• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

הנבואה המפתיעה: מהלכי הפתיחה לאירועי מלחמת המפרץ

את מאורעות מלחמת המפרץ, זוכר כל ישראלי בן 30 ומעלה. אך כל ההתרחשויות, מתחיל בכיבוש כוויית, כוונות הזדון של סדאם ועד האיומים על ישראל, נמוגו כלא היו. התגובה המפתיעה של הרבי שליט"א מלך המשיח, מסבירה הכול!
הנבואה המפתיעה: מהלכי הפתיחה לאירועי מלחמת המפרץ
מטוס קרב אמריקאי מעל שדה נפט בוער בכוויית במהלך מלחמת המפרץ
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בליל י"א מנחם אב (02/08/1990 למניינם), כבש הצבא העיראקי את כוויית במהלך מפתיע, שהכניס להלם את העולם הערבי, וגרם לטלטלה בעולם כולו.

תוך 48 שעות השתלטה עיראק על כוויית כולה, ועל שדות הנפט העצומים שלה, וכך, הפך סדאם חוסיין לאחד מהאנשים המשפיעים ביותר על שוק הנפט העולמי. המבוכה שאחזה בעולם הערבי הייתה עצומה, אך מדינות המערב, ובראשן ארה"ב, סירבו לקבל את העובדה שהרודן המגלומן, שתקף בנשק כימי את אזרחיו הכורדים, פיתח נשק כימי וביולוגי, ושאף להשגת נשק גרעיני, יכתיב כעת את מחירי הנפט החיוני כל כך לכלכלתן.

קואליציה בינלאומית התגבשה נגד סדאם, ובהמשך הוא הוכרע בשדה הקרב, צבאו סולק מכוויית, ובמלחמת המפרץ השניה (תשס"ג, 2003) הוא הוכרע סופית, נתפס, נשפט ונתלה.

יחידות העילית העיראקיות – מהן חששה גם ארה"ב

את משימת הכיבוש של כוויית הטיל סדאם על גייס העילית שלו – "משמר הרפובליקה". יחידות עילית אלו נבנו בהדרגה תוך כדי מלחמת איראן-עיראק, וזכו להצלחה רבה בשדות הקרב במשך מלחמה ארוכה וקשה זו. פעמים רבות היו יחידות אלו הגורם המכריע להצלחתה של עיראק, והן הוטלו לקרב במצבים שבהם צבא עיראק "הרגיל" היה על סף תבוסה, ויחידות אלו הובילו למהפך ולניצחון.

היקפו של כח "משמר הרפובליקה" הלך וגדל במהלך המלחמה עם איראן, מגדודים לחטיבות, ובהמשך לדיוויזיות [דיוויזיה=אוגדה בצה"ל – סד"כ של 3-4 חטיבות, ויחידות סיוע שונות].

ליחידות המשמר גויסו בדרך כלל חיילים מהשבטים שהיו בעלי נאמנות גבוהה לסדאם, והם תוגמלו ביד רחבה על מסירותם ועל הצלחותיהם - משכורות גבוהות, מכוניות, ואף בתים וחלקות אדמה, חולקו בנדיבות, ויצרו מוטיבציה עצומה להצטרף לשורות המשמר ולהצליח במשימות הקשות והמסוכנות שהוטלו עליו.

המתכננים האמריקנים היו מודעים היטב לחשיבותו של משמר הרפובליקה, ולכן הם הקצו להפצצת חיילי המשמר אלפי גיחות מיוחדות של מטוסי התקיפה האיכותיים יותר, שעשו שימוש רב גם בנשק חכם ומונחה, וזאת על מנת להתיש את כוחו של המשמר, לפני שיבוא במגע עם כוחות הפריצה

חיילי המשמר צוידו בכלי הנשק האיכותיים ביותר שיכלה עיראק לספק – טנקי 72-T חדישים, נגמ"שי 2-BMP  נושאי טילים ותותח, ותותחים מתנייעים מדגמים חדישים. הם גם זכו למנה גדושה של אימונים ע"י מדריכים מקצועיים ממדינות זרות, ולתרגול מתמיד. היוקרה והפאר שהרעיף המשטר העיראקי על "משמר הרפובליקה" הביאו להאדרת כוחו בציבור העיראקי, ולהגדלת זרם המתנדבים האיכותיים.

לקראת כיבוש כוויית, היה משמר הרפובליקה בשיא כוחו – 8 דיוויזיות מלאות, בהיקף כולל שנאמד ב- 120 אלף חיילים. אחת מדיוויזיות המשמר הייתה מורכבת כולה מחיילי קומנדו - 2 חטיבות קומנדו יבשתי, שאומנו גם בצניחה ובנחיתה ממסוקים, וכן חיילי חי"ר וקומנדו ימי.

גם במדינות המערב, שנערכו בהמשך למלחמה נגד עיראק, העריכו את יכולתו הגבוהה של המשמר.  במחקר הרשמי שפרסם חיל האוויר האמריקני על מלחמת המפרץ (GWAPS – GULF WAR AIR POWER SURVEY) מודגש פעמים רבות שאחת המטרות המרכזיות של ההפצצות המסיביות היא החלשת כוחו של המשמר, עוד לפני שכוחות היבשה של בעלות הברית יכנסו לכוויית.

מבחינת העיראקים, "משמר הרפובליקה" היה ה"עתודה האסטרטגית" – אותה הם הציבו בעומק הזירה הכווייתית - לאחר קווי החזית שבהם הוצבו חיילי חי"ר מהצבא "הרגיל" וגם לאחר העתודות הטקטיות שכללו כוחות שריון ניכרים. המתכננים העיראקים תכננו להטיל, כמו במלחמה נגד איראן, את כוחות העילית של המשמר, נגד אותם כוחות של בעלות הברית, שיצליחו לפרוץ את קווי החזית הראשונים. לכן, הוצבו יחידות העילית הללו בעומק הזירה, על מנת שיוכלו להנחית מכת הלם, על הכוחות הפורצים, לאחר שאלה יותשו ויוחלשו ע"י הכוחות העיראקים הרגילים שהוצבו בחזית ובעתודה הטקטית.

המתכננים האמריקנים היו מודעים היטב לחשיבותו של משמר הרפובליקה, ולכן הם הקצו להפצצת חיילי המשמר אלפי גיחות מיוחדות של מטוסי התקיפה האיכותיים יותר, שעשו שימוש רב גם בנשק חכם ומונחה, וזאת על מנת להתיש את כוחו של המשמר, לפני שיבוא במגע עם כוחות הפריצה.

בנוסף, הקצה הפיקוד האמריקני להתמודדות היבשתית עם המשמר רק את דיוויזיות השריון האיכותיות ביותר שלו שהיו חמושות בטנקי אבראמס, ואת דיוויזיית השריון הבריטית שאף היא הייתה מצוידת היטב (לדיוויזיית השריון הצרפתית "דאגוט", שהייתה מצוידת בטנקים קלים בלבד, וגם לדיוויזיות הנחתים האמריקניות שהיו פחות מאומנות ומצוידות ללחימת שריון בשריון, יועדו תפקידים אחרים).

על גייס העילית הזה – משמר הרפובליקה – הוטלה משימת הכיבוש המהיר של כוויית.

התכנון העיראקי – דגש על סודיות ופריצה מהירה

כחמש שנים לאחר מלחמת המפרץ השניה שבה נכבשה עיראק כולה, פורסם בארה"ב ספר שנכתב עבור "פיקוד הכוחות האמריקני המשולב", ומתבסס על תחקירי שבויים, מסמכי שלל רבים שנתפסו בעיראק, וראיונות עם פקידי ממשל ובכירי צבא עיראקים1.

מספר ייחודי זה עולה התמונה של תכנון הפלישה העיראקית, וביצועה בפועל.  מתברר, שהמשימה הוטלה על מפקדי המשמר במפתיע, סמוך למועד הפלישה, והם נאלצו להתמודד הן עם לוח זמנים קצר לביצוע והן עם היעדר מידע מודיעיני. המפקדים העיראקים סיפרו שהם נאלצו להשתמש במפות תיירים אותן חילקו לחיילים, וחיל האוויר העיראקי הוציא בבהילות 4 גיחות צילום של מטוסי מיג 25 מגביהי טוס, שסיפקו 800 תמונות מצוינות של כוויית, וכן של צפון סעודיה ומדינות נוספות במפרץ2. העובדה שעיראק צילמה גם את סעודיה מעידה על כוונותיו העוינות של סדאם גם לגבי מדינה זו.

משימת הכיבוש נשמרה בסודיות גמורה, ובספר מובאת עדותו של גנרל חזראג'י – רמטכ"ל הצבא העיראקי באותו זמן – שסיפר שהכיבוש נשמר בסודיות גם ממנו (!), ורק מפקדי משמר הרפובליקה וקומץ בכירי ממשל ידעו על התכנון לכבוש את כוויית3.

אמנם, כוחה הצבאי של כוויית היה רחוק מעוצמתו הכוללת של צבא עיראק, אולם, היות וסדאם רצה להפתיע אותה, לכן הוא שמר מאוד על סודיות הפעולה, ולכן גם הוא לא היה יכול לרכז את כל צבא עיראק ליד כוויית, כיוון שהדבר היה מסגיר את כוונותיו. גורם ההפתעה היה קריטי לשם הצלחת המבצע, הן מבחינה צבאית, והן על מנת שלא לאפשר התערבות בין לאומית שתסכל את המבצע או תשבש אותו. לכן, רק יחידות העילית של משמר הרפובליקה, ומספר קטן של יחידות נוספות נפרסו ליד כוויית.

לרשות צבא כוויית עמדו 6 חטיבות, ביניהן 2 חטיבות שריון וחטיבת קומנדו, וכן חיל אוויר קטן ובו כמה טייסות של מטוסי ומסוקי קרב, ויחידות הגנה אווירית שכללו טילי הוק אמריקנים (בהם צוידה גם ישראל). חיל הים הכווייתי כלל 8 ספינות טילים איכותיות.  לצידה של כוויית עמדה העובדה שהיא הגנה של שטחה מתוך עמדות מוכנות, ומקובל שעל מנת להכניע צבא מגן, על הצבא התוקף להיות חזק פי 3. כמו כן, על מנת להתקדם לעומק כוויית, היה צריך הצבא העיראקי לעבור דרך שטח חיוני – "מעבר מוטלא" – שתוואי השטח שלו העניק יתרון מצוין לכוחות המגנים, ואיפשר להם לחסום כל תנועה דרך המעבר. 

על מנת להתגבר על היתרונות הנ"ל, תכננו מפקדי משמר הרפובליקה מתקפת פתע, שתתחיל בעומק שעות הלילה, ותכלול הפעלה מסיבית של כוחות קומנדו, מהאוויר, מהים ומהיבשה. 

הדגש המרכזי שהוכתב למפקדי הכוחות הזוטרים היה, כפי שעולה מהספר של ה DIA – תנועה מהירה קדימה בכל מחיר, תוך הימנעות מכניסה לקרבות מיותרים, ושאיפה להגיע מהר ככל הניתן ל"מעבר מוטלא", שהיה בעל חשיבות אסטרטגית.  בנוסף, תוכננה הנחתה ממסוקים על "מעבר מוטלא" של חטיבת הקומנדו מספר 3 של דיוויזיית הקומנדו של "משמר הרפובליקה". כוחות הקומנדו יועדו להשתלט, לאחר שיונחתו מהמסוקים, בלחימה לילית, על המעבר החיוני, לפני שכוחות התגבורת הכוויתים – שכללו חטיבת קומנדו וחטיבות שריון וחי"ר ממוכן שהיו פרוסים לא הרחק ממנו – יספיקו להגיע אליו. 

בנוסף, על מעבר הגבול המרכזי, בגבול עיראק-כוויית, תוכננה להשתלט פלוגת קומנדו יבשתית, ומיד לאחר מכן חטיבות השריון היו אמורות לפרוץ דרך אותו מעבר גבול ולנוע במהירות ל"מעבר מוטלא", על מנת להשתלט עליו ולאפשר את הזרימה החופשית דרכו של שאר יחידות משמר הרפובליקה.

גורם ההפתעה היה קריטי לשם הצלחת המבצע, הן מבחינה צבאית, והן על מנת שלא לאפשר התערבות בין לאומית שתסכל את המבצע או תשבש אותו. לכן, רק יחידות העילית של משמר הרפובליקה, ומספר קטן של יחידות נוספות נפרסו ליד כוויית

כוחות השריון והרגלים של משמר הרפובליקה תוכננו לנוע בשני מאמצים מרכזיים, האחד תוכנן לפרוץ מצפון כוויית לכיוון דרומה (דרך מעבר מוטלא) ומשם להגיע עד עיר הבירה, והשני תוכנן לתקוף את כוויית מכיוון מערב, להגיע עד חוף המפרץ הפרסי, ומשם להמשיך עד לגבול סעודיה.  דיוויזיה נוספת נערכה לפרוץ ולהשתלט על בסיס חיל האוויר הכוויתי עלי אל-סאלם.

תכנון נועז

בנוסף לפלישה היבשתית, תכננו העיראקים שני צעדים נועזים וחסרי תקדים:

מתקפת מסוקי קומנדו על עיר הבירה כוויית סיטי, בה היו ארמונות משפחת המלוכה הכוויתית – בניסיון להשתלט במהירות על מוקדי השלטון בעיר, על ארמון המלוכה בו היה האמיר הכוויתי, וכן על מפקדות מרכזיות, וגם על בנקים. המתקפה המוסקת יועדה להתבצע ע"י עשרות מסוקי מי-8 שהיו אמורים להנחית בלב עיר הבירה את חיילי חטיבת הקומנדו מספר 16, שהייתה חלק מדיוויזיית הקומנדו של המשמר.
מתקפת פתע על הנמל הכוויתי הצבאי המרכזי ועל אי גדול – שתונחת ע"י חיילי חטיבת הקומנדו והחי"ר הימי מספר 440.  במסגרת מתקפת הפתע תכננו העיראקים להיכנס עם שתי ספינות טילים לתוך הנמל הכוויתי עצמו, ושם לפרוק את חיילי הקומנדו שיכבשו את הנמל. כמו כן תוכננה מתקפה באמצעות גדוד חיילי קומנדו ימי, שישוטו בסירות גומי ויכבשו את האי. הסיכון שבצעד זה היה גדול, ברור מאליו שכניסה עם ספינות טילים לתוך נמל אויב, היא לא צעד רגיל, אולם המתכננים העיראקים הניחו שיתרון ההפתעה וההלם יעמוד לצידם, וכך אכן היה.
יתרון ההפתעה העיראקי התבטא לא רק בהתקפה הלילית, אלא גם בעצם העובדה שכוויית הייתה משוכנעת שעיראק לא תתקוף אותה, וזאת למרות האזהרות שהועברו אליה מגורמים שונים (ביניהם ארה"ב – שאיתרה בצילומי לווין את פריסת כוחות המשמר ליד הגבול), ולמרות איומי סדאם.

הכיבוש בפועל

עם הינתן האות החל מהלך הכיבוש – יחידות חיל האוויר העיראקי הופעלו נגד בסיסי ההגנה האווירית של כוויית ושדות התעופה, ספינות חיל הים העיראקי ועליהן לוחמי הקומנדו הימי וסירות הגומי יצאו לדרך, וחיילי הקומנדו היבשתי החלו בהשתלטות מהירה על מעברי הגבול ועל מוצבים בעלי חשיבות מיוחדת (אחד מהם היה בית המכס בעבדאלי שההשתלטות עליו שיבשה את העברת הקשר והדיווחים מכל מוצבי הגבול לעבר עיר הבירה4, ובכך הועצם גורם ההפתעה).

מהמידע שנאסף ע"י האמריקנים ומוצג בספר עולה כי חיל האוויר העיראקי לא הצליח להשיג את רוב יעדיו. מערכת ההגנה האווירית הכווייתית המשיכה לתפקד, וגם מטוסי קרב רבים של כוויית הצליחו להמריא, ואף לתקוף כוחות עיראקים. אולם, העובדה שהלחימה הייתה לילית הקשתה על סיוע אווירי משמעותי, ולכן, למרות שעשרות מטוסי קרב כווייתים המריאו בזמן, האפקט שלהם היה לא היה גדול, ורובם נמלטו בהמשך לסעודיה.

מתקפת הקומנדו - 96 מסוקים עמוסים בחיילים

הישג משמעותי יותר של צבא כוויית היה בשיבוש הפעולה המוסקת הגדולה של חיילי הקומנדו, שכאמור לעיל היה להם תפקיד משמעותי במתקפה.  96 מסוקי תובלה עיראקים, עמוסים בחיילי קומנדו, המריאו לעבר היעדים השונים. הייתה זו הפעולה המוסקת הגדולה ביותר בתולדות עיראק.

אולם, לפי תיאורים של מפקדים עיראקים, הטיסה בשעות בהן החשכה מוחלטת בלא ציוד ראיית לילה מתאים, גבתה מחיר כבד מאוד וכ- 40 מסוקים עיראקים אבדו במהלך הפעולה.

ככל הנראה כ- 20 מסוקים אבדו בשל התנגשות בקווי ועמודי חשמל, התנגשויות  בין מסוקים, וכן התרסקות על האדמה בניסיון הנחיתה. כ- 16 מסוקים נוספים הופלו באש נ"מ, וכ- 4 מסוקים הופלו ע"י חיל האוויר הכוויתי. 

הייתה זו מכה קשה לכוח מסוקי הסער העיראקי ולכוח הקומנדו האיכותי של עיראק, ולפי עדויות המפקדים, סדאם חוסיין בעצמו הורה על חקירה למציאת הגורמים לאובדן הגדול של מסוקים וחיילי קומנדו.

ביחד עם זאת, שאר המסוקים הצליחו להנחית את חייליהם ביעדים שתוכננו. חיילי קומנדו רבים הונחתו בעיר הבירה – במהלך מפתיע שהמם את אזרחי כוויית סיטי – והם התפרסו במהירות ברחבי העיר, השתלטו על צמתים מרכזיים, מוסדות שלטון ועוד. 

לרוע מזלם של העיראקים, הצליח אמיר כוויית להימלט ברגע האחרון מארמון המלוכה, שהוגן ע"י חטיבת המשמר הנשיאותי. האמיר הגיע לסעודיה, ומשם ניהל את המאמצים הדיפלומטיים לשחרור ארצו מידי עיראק.

על הקרקע, כוחות היבשה של משמר הרפובליקה נעו במהירות גדולה קדימה, כפי שתוכנן מראש, והצליחו להגיע למעבר מוטלא לפני שהגיעו אליו כוחות תגבור חזקים (למעט כמה יחידות קטנות שלא גילו התנגדות משמעותית).  המעבר נתפס ואובטח, וכוחות המשמר זרמו לעומק כוויית, ובשעות הבוקר כבר חברו לכוחות הקומנדו בלב כוויית. 

גם המאמץ הצבאי היבשתי השני (מכיוון מערב) צלח, אולם בעיכוב של יום אחד. שלוש הדיוויזיות של המשמר, שפרצו מכיוון מערב, הגיעו לחופי המפרץ ולעיר הבירה, אולם, בשל המשך הלחימה של אלמנטים מצבא היבשה הכוויתי ושל חיל האוויר, עוכבה השגת היעדים שלהן עד למחרת, ובינתיים חלק מהצבא הכוויתי וגם אזרחים רבים הצליחו להימלט לסעודיה5. 

מתקפת הפתע הימית

כאמור לעיל משימת ההתקפה הימית הוטלה על ספינות הטילים ועל חיילי חטיבת החי"ר והקומנדו הימי מספר 440. המשימה נתקלה בשיבושים ובעיות טכניות, ושתי ספינות הטילים הגיעו רק לאחר מאמץ רב ליעדיהן. אש שנפתחה עליהן כשהתקרבו לנמל, פגעה קשות באחת מהן, והיא תמרנה בחריפות, נתקעה בסלעים, מדחפי המנועים שלה נהרסו, והיא שותקה למעשה. 

75 חיילים של חטיבת העילית הימית הושטו על גבי ספינת טילים השניה, שהצליחה לחדור אל הנמל, למרות שגם היא ספגה כמה פגיעות. החיילים עלו על החוף, והחלו בלחימה עם מגיני הבסיס שהיו תחת הפתעה גמורה.

ההפתעה הייתה גדולה עד כדי כך שמפקד הבסיס יצא לעבר המפקד העיראקי ודרש ממנו לומר לו האם מדובר בתרגיל או באירוע אמת6...

המפקד הכוויתי, שהיה רגיל לשיתוף הפעולה עם חיל הים העיראקי במהלך המלחמה נגד איראן, ואף הכיר אישית את המפקד העיראקי, התלונן בכעס על כך שהאירוע לא הובא לידיעתו ודרש לדעת מתי העיראקים יצאו מהבסיס...

המפקד העיראקי ניצל את ההזדמנות שנקרתה לידיו, ואמר לו שאכן מדובר רק בתרגיל, וכך הוא השיג את שיתוף הפעולה של מפקד הבסיס, עד שהחיילים העיראקים השתלטו על הבסיס כולו, והמפקד הכוויתי נשלח עם כל השבויים לעיראק...

מתקפת חיילי הקומנדו בסירות הגומי (שהונחתו מספינות נוספות) צלחה אף היא, והם השתלטו על האי פאילקה. בסך הכל העיראקים איבדו בתקיפה הימית ספינה אחת שניזוקה קשות, אולם הם השתלטו על 6 ספינות טילים איכותיות של כוויית שהיו בנמל המרכזי, ועל עוד 9 כלי שייט. הישג מרשים לכל הדעות.

באותו זמן, כך גילה לנו הרבי שליט"א מלך המשיח, הופל אותו שר רוחני של עיראק, ובמילא גם כוחה של עיראק נפל איתו ביחד. ואכן, במלחמת המפרץ קרס הצבא העיראקי האדיר במהירות, ובניגוד לכל התחזיות, שצפו קרבות קשים לאורך חודשים ארוכים, ואבידות כבדות לבעלות הברית, הצבא העיראקי התפורר, וגם יחידות העילית של משמר הרפובליקה לא מימשו את התקוות שתלה בהן סדאם

בשעות הבוקר חברו חיילי משמר הרפובליקה של כוחות היבשה אל החיילים שהשתלטו על הנמל המרכזי.

במשך היום נמשכו קרבות שונים, ברחבי כוויית, וגם מטוסי הקרב הכוויתים, מדגמי סקיהוק ומיראז' 1-F, המשיכו לתקוף את כוחות המשמר. ההשתלטות על בסיס האוויר הכוויתי אל סאלם התעכבה, וחיל האוויר הכוויתי הוציא ממנו גיחות קרב שפגעו בכוחות עיראקים. מטוסי הקרב הכוויתים גם השתמשו במנחתים צדדיים שלא הותקפו ע"י העיראקים, וכך המשיכו לתקוף מטרות. 

אולם העיראקים השתלטו לבסוף על כל בסיסי האוויר והמנחתים. 

אלמנטים מחטיבת שריון 35 המשיכו ללחום מול הכוחות שפרצו ממערב והצליחו לעכבם, אולם, לאחר כיבושה המהיר של עיר הבירה, ההשתלטות על הנמל המרכזי, ובריחתו של האמיר הכוויתי - התפוררו יחידות צבא רבות במהירות, וההתנגדות לכיבוש בכל רחבי כוויית הסתיימה למחרת.

כך, תוך 48 שעות בלבד, הסתיים כיבושה של כוויית כולה. 

איומי סדאם

אולם, נראה היה שתאבונו של סדאם לא יודע שובעה.

חלק מיחידות משמר הרפובליקה נפרסו במהירות ליד גבול כוויית-סעודיה, וסדאם מיהר להחיש יחידות נוספות מעיראק לתוך כוויית. תוך זמן קצר ניצבו כ- 2000 טנקים עיראקים, בעמדות שאיפשרו להם פריצה גם לתוך סעודיה – שהייתה אז יצואנית הנפט הגדולה בעולם. ההשתלטות המהירה על כוויית, בשילוב אפקטיבי של כוחות שריון, ים, מסוקים וקומנדו, גרם לחרדה של ממש במדינות הנפט השוכנות לחופי המפרץ, שמא גורלן יהיה דומה לשל כוויית.

בנוסף, בתגובה לביקורת הקשה שהוטחה נגדו ברחבי העולם הערבי, אמר סדאם שכיבוש כוויית הינו רק הצעד הראשון שלו במסע "לעבר ירושלים", וכי בכוונתו להילחם בישראל ח"ו.

כעת, עמד העולם המערבי בפני הדילמה – האם להכיל את צעדיו של הרודן האכזרי מבגדד, שטבח באזרחיו, כבש מדינה שלימה ביומיים, ואיים על מדינות נוספות, או שמא לצאת להתמודדות עם צבאו הענק7, שהיה מצויד בנשק כימי וביולוגי, מאות טילי סקאד, מעל מיליון וחצי חיילים, כ- 6000 טנקים, ואלפי תותחים ומטולי רקטות?

החשש במדינות רבות היה גדול. הן מצבא עיראק והן מהידרדרות אזורית או אף עולמית (בשל העובדה שעיראק נהנתה אז מתמיכתה של ברית המועצות).

עובדה מדהימה היא, שעם פרוץ האירועים, והיוודע איומיו של סדאם על ישראל, ניגש אחד החסידים אל הרבי שליט"א מליובאוויטש, המלך המשיח, ותיאר לו את המתרחש ואת החשש מאיומי סדאם. בתגובה על הדברים, הרבי החווה בידו הקדושה תנועה שביטאה את ביטול החשש, והוסיף בתוקף: "השר שלו בשמיים כבר נפל"!

דהיינו, ש"השר הרוחני" (כידוע שיש לאומות הגדולות בעולם 70 שרים רוחניים (מלאכים) שאחראים על העברת השפע לאותן אומות) של עיראק כבר נפל! ולכן אין מה לחשוש ממנו!

על פי תורת החסידות, אין לאף אחד מאותם "שרים" שום כח עצמאי, וכולם הם רק "שלוחים" להעברת השפע האלוקי אותו הם מקבלים מה' יתברך [ראה ספר התניא עמ' 278], ולכן,למעשה, אין להם שום שליטה עצמאית על המתרחש בעולם, וברצות ה' יתברך, הרי הוא מוריד אותם (או מעלה אותם).

באותו זמן, כך גילה לנו הרבי שליט"א מלך המשיח, הופל אותו שר רוחני של עיראק, ובמילא גם כוחה של עיראק נפל איתו ביחד. ואכן, במלחמת המפרץ קרס הצבא העיראקי האדיר במהירות, ובניגוד לכל התחזיות, שצפו קרבות קשים לאורך חודשים ארוכים, ואבידות כבדות לבעלות הברית, הצבא העיראקי התפורר, וגם יחידות העילית של משמר הרפובליקה לא מימשו את התקוות שתלה בהן סדאם.

בתגובה לחשש שהועלה לפני המלחמה מתקיפה כימית על אזרחי ישראל, הבטיח הרבי שליט"א מלך המשיח שדבר כזה לא יקרה, משום ש"ארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם", וכמובא בספר דברים פרשת עקב: "ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה תמיד, מרשית השנה ועד אחרית שנה". ואכן, כדבריו הקדושים כן היה, ועם ישראל ניצל מהאיום הכימי-ביולוגי, בנסי וחסדי ה', וגם מספר הנפגעים מטילי הסקאד היה נמוך ביותר, ורבים ניצלו בנסי-נסים.

האבסורדיות של חוק 'מיהו יהודי'

רשמי גאולה - מעצרת הגאולה | ויהי בשלושים שנה…

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...