• ב"ה ימות המשיח!
  • ב' תמוז התשפ"ד (08.07.2024) פרשת קורח

400 שנה אחרי: אותו שם ומסלול, רק ללא אדם

חברת IBM, ענקית הטכנולוגיה האמריקנית השיקה ספינה אוטונומית ראשונה מסוגה שתערוך הפלגה בת שלושה שבועות, תאסוף מידע ותערוך מחקר - והכל - ללא מגע יד אדם • שם הספינה: כשם ספינת המהגרים הראשונה
400 שנה אחרי: אותו שם ומסלול, רק ללא אדם
הספינה האוטונומית החדשה (צילום: יח’’צ IBM)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מייפלאואר. כך קראו לספינה שהביאה את המהגרים הראשונים מאנגליה לאמריקה לפני 400 שנה בערך שעשתה מסלול מפלימות' שבאנגליה לפלימות' שבמסצ'וסטס. במקור, לקח לאותם מהגרים כחודשיים ימים להגיע.

400 שנה אחרי, IBM עושה היסטוריה, ספינה אוטונומית, ללא אנשי צוות, המסתמכת על בינה מלאכותית, מצלמות וחיישנים, תנווט במסע שיימשך כשלושה שבועות באותו מסלול ותבצע ניסויים מדעיים לחקר האקלים והים.

הספינה פותחה על ידי חטיבת המחקר של IBM בשיתוף ארגון המחקר הימי ProMare, והיא נועדה לבצע, באופן אוטונומי לחלוטין, שורה של ניסויים מדעיים. לאסוף נתונים, לסייע למדענים להבין ולחקור גורמים המשפיעים על האוקיינוס, פיזור מיקרו-פלסטיק בים, השפעות שינוי האקלים ושימור בעלי החיים הימיים.

הפרויקט נועד לסייע בפיתוח מערכות בינה מלאכותית וניווט אוטונומי ויישומים שונים של עיבוד נתונים בענן הניתנים לשימוש במגוון תעשיות כמו ספנות, אנרגיה, טלקומוניקציה, ביטחון והגנה, דיג וחקלאות.

הספינה מונעת בעזרת מנוע חשמלי-היברידי המקבל אנרגיה מהשמש באמצעות פאנלים סולאריים המכסים את הספינה.

התפתחויות מעין אלו מזכירות לנו כי יבוא יום והדומם יקבל יכולת לבטא, להביע את עצמו ולפתוח את פיו. כמו שאומר הנביא: אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה. הדומם כבר מגלה את הכח האלוקי הטמון בו כפי שיתרחש באופן מושלם בגאולה.

המלחמות נעלמות מהעולם

באר שבע: כנס מדע וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...