• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

זמן השיא!

במשך אלפי שנים כמעט ולא נרשמה התקדמות בכל המישורים הנוגעים לנוחות חיי בני האדם • מה קרה בעשורים האחרונים שהביא להאצה לא מתוכננת בכל תחומי החיים • תקשורת, תחבורה ומחשוב הינם רק חלק קטן מעולם חדש הנגלה בפנינו • מהי המשמעות מאחורי קפיצה מטאורית זו?
זמן השיא!
אניית המשא OOCL Hong Kong הגדולה ביותר בעולם בנמל יאנטיאן, סין. (צילום: נמל יאנטיאן)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

time is money מצהירה האמרה האמריקאית המפורסמת שמשויכת לבנג'מין פרנקלין - אחד ממייסדי ארה"ב. בעברית זה כמובן אומר ש"זמן זה כסף", והרעיון הוא שכל שירות או מוצר שאדם רוכש, מגלם במחיר שלו גם את מימד הזמן. בין אם מדובר בזמן שהושקע כדי לייצר את המוצר או השירות, או - הזמן שהמוצר חוסך לאדם.

בימינו, חוקי המשחק השתנו והמאזן הופר. מיום ליום אנו עדים למעבר להילוך גבוה, שבו הגדרות הזמן שהכרנו מאבדות את מציאותן, וזמן ו'מעל הזמן' נפגשים. זוהי תוצאה ישירה של חיים בזמן ימות המשיח על סף הגאולה.

השפע האדיר ועושר המופלג שזמינים בעולם היום, הם תוצאה ישירה - בין היתר - של הצמיחה המטאורית בניצול הזמן. ככל שניתן לייצר יותר בתוך זמן קצר יותר, כך עלויות הייצור יורדות, התפוקה עולה באופן קיצוני, יש יותר מקומות עבודה, יותר רווחים לכל הצדדים, יותר ביקוש והפריה של כל שרשרת האספקה של חומרי הגלם - לדוגמה.

מספיק להתבונן על מפעלי ייצור גדולים של מזון, טקסטיל, חומרי בניין ושאר ענפי ייצור, שמצליחים לייצר כמויות אדירות של מוצרים בזמן אפסי - לעומת קצב הייצור המסורתי שבעבר ארך חודשים ארוכים לאותה כמות. אותה מהפיכה הובילה גם לצמצום המרחקים כך שסחורות כיום מיוצאות ומיובאות לכל ומכל מקום ברחבי הגלובוס ונמכרות במספרים כפולים ומכופלים. וכן, עוד לא דיברנו על היי-טק.

ניתן לסכם זאת כך, עברו על העולם 5700 שנות בריאה כמעט ללא חידוש של ממש באורח החיים, ללא חשמל, ללא טכנולוגיות מפותחות וכמעט ללא קידמה כלל. ופתאום, לפני 70 שנה פלוס-מינוס, הגיע דור השביעי, העולם כאילו התעורר משנתו ועלפונו, ותפס תאוצה אדירה בכל רגע שעבר. הילוך גבוה, שעטף את כל ענפי הטכנולוגיה והתעשייה ולא פסח על שום תחום. מדובר על היקף ומהירות התפתחות חסרת תקדים שלא מוכרת משום זווית. נביא כמה דוגמאות לסבר את האוזן:

שעת אור בחצי שניה

תחום האור. רואים גם כן התפתחות שלא בערך מבעבר. מוצר מאוד בסיסי ואלמנטרי בחיינו. אך זה כמובן לא תמיד היה כל כך פשוט. לפני 3000 שנה, להפיק שמן המספיק להאיר בית ליום אחד בערך, לקח 50 שעות עבודה פיזיות מאומצות. אם מתקרבים לשנת 1800, הפקת נר 1 מחלב או דונג דרשה בערך 6 שעות עבודה. ב-1900 כבר הנתון ירד ל-15 דקות עבודה לקבלת רבע שעה של אור. כיום, בעידן החשמל והלד, חצי שניה של עבודה, מפיקה שעה של אור. אם נתבונן רגע, ניווכח לדעת שהשינוי הוא כמעט על-טבעי. מעבר מ-50 שעות מאומצות לחצי שניה של מכונת ייצור הוא בלתי נתפס. החסכון בזמן הוא אדיר ומאפשר להתעסק בשלל תחומים אחרים.

תחום התקשורת. עד לפני בערך 100 שנה האפשרות לתקשר עם מישהו בצד השני של העולם כללה טרחה רבה של עשרות אנשים וארכה לכל הפחות כמה חודשים. מכתבים בדואר, המועברים דרך אוניות, בדרכים מסוכנות ובעלות גבוהה. משם העולם התקדם להמצאות אלו ואחרות, אך גם לאחר המצאת הטלפון ופריסת התשתית ברחבי העולם, עדיין מדובר היה בתהליך מסובך שלא לומר יקר ביותר. שיחת טלפון למשל מהארץ להודו או לארה"ב, הייתה בעלות של בערך 10$ לדקת שיחה. למותר לציין שהיום שיחה קווית כזאת עולה פחות מפני (3.2 אגורות). ללא כל טרחה מיותרת שהייתה מנת חלקם של אבותינו. ועוד לא דיברנו כמובן על תקשורת אינטרנטית ואפליקציות מסרים מיידים שהשאירו אבק לתקשורת הקווית. מה שמתאפשר על ידי מערכת של לוויינים שנעים סביב כדור הארץ ומאפשרים חיבור לכל מקום בעולם ללא כל מאמץ.

תחום התחבורה. אין דבר כה בזבזן-זמן כאמצעי תחבורה מיושנים שהיו נפוצים בעולם עד לפני בערך כ-70 שנה. מצחיק לציין זאת, אבל עד אז, היו רוכבים על סוסים על מנת להגיע "במהירות" ממקום למקום. המכונית שאז הייתה בחיתוליה עוד לא הייתה נחלת הכלל. לעבור בין יבשות היה פרויקט ארוך ומייגע דרך הים, מה שגם היה לקוי מאוד מבחינה בטיחותית. נסיעות ביבשה בין ערים ומדינות נערכו ברכבת, וארכו ימים ולפעמים שבועות. טיסות סדירות היו דבר חדש בעולם ובהתאם גם יקרות מאוד.

כפר גלובלי קטן

היום, העולם הפך לכפר גלובלי. מכונית היא מצרך שהפך בסיסי בבתים רבים, התחבורה הציבורית התפתחה לאין שיעור ומספקת נגישות בין חלקי ערים ומדינות, טיסות הפכו לסדירות בתדירות שעתית. טיסות לחלל צצו - שתיכף גם יהיו נחלת הכלל. אוניות וספינות הפכו למהירות, חזקות ובטוחות יותר להפלגות ארוכות ונעימות. וכפי הנראה זה רק קצה תחילתה של המהפכה עם שלל המצאות חדשות כגון רכבים אוטונומיים שפועלים ללא צורך בנהג אנושי, רכבת הייפרלופ שפועל על לחץ אוויר גבוה ומסוגל לעבור מרחקים גדולים בדקות ספורות, ועוד. כל זה תורם לחסכון אדיר בזמן ולהתפתחות כלכלית בעולם.

תחום המחשוב. שיחסית חדש בחיינו, אבל מיקם את עצמו גבוה מאוד בזמן אפסי. ברמה של נס שמלובש בטבע. בשנות ה-50, מה שהיה נקרא אז מחשב, היה עם מעבד בעל 2 טרנזיסטורים. טרנזיטור הוא למעשה אחד מרכיבי המפתח באלקטרוניקה המודרנית, והוא למעשה הרכיב המרכזי במעבדים.

גורדון מור, ממייסדי חברת אינטל, חזה שהתפתחות הטכנולוגיה יביא לכך שכל שנה מספר הטרזנזיסטורים במעבד יוכלו להכפיל את עצמם. ובכן, בשנת 1971, היו כבר 2,300 טרנזיסטורים למעבד, קפיצה די משמעותית בתוך 15 שנה. אם נתקדם לימינו אנו, בשנת 2021, במחשב נייד עם מעבד של אינטל יש מעל 16 מיליארד טרנזיסטורים (!). משמעות הדבר שכיום יש בכל מחשב נייד ביתי כח מחשוב הגדול פי כמה מילארדים מהמחשב שהיה קיים אז - במחיר הנמוך במליוני אחוזים. מדובר על ההתפתחות שגדלה באיכות וכמות בצורה מטאורית ובלתי נתפסת.

למעשה, בכל תחומי החיים השינוי הרבה יותר מהיר מבעבר, רואים במוחש איך פעולה שדרשה בעבר מאמץ וזמן רב, מתאפשרת כיום ללא מאמץ כלל ובזמן קצר ביותר. לא נחטא אם נאמר שחודש של פעם שווה שעה של היום.

בתורת החסידות מסופר שבגאולה המעל הטבע יתגלה בתוך הטבע, באופן שניתן יהיה לראות זאת בראייה חושית.

למעלה מהזמן בתוך מציאות הזמן

אנו עדים להגשמה של זה מול עינינו. אם נתבונן היטב נגיע למסקנה שגדרי הזמן מאבדים את מציאותם, ששעה הופכת לדקה וחודש ליום מבחינת הספק ותפוקה. הלמעלה מהזמן חודר בתוך הזמן וכך מתאפשר לעשות פעולה שלקחה כמה חודשים, בתוך מספר שעות בודדות.

אך על אף כל החידושים והשינויים, ישנה תחושה שמדמה לנו כאילו כך היה תמיד, אולי כך הן דרכי הטבע? אל לנו ללכת שולל אחר תחושה זו, צריך לדעת ברורות שאין זה, אלא תחבולות יצר הרע שמשרה עלינו רוח שטות ומעלים מעינינו את גילוי הגאולה שמתרחשת מולינו. אין זה כי אם שאריות סממני הגלות שעדיין דבוקות בנו, רגע לפני המעבר לגאולה. חובה "לפקוח את העיניים" ולראות שהשינויים בעולם הם הם הביטויים של אלוקות שמתלבש בטבע, וכפי שהרבי שליט"א מלך המשיח אומר: העולם כבר מוכן לגאולה.

כל זה קורה דווקא בדור השביעי. מהרגע שהרבי שליט"א עולה על כס הנשיאות, העולם נכנס להילוך גבוה שהולך ומתגבר ככל שמתקדמים בדור השביעי. כל חידוש טכנולוגי הוא עוד ביטוי ועוד צעקה של העולם ש'הנה זה בא תיכף ומיד ממש'!

 

 

ב-180 השנים האחרונות: גידול של 895% בתמ”ג

“אני רק צינור, הכסף לא מיועד רק לי״ - הגישה החדשה של עשירי העולם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...