• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

אנרגיית השמש? עוד מעט יהיה גם קל וזול לאגור אותה

הקושי הגדול שמעכב את האנושות לעבור באופן מלא לשימוש באנרגיית השמש הוא משוכת צבירת החשמל. האנרגיה פחות זמינה לשעות החשיכה או בחורף • חוקרים מהטכניון יחד עם עמיתים מחברת Primus Power, עלו על פתרון אפשרי שיוזיל את העלויות ויחליק את המעבר
אנרגיית השמש? עוד מעט יהיה גם קל וזול לאגור אותה
מתקינים פנלים סולארים לאגירת אנרגיית השמש
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

השמש או הרוח, לא כפופות לצרכים של אף אחד, בלילה השמש מתקדמת לחמם את החצי השני של הכדור, ובימים מעוננים היא מתחבאת מאחורי עננים. גם הרוח יכולה לבוא ולהעלם וקולטי השמש או טורבינות הרוח שלנו יהפכו ללא יעילות. האם נוכל לסמוך על מקורות אנרגיה מתחדשים כמו השמש והרוח? האם נוכל להפרד מהנפט והגז היקרים והמזהמים?

האתגר המשמעותי העומד כרגע מול השימוש באנרגיה סולארית הוא יכולת האגירה. אכן, קיימות סוללות ענק שמסוגלות לאגור כמות אדירה של חשמל שתהיה זמינה לשעות החשיכה, אך הסוללות הללו יקרות מאוד ומקשות על הרחבת השימוש באנרגית השמש.

פיתוח חדיש עליו עמלים חוקרים מהטכניון ועמיתיהם בחברת Primus Power מציג סוללות זרימה נטולות ממברנה. מדובר על סוללות מבוססות אבץ וברום, מתכות שיכולות לאגור ולפרוק חשמל שאחד החלקים החשובים בהן היא ממברנה [=קרומית] - כלומר מרכיב שנועד לחלק ולסווג בין שני חלקי הסוללה - החלק הנטען האחראי לאגור, והחלק שתפקידו לפרוק ולהזרים הלאה את החשמל.

עלות מרכיב הממברנה הינו כ40% ממחיר הסוללה והוא דורש שירותי אחזקה לעיתים קרובות. הפיתוח החדיש, אותו הציגו המסטרנטית ליהי עמית ופרופ' מתי סאס מהפקולטה להנדסת מכונות והפקולטה להנדסה כימית ע"ש וולפסון, הוא סוללה המשתמשת בחומר כימי אחר, זול ופשוט עשרת מונים.

מדובר בתמיסה המשמשת כמעטפת ומאפשרת קיומו של זרם ואחיד ושחרור והזרמת אנרגיה על ידי תגובה אלקטרודית. הפיתוח עשוי בעזרת ה' להוזיל משמעותית את מחירי הסוללות ולהרחיב את השימוש הסולארי בקנה מידה רחב.

האנרגיה הסולארית, שהולכת ונעשית נפוצה בארץ הקודש ובעולם כולו, הינה זמינה, ירוקה ובריאה וזולה עשרת מונים. אנשים רבים בעלי גגות גדולים מספקים את מלוא תצרוכת החשמל שלהם באמצעות קולטים סולאריים ואף מוכרים את העודפים לחברת החשמל.

הרבי שליט"א מלך המשיח, עוד לפני 40 שנה, כבר דיבר על שימוש באנרגיית השמש בשיחותיו והקדושות ואמר כי על ארצות הברית להתנתק מהתלות במדינות הנפט. כיום אנו זוכים לראות בהתממשות הדברים ואף בסיוע אלוקי ומופלא לבני ישראל העומדים בראש הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום.

 

המצאות ופיתוחים טכנולוגיים משנים את המציאות

באר שבע: כנס מדע וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...