• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

צונאמי של עליית מחירים

בעוד הקיצוץ שיזם ליברמן בסיוע במעונות נגע רק לאברכים חרדיים, הרי שעליית מחירי הכלים החד פעמיים גרמה לעוד כמה וכמה אזרחים למשמש בכיסם • אך מסתבר שזהו קצה הקרחון של שרשרת התייקרות מחירים שנובעת משלל סיבות שהמרכזית שבהן היא התקופה בה אנו נמצאים - 'עקבתא דמשיחא' - פסיעה לפני הגאולה
צונאמי של עליית מחירים
שר האוצר אביגדור ליברמן (קרדיט: Preiss /MSC)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

'שיא של עשור בזינוק המחירים' כך על פי ועדת המזון והחקלאות של האו"ם. היה זה לפני פחות מחודש, מחירי המזון האמירו ב-30% בשנה האחרונה, ברמה שלא ניכרה מאז 2011. בין הסיבות אותן הסבירו האנליסטים של האו"ם, היה ביקוש גבוה מול יבול חלש, שהעלה את מחירי חומרי הגלם - חיטה, שמן צמחי ועוד.

החיטה, שגדלה בעולם בשטחי אדמה עצומים, העלתה את מחירה ב-5% מאחר ומספר מדינות הפיקו פחות יבול השנה. לצד החיטה טיפסו גם מחירי השעורה, האורז, התירס ועוד מגוון קטניות שהובילו לעלייה גם במחירי הירקות העולמיים. בעיות בשרשרת האספקה הסינית הוסיפה שמן למדורה והמחירים עלו עוד ועוד.

לא רק לאכול, גם לנסוע יקר

שיא של 3 שנים נרשם במחירי הדלק שהאמיר ב24 אגורות ל6.63 שקלים לליטר אוקטן. זאת לאחר שבשנה האחרונה מחירו של הדלק זינק במעל לשקל לליטר.

למחיר הדלק השפעה ישירה על מחירי השוק והמזון כי הוצאות השינוע תופחות בסכומים ניכרים - אותם ישלם האזרח הקטן בסופה של 'שרשרת המזון'.

אם מישהו תיכנן לתדלק בנוזל אחר, הרי שמס יושת גם על בקבוקי שתיה מתוקה ויוסיף כשקל וחצי לבקבוק. כך גם המיץ-ענבים איתו רבים נכבדים את השבת. מחירי הכלים החד פעמיים כמעט והכפילו את עצמם בעקבות מס שכבר נכנס לתקפו בשיעור של 11 שקלים לק"ג על צלחות, קערות, כוסות, קשיות, סכינים, מזלגות, כפות וכפיות חד-פעמיים העשויים מפלסטיק או המכילים פלסטיק.

אם כל זה לא מספיק, הרי שמחירי הארנונה הועלו ב2% ושיטת החישוב של צריכת החשמל נועדה להשתנות בתחילת השנה האזרחית הקרובה במהלך שייקר את מחיר החשמל ב- 2.5%.

עליית המחירים לא נעצרה כאן, וממקום אחר ולא צפוי, הודיעה טסלה בפעם הרביעית על העלאת המחיר של הדגם הבסיסי שלה אותו היא משווקת בארצנו - מודל 3 סטנדרט ריינג' - בכ-9,000 שקל. המחיר החדש הוא 201,332 שקל. המחיר המקורי איתו נכנסה טסלה לארץ הקודש, עמד על 180 אלף שקל.  

מחירי הדירות השלימו בחודשים האחרונים עליה של קרוב ל10% משנה שעברה לדירות יד שניה. דירות חדשות מקבלן העלו יותר מ11%. כך על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

כל אלו, יוצרים אינפלציה. שגואה בחודשים האחרונים והגיעה לשיא שלא נרשם מזה 11 שנים. מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% בחודש ספטמבר 2021 ומאז תחילת השנה למנינם העלייה צוברת גובה של 2.5% ומקרבת עליית ריבית של בנק ישראל כנראה במחצית הראשונה של שנת 2022.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי עליית מחירים בולטת במיוחד מעבר למצופה נרשמה בסעיף ירקות טריים שעלה ב-9.5%, מה שמצדיק עוד יותר את פתיחת הענף לבוא במסגרת הרפורמה הכלולה בחוק ההסדרים.

לאן כל זה הולך?

מחקר שערכו מספר גופים וכלל נתונים מ2000 משקי בית העלה עליה תלולה בהוצאות החודשיות, בשיעור של מאות שקלים בחודש. אם הוצאות ממוצעות של משפחה עמדו על 4,100 - לקניות והוצאות מלבד שכירות, הרבי שעתה סכום זה מטפס ל4,700 ויותר.

'בעקבתא דמשיחא', לקראת הגאולה, אומרים חכמינו, 'היוקר יאמיר'. זהו אחד מסימני הגאולה שנמנו במסכת סוטה ביניהם מונים חכמינו גם: החוצפה תרבה, הגפן תתן פריה והיין רק ייתייקר. האמת תהיה נעדרת ולא יכירו בה, נערים פני זקנים ילבינו, ועוד שורת סימנים שמתארים מצב של כאוס - לכאורה - שמוביל לנקודה אחת ויחידה של ביאת המשיח.

בהתוועדות בשנת תשמ"ז, אמר הרבי שליט"א מלך המשיח, "לפי כל הסימנים שנאמרו בסוף מסכת סוטה, זמננו הוא קרוב ביותר לאחרית הימים, קרוב שלא שייך קרוב יותר, כיוון שמעולם לא התקיימו כל הסימנים בפועל כמו בימים אלו"

כלומר שבימים אלו רואים בצורה מוחשית את התממשותם של סימני גאולה אלו. החל מהחוצפה שגברה במגוון סיטואציות בשנה האחרונה אותה אפשר לנצל כדי לגלות את עוצמת של הצעירים למעליותא, עבור דרך עליית המחירים והאינפלציה הגואה, ועד 'האמת תהיה נעדרת'.

יחד עם סימנים אלו, ניכרים הרבה יותר סימני תחילת הגאולה, בשפע הגדול הקיים בעולם, במדד העושר העולה כל העת ושובר את השיאים של עצמו, בהתעוררות שעוטפת את כל חלקי העם וקוראת לו לשוב ולהתחבר לאלוקיו ובניסים המתגלגלים חדשים לבקרים.

במסכת סנהדרין אומרים חכמינו, 'ואין בן דוד בא עד שתכלה פרוטה מן הכיס'. בתורת החסידות מוסבר שאחד הפירושים לפתגם זה הוא שבן דוד יבוא כאשר אנו נכלה מכיסנו את כל הפרוטות וניתן אותן לצדקה. אי לכך, נוכל להתחזק במידת הצדקה, לתת פרוטה ועוד פרוטה, מידי יום לפני תפילת שחרית ומנחה - כמנהגו הקדוש של הרבי שליט"א מלך המשיח ובכך לקרב את הגאולה האמיתית והשלימה - שתבוא תיכף ומיד.

הטריליונר הראשון בדרך?

“אני רק צינור, הכסף לא מיועד רק לי״ - הגישה החדשה של עשירי העולם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...