה לו על ברכותיו, ומאחל לו בריאות:

בחסדי האלוקים

י"ב ניסן תשמ"א
[16 באפריל 1981]
ברוקלין, ניו יורק

הנשיא רונלד רייגן
הבית הלבן
וושינגטון

שלום וברכה:

תודה רבה, אדוני הנשיא היקר, על איחוליך לרגל יום הולדתי.

כפי שציינתי בדבריי בחגיגה השנתית אמש, הודעת הברכה האדיבה והמתחשבת שלך מרגיעה כפליים. בעוד שכולנו עדיין תחת ההשפעה של ימי הנסיון האחרונים עבורך ועבור האומה האמריקנית, בקשר לניסיון השפל על חייך (ה' ישמור), מדהים, ומשמח ביותר, שהנשיא הצליח לתת תשומת לב אישית גם לעניינים שבנסיבות העניין, ניתן היה לדחות בצדק או להתעלם מהם.

המסר שלך, בייחוד בהתייחס לחשיבות הדגשת הערכים המוסריים והאתיים בחינוך, הוא בעל משמעות לא פחותה. משמח לדעת שאתה, אדוני הנשיא, והממשל שלך מחויבים לשדרוג החינוך של כל אזרחי המדינה הזו.

אנא תהיה סמוך ובטוח שאנו בחסידות חב"ד-ליובאוויטש, יחד עם כל האזרחים הטובים במדינה זו, ממשיכים להתפלל להחלמתכם המהירה והשלמה ולבריאותכם האיתנה בעקביות לאחר מכן, כדי שתוכלו לבצע את האחריות המדהימה של נשיא האומה הגדולה והמובילה הזו בעולם. בהתאם לאמונתנו הבסיסית שהכל נעשה בהשגחה אלוקית, על אחת כמה וכמה בהיותנו נבחרים לתפקיד הגבוה ביותר בארץ, אנו משוכנעים שה' העניק לך את היכולות והכוח לבצע את שליחותך – ניתנת אחריות במלוא המידה, בשמחה ושמחת לב.

אין דרך טובה יותר שבה אוכל להשיב את משאלותיך הטובות מאשר לחזור על ההבטחה האלוקית לאברהם אבינו, "ואברכה מברכיך" (בראשית יב, ג). מי יתן ואתה והגברת הראשונה וכל משפחתך תתברכו בכל טוב ממקור כל הברכות.

בהערכה ובברכה מרבית,

[חתימת יד-קודשו של הרבי שליט"א מלך המשיח]

IMG_2498

המכתב של הרבי שליט״א מלך המשיח לנשיא ארה"ב, רונלד רייגן

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...