• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

המלחמות נעלמות מהעולם

מהם התהליכים שעוברים על עולמנו בדרך לשלום עולמי • מה הולך בדיוק בין רוסיה ולאוקראינה • ומה הקשר בין שער היחוד והאמונה לפיזיקה ומכניקה קוונטית? • סקירה מכנס גאולה ומדע השלושים
המלחמות נעלמות מהעולם
וכתתו חרבותם לאתים חיילים בצבא סין הוצאו מתפקידיהם כדי לעבוד במשימות לא צבאיות, כמו נטיעת עצים.
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

"זוכרים את מיכאיל גורבצ'וב? המנהיג האחרון של ברית המועצות, הוא עדיין בסביבה ונע במעגלים הפוליטיים.

"בשנת תשע"ז (2017) היה מתח בינלאומי רב, במיוחד בעקבות ההתפתחות הצבאית של סין בים-סין הדרומי בטענה כי חלק מהאיים שייכים להם ובכך נוצר איום על מדינות אחרות בדרום מזרח אסיה, זה נראה היה כאילו עומדת לפרוץ מלחמה גדולה. באותה תקופה פרסם מיכאיל גורבצ'וב (מנהיגה האחרון של ברית המועצות) מאמר במגזין "טיים" כי העולם מתכונן למלחמה, ובו ציטט את התחזיות הצבאיות.

"דיברתי אז עם מדען של משרד ההגנה ושאלתי את דעתו והוא בתגובה אמר "אם תהיה מלחמה, זה כנראה יהיה רק משחק שחמט" – אמנם הרבה מהלכים מאיימים להפעלת לחץ אך אין סכסוך צבאי אמיתי, ואכן לא הייתה מלחמה.

"אנו כמובן לא מופתעים מכיוון שאנו יודעים שהרבי שליט"א מלך המשיח אמר כבר בשנת תשנ"ב (1992) כי נבואת ישעיהו "וכתתו חרבותם לאתים" החלה להתגשם. אבל מה עם כל הטקטיקות המלחמתיות הקטנות האלו כמו 'משחק השח'? ומה בנוגע לעוד כמה מלחמות קטנות שהתרחשו, כמו בין רוסיה לגאורגיה? ("מלחמה קטנה" הכוונה למלחמה הנמשכת רק מספר ימים ובה מעטים האנשים שנהרגים)?".

דברים אלו כתב הרב פרופ' שמעון סילמן, יו"ר מכון ריא"ל ופרופסור למתמטיקה ב'טורו קולג' ארה"ב, בהזמנתו לכנס גאולה ומדע המתקיים זה כבר שלושים שנה ברציפות. נושא הכנס בשנה זו - כך הודיע - התהליכים העולמיים לשלום וחסד, השלבים שבדרך לשם, ואיך כל זה מתבטא בתורה.

הגאון הצנוע

מכון ריא"ל הוקם לפני 30 שנה ונקרא על שמו של ר' ישראל אריה לייב שניאורסון - אחיו של הרבי שליט"א מלך המשיח. 'ריא"ל' הן למעשה ראשי התיבות של שמו והכנס השנתי בנושא הגאולה והמדע שמקיים המכון - מתקיים ביום השנה שלו - י"ג אייר - ומוקדש לזכרו. בכנס משתתפים פרופסורים, דוקטורים, מדענים וחוקרים, מהארץ ומהעולם העוסקים בתחומים שונים.

ר' ישראל אריה לייב, שניאורסהאן נודע מגיל צעיר בלמדנותו ובגאונותו העצומה. מסופר עליו, שבמשך תקופת 'תשעת הימים' - שבין ראש חודש מנחם אב עד תשעה באב - שבהם נוהגים לעשות 'סיומי מסכת', על מנת להרבות בשמחת המצוה - היה הנער הצעיר ער כל לילה, ומסיים במשך כל לילה מסכת גמרא שלימה, כך שבמשך 9 ימים עשה כל יום 'סיום מסכת' על מסכת גמרא שלימה!

בתקופת מלחמת העולם השניה, עלה לארץ, וכאן הקים את משפחתו.

לצד למדנותו ובקיאותו בתורה, היה שגורות על לשונו מספר לא מבוטל של שפות אותן למד בעצמו. הוא היה מתמטיקאי מחונן, מרצה וחוקר.

מספר שנים אחרי שהותו בארץ הקודש, ביקש לנסוע לאנגליה, להעמיק חקר ולעסוק בתורת המתמטיקה. הוא ביקש את ברכתו של הרבי הקודם - אדמו"ר הריי"צ שהעניק לו ברכה והורה לו לפעול באמצעות אפיק זה להשפעה על יהודים.

ר' ישראל אריה לייב נסע, השתלם במדעים ומתמטיקה, הרצה, חקר וחיבור חיבורים בנושאים אלו.

ביום י"ג אייר שנת תשי"ב (1952), הוא השיב נשמתו לבוראו ועל פי הוראת הרבי שליט"א מלך המשיח הועלה ארונו לארץ והוא נטמן בצפת.  

עברו עוד כמה שנים טובות, עד שבשנת תשנ"ב, פרופסור שמעון סילמן הקים את מכון ריא"ל ויזם את הכנס הראשון - בו השתתפו פרופסורים וחוקרים - בעניני מדע וגאולה - לע"נ ר' ישראל אריה לייב. הרבי שליט"א מלך המשיח קיבל לידיו את תכנית הכנס, והשיב על כך בברכות מיוחדות ובהוראה להמשיך בכך. מה שמהווה המנוע והדלק להמשיך מידי שנה. 

כשהמדע מודה לה'

הכנס השנתי עובר מידי שנה בקמפוסים אוניברסיטאיים אלו ואחרים, אך בשנתיים האחרונות, בשל מגבלות התקהלות שנוצרו בעקבות החששות מהתשפטות הנגיף ובעיית הגעת המרצים מחו"ל, הוא שודר באמצעים דיגיטליים המאפשרים למספר גדול יותר של משתתפים ליטול חלק. 

את הכנס השנה פתח הרב פרופ' שמעון סילמן, כשכותרת דבריו הייתה Swords into Plowshares - חרבות למחרשות - ודיבר על המגמה העולמית להפנית משאבי ענק לשלום, חסד ותועלת.

פרופ' סילמן חילק בין שלשה שלבים הדרגתיים במעבר לשלום עולמי - מצב התחלתי של התקדמות לשלום והפנית משאבים, אך עדיין ישנן מלחמות בודדות; מצב מתקדם של 'לא ישא גוי אל גוי חרב' בו לא יהיו מלחמות פיזיות, אך עדיין יהיו מאבקי שליטה ולוחמת רשת - למשל; ומצב שלישי בו יתקיים 'לא ילמדו עוד מלחמה' אז האנשים יעסקו בחכמה האלוקית ובתורת ישראל כך שממילא לא יהיו אז אפילו מאבקי שליטה קטנים בין המדינות ובין בני האדם. 

בדבריו קישר את האירועים העולמיים בשנים האחרונות לשינוי ההולך-וגובר של ביטול המלחמות בעולם.

פרופ' יהודה שנאפס - הנואם המרכזי בכינוס - דיבר אודות "שער היחוד והאמונה בתניא כבסיס לגזירת עקרונות הפיזיקה המודרנית וההגיון שלה - אין עוד מלבדו במדע ובפשוטו  - לאור שער היחוד והאמונה" ואמר בין היתר כי המדע מוכיח את הכתוב בספר התניא - ספר היסוד של חסידות חב"ד - אשר הבורא מהווה בכל רגע ורגע את העולם מאין ואפס ליש ולחומר בעל מסה. החל מרמת האטום הקטנטן.

"המדע כבר מסוגל להכיל - אמר - את הרעיון שהייתה נקודה ראשונית שבה החל הכל, שבה נוצר הזמן. כבר 'לא מופרך' למדענים שיש בורא לעולם ואשר הוא ברא את היקום כמו שהוא. אך גם המקבלים את הבריאה כעובדה, סוברים בטעות ש'עזב ה' את הארץ'. שהקב"ה ברא את העולם והניח אותו - חלילה - להתנהל לפי חוקי הטבע". 

בדבריו, ביקש פרופ' שנאפס להוכיח שהפיזיקה והמדע מסוגלים לעלות בקנה אחד ולגלות את פירושו של אדמו"ר הזקן על הפסוק 'לעולם ה' דברך ניצב בשמים', שהקב"ה מחיה בכל רגע את העולם - הוא המשיל זאת להקרנה של וידאו על קיר, שברגע שיפסיק המקרן לפעול, יעצר הוידאו. את דבריו הוכיח ממגוון מקורות מדעיים ותורניים עד לקבלת תמונה מלאה ומרתקת.

הרב אבישי איפרגון, ראש ישיבת 'דרכי תמימים' בתל אביב, ששירת בעבר בתפקיד מודיעיני מסווג וכיום עוסק בפרשנות צבאית ופוליטית, דיבר בהרחבה על מאורעות ניסיים בעבר ובהווה, החל מניסי תקיפת הכור הגרעיני בבגדד - לפני 40 שנה בדיוק - ועד למתיחות העכשווית בגבול סוריה ואוקראינה שמלמדת אותנו פרק חדש וזווית עדכנית ליחסי מדינות ומלחמות - ללא שפיכות דמים וקרבות עקובים. מצב המהווה חלק מ'וכתתו חרבותם לאיתים'. דבריו לוו במצגת המביאה מהפרסומים הרבים בנושא הנחשפים מידי יום ומלמדים על גודל הניסים.

ניתן לצפות בשידור חוזר של הכנס וההרצאות באתר האינטרנט של מכון ריא"ל בכתובת: http://RYAL.org

יונדאי הכריזה על ‘איוניק 5’ - בעל יכולת טעינה סולארית

באר שבע: כנס מדע וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...