• ב"ה ימות המשיח!
  • י' תמוז התשפ"ד (16.07.2024) פרשת בלק

דרמה בארצות הברית: ניסיון חיסול של המועמד לנשיאות

ניסיון חיסול המועמד לנשיאות ארצות הברית אירע אתמול בפנסילבניה. מקרה דומה אירע לפני 43 שנים - אז התייחס לכך הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחה, והסביר כיצד מגיע נער למצב שבו הוא מוכן לרצוח נשיא • מרתק
דרמה בארצות הברית: ניסיון חיסול של המועמד לנשיאות
טראמפ (צילום: Gage Skidmore)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

אירוע דרמטי התרחש אמש במהלך עצרת בחירות במדינת פנסילבניה שבארצות הברית, כאשר מתנקש ניסה לחסל את המועמד לנשיאות, דונלד טראמפ. טראמפ נפגע באוזנו הימנית, ונשכב מיד על הרצפה. המתנקש חוסל על ידי השירות החשאי.

מקרה דומה אירע לפני 43 שנים, כאשר מתנקש ניסה לשים קץ לחיי הנשיא המכהן רונלד רייגן. הוא נפצע והובהל לבית הרפואה. היה זה זמן קצר לפני יום הולדתו ה79 של הרבי שליט"א מלך המשיח. כמידי שנה, מברך הרבי שליט"א מלך המשיח את הקהל בליל י"א ניסן, לכבוד יום הולדתו.

בפתח השיחה, שולח הרבי שליט"א מלך המשיח איחולי החלמה לרייגן הפצוע ומודה לו על מכתב הברכה ששלח לו ליום הולדתו, ובהמשכה מבאר כי חוסר החינוך על יסודות האמונה הקדוש ברוך הוא, הוא שמביא נער למצב בו הוא מסוגל לנסות לרצוח את נשיא ארצות הברית.

השיחה הוגהה על ידי הרבי שליט"א מלך המשיח, ופורסמה אז באנגלית. מערכת אתר הגאולה מביאה לקוראים תרגום מהשיחה.

התרגום על דעת המתרגם ואין המערכת אחראית לאי אלו חוסר דיוקים בתרגום:

"התורה מלמדת אותנו כי הכרת תודה, ההכרה בטוב, היא חובה חשובה, בין אם כלפי אלוקים או כלפי אדם. אני מביע את תודתי והערכתי הכנה לכל אלה ששלחו את איחוליהם הטובים לרגל אירוע זה. ראוי לציין במיוחד את נשיא ארצות הברית, אשר למרות מצבו הבריאותי הנוכחי, טרח לכתוב ולהביע את ברכותיו ואיחוליו הטובים. המנהיג הנבחר של מדינה הוא הכלי שבאמצעותו פועל אלוקים לעשיית טוב. לפיכך, הנשיא ראוי להכרת תודתי העמוקה על מחשבותיו ורגשותיו האדיבים, ולברכותיי להחלמה מלאה ומהירה.

לנשיא יש שליחות ותפקיד, שהופקדו בידיו על ידי אלוקים, לפעול למען טובת אמריקה וכל אזרחיה. חשוב לדעת כי האחריות הניתנת לנושא משרה זו, כמו גם לכל משרה אחרת, מותאמת ליכולות שהעניק לו אלוקים; כל שנדרש ממנו הוא הנחישות להשתמש באותן יכולות. אמונה זו באלוקים, אמונה חזקה ומלאה (שצריכה להגיע גם למושאי מאמציו של הנשיא), תוביל ללא ספק להחלמתו המלאה ותסייע לו להשיג את המשימות והיעדים העצומים העומדים בפניו.

הבה נתבונן בניסיון ההתנקשות שכשל, תודה להשם, ונבחן את הסיבה למעשה שכל אדם הגון חייב לראות כמזעזע ובלתי מובן. נהוג לטעון כי שורש רוב הפשעים, אם לא כולם, הוא העוני והרגשות הנלווים אליו - מרירות, מחסור וצמא לנקמה

הבה נתבונן בניסיון ההתנקשות שכשל, תודה להשם, ונבחן את הסיבה למעשה שכל אדם הגון חייב לראות כמזעזע ובלתי מובן. נהוג לטעון כי שורש רוב הפשעים, אם לא כולם, הוא העוני והרגשות הנלווים אליו - מרירות, מחסור וצמא לנקמה. תקפותה של תיאוריה זו מוטלת בספק, שכן לעתים קרובות דווקא העוני מהווה דחף להתעלות, כאשר הרצון להתגבר על מחסור מוביל לכוח רב יותר ולפעולה חיובית. אולם במקרה זה, ברור שתיאוריה זו אינה נכונה, שהרי התוקף בא ממשפחה אמידה ולא חסר לו דבר. מכאן שהעוני לא היה הסיבה, ועלינו לחפש את ההסבר במקום אחר.

אין צורך לחפש רחוק. לצערנו, מקור הבעיה אינו מוגבל לאדם זה בלבד, אלא נוגע לאנשים רבים מדי. ניתן להטיל את האשמה ישירות על החינוך שהוא, וילדים רבים אחרים, קיבלו וממשיכים לקבל. חינוך המעביר ידע בלבד, מבלי לכוון כיצד ליישם אותו באופן מועיל ובונה, אינו ראוי לשמו. מיומנויות טכניות הן אמנם כלים חיוניים לחיים, אך כאשר הן אינן מלוות בחינוך לערכים ומוסר, בעיצוב אופי ובלמידת ההבדל בין טוב לרע, הן הופכות לכלים מסוכנים. אף שניתן להשתמש בהן לטובה, הן עלולות גם להרוס.

C1426-26ניסיון ההתנקשות ברייגן. Michael Evans

הכישלון בהטמעת מודעות לאלוקים בקרב ילדים, לאלוקים אמיתי ונוכח בכל מקום הרואה ושופט, הוביל באופן בלתי נמנע לסגנונות החיים האנוכיים והאגוצנטריים הנפוצים כל כך כיום - דור ה"אני". הימנעותם של הורים ובתי ספר מ"התערבות" בחיי הילד, שהוחלפה במתן חופש מוחלט ללא גבולות מוסריים, הניבה תוצאות טרגיות. היא יצרה דור שלם של תשוקות בלתי מרוסנות, תוצר בלתי נמנע של חינוך נטול מוסר וערכים.

במקום להטמיע בילדים את התובנה שמטרת לימודיהם היא להכשיר אותם להיות אזרחים הגונים ויצרניים, בתי הספר מסתפקים באזהרה העלובה להימנע מפשע רק כדי להימנע מעונש

במקום להטמיע בילדים את התובנה שמטרת לימודיהם היא להכשיר אותם להיות אזרחים הגונים ויצרניים, בתי הספר מסתפקים באזהרה העלובה להימנע מפשע רק כדי להימנע מעונש. התוצאה הבלתי נמנעת היא האמונה שאין צורך להימנע ממעשים רעים, אלא רק להיות "חכם" מספיק כדי לא להיתפס.

המעמד נמדד לא בהישגים, אלא בכמות האומץ והחוצפה שניתן להפגין בהרפתקאות בלתי חוקיות. ככל שהפשע חמור יותר - ומכאן שהדגש על "מימוש עצמי" גדול יותר מאשר על מחויבויות חברתיות - כך גדל הריגוש האגואיסטי. למעשה, ההנחה שרק הפרט חשוב מובילה אנשים כאלה לבטא את האגו שלהם, את ה"ייחודיות" שלהם, דווקא במעשים שיפגעו באחרים, כדי להוכיח שכל השאר חסרי חשיבות לחלוטין. שהרי, האם הם אינם היחידים שחשובים?

ההנחה של הורים, בין אם מתוך בורות גמורה או אדישות פושעת, שיש לאפשר לילד לתת דרור חופשי לתאוותיו הטבעיות, הובילה לגידולם של ילדים פראיים וחסרי רסן, ללא כל הבנה שהעולם לא נברא רק עבורם. הטרגי-קומדיה של ה"ליברליזם" שיצא משליטה, של האדישות או אפילו הפחד מניסיון לעצב את אופיים של הילדים, יצרה דור כה מנותק מכל הערכים המקובלים, עד כי מעשים כמו ניסיון ההתנקשות הופכים לצפויים ושגרתיים. זוהי תמונה קודרת אכן, אך שתיקה בנושא תהיה חטא חמור עוד יותר. הזרעים שנזרעו בקלות דעת כבר נבטו, ויבולם מר מאוד.

5741-07-11 (2)הרבי שליט"א מלך המשיח בהתוועדות י"א ניסן תשמ"א

צעירים אינם טיפשים - התלמידים היו קשובים, והמסר הסמוי חלחל פנימה. בין אם נאמר במפורש או ניתנה הסכמה שבשתיקה, לדור זה הותר להניח שהם יכולים לעשות ולהשיג כל מה שהם רוצים.

כאשר ילדים מקבלים מעט ידע על אלוקים (ואנו יכולים לשער עד כמה בכנות זה נלמד), ממהרים להדגיש שבארצות הברית קיימת הפרדת דת ומדינה; חינוך - הידע שיבטיח להם הצלחה בחיים - מופרד מאמונה באלוקים. הפרדה? זוהי פארסה מרה! הפרדה אמורה לפחות לרמז על שני נושאים הנלמדים בנפרד - למשל, שעות נפרדות להוראת דת ולימודי חול. אך במקום זאת, לא מוקצה זמן כלל לתפילה בבתי הספר, ולא ניתן מימון להוראת דת. הטיה זו כה מושרשת עד כי נשללים החזרי מס מהורים שילדיהם לומדים בבתי ספר דתיים, ואפילו תמיכה במרכיבים לא דתיים של הלימודים - כמו הסעות, בריאות, מקצועות חול וכדומה - נמנעת מבתי ספר דתיים.

להוסיף חטא על פשע, כל זה נעטף בהילה של קדושה, תחת דגל המסורת. איזה עיוות מרושע של ההיסטוריה! אבות המייסדים של מדינה זו היו פליטים מרדיפה דתית, והם ברחו והקימו מדינה זו בדיוק כדי שיוכלו לקיים את דתם, תוך שאיפה להבטיח חופש אמונה דתית לכל. לאחר שברחו מרדיפה כזו, בוודאי לא התכוונו למנוע את אזכור אלוקים בכיתות הלימוד. אירוניה טרגית היא שכוונתם להפריד דת ומדינה בחינוך התעוותה לכדי הדרת הדת מהחינוך לחלוטין.

התוצאות ברורות לעין: אנרכיה, תוהו ובוהו, חיים בלתי יצרניים וחסרי תועלת. אך במקום לטפל בשורשי הבעיה, מטפלים רק בסימפטומים. מדוע לחכות עד שהמצב יהיה קריטי כדי לטפל בו - כאשר אפשר לפעול כדי למנוע את המחלה מלכתחילה?!

התוצאות ברורות לעין: אנרכיה, תוהו ובוהו, חיים בלתי יצרניים וחסרי תועלת. אך במקום לטפל בשורשי הבעיה, מטפלים רק בסימפטומים. מדוע לחכות עד שהמצב יהיה קריטי כדי לטפל בו - כאשר אפשר לפעול כדי למנוע את המחלה מלכתחילה?! ואל תטעו, זוהי מחלה המדביקה את כולם, עשירים כעניים - למעשה העשירים אף פגיעים יותר. כפי שהודגם בניסיון ההתנקשות - לתוקף לא היו קשיים כספיים ברכישת נשק, וילדותו המפונקת השאירה אותו חסר עכבות בחיפוש אחר סיפוק תשוקותיו הבלתי מרוסנות.

אילו היה חינוכו מבוסס על אמונה באלוקים נוכח בכל מקום וכל יודע, הוא לעולם לא היה שוקל ניסיון כזה, בדיוק כפי שלא היה עושה זאת אילו ידע שהשירות החשאי בוחן כל תנועה שלו

אילו היה חינוכו מבוסס על אמונה באלוקים נוכח בכל מקום וכל יודע, הוא לעולם לא היה שוקל ניסיון כזה, בדיוק כפי שלא היה עושה זאת אילו ידע שהשירות החשאי בוחן כל תנועה שלו.

יישום תוכנית חינוך כזו חיוני ודחוף מכדי להשאירו לסבך הביורוקרטי הרגיל של ועדות, הצבעות ומשאלי עם. נדרשת פעולה מיידית. ההחלטה לעשות זאת התקבלה לפני אלפי שנים. בתנ"ך נאמר שאלוקים הוא הבורא של הכל, ושהוא ציווה על כבוד להורים, ואסר עלינו גניבה, רצח ואפילו חמדנות. חינוך המבוסס על עקרונות אלה יבטיח חיים מלאים ויצרניים, לטובת הפרט והחברה כאחד.

זוהי בדיוק הנקודה שהנשיא מדגיש במכתב הברכה שלו, כשהוא משבח את המאמצים הכבירים שנעשים בתחום החינוך - חינוך שמטרתו לעצב את הילדים לאזרחים הגונים ויצרניים. לא ניתן להפריז בחשיבותו של חינוך ראוי; ואכן, נקבע יום חינוך מיוחד כדי להדגיש זאת. מדובר בחינוך המעניק לא רק ידע, אלא גם הכשרה מוסרית המאפשרת שימוש נכון באותו ידע.

IMG_20240714_123503מכתב הרבי שליט"א מלך המשיח לרונלד רייגן

חינוך זה חייב להתחיל בשנים המוקדמות ביותר, כאשר נוצרים אותם רשמים ראשונים חיוניים. מאחר שהורים רבים כיום, לצערנו, אינם מספקים או אינם מסוגלים לספק חינוך כזה, האחריות לכך מוטלת על מערכת החינוך הציבורית. תפילה פשוטה, קצרה ולא כיתתית של ילדים בתחילת כל יום, המאשרת את אמונתם וביטחונם באלוקים, היא הצעד הראשון הטוב והיעיל ביותר. מילים כנות וישרות, הנאמרות מהלב על ידי אנשים המהווים דוגמה חיה למאמינים ובוטחים באלוקים, יעשו רבות כדי לעורר השראה בילדים לחיות לפי הסטנדרטים שנקבעו בתנ"ך.

יישום הצעות אלה יתרום רבות להבטחת שלוות הנפש ושלום הגוף, החיוניים כל כך לרווחת החברה. השלום שיושג בין אנשים ואומות יהפוך את העולם הזה למקום ראוי באמת לנוכחות השם, כהכנה לגאולה הסופית על ידי משיח צדקנו, כאשר "אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' לעבדו שכם אחד."

כנס לעידוד ההתיישבות בעזה? שורה של טעויות!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...