• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הפסקת האש מעמידה בסיכון את כוחותינו | סיכום חדשות היום

היום ה-47 למלחמה: מתקפת טילים גדולה בצפון לאחר חיסול משמעותי בלבנון. בישראל נערכים לכניסת הפסקת האש מחר בבוקר לתוקף. פרטי העסקה מגלים כי מדובר בסכנה חסרת תקדים לכוחותינו
הפסקת האש מעמידה בסיכון את כוחותינו | סיכום חדשות היום
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

עיסקת החזרת החטופים נדחתה ביום

עיסקת החטופים מתעכבת, ובינתיים ממשיכים בלחימה ב"ה.

העיסקה ככל הנראה תידחה ביום אחד, ונקווה שבינתיים ישראל תשפר את תנאי העיסקה, ותדרוש שהיא תכלול יותר חטופים, ופחות סיכונים לחיילים.

הגורם לעיכוב העיסקה הוא כמובן, וכצפוי - חמאס - ש"עוד לא חתם" על כל מה שצריך, וגם לא מסר די מידע על החטופים וגורלם. ברור שהחמאס פה ממשיך לתעתע בישראל, אבל זה גם לטובה, כי אולי גם אצלנו יתפכחו, ידרשו שינויים בעיסקה, ובינתיים צה"ל ימשיך להשתלט על שטחים נוספים.

כרגע מדובר על דחיה של יום במימוש העיסקה, דהיינו שהעיסקה תתחיל ביום ששי, וזאת בשל העיכובים של החמאס, אבל, עם הארגון הנאצי הזה אין לדעת במדויק.

ביממה האחרונה הותקפו 300 מטרות חמאס, רבות מהן בדרום הרצועה - הושמדו מנהרות, מחסני אמל"ח, עמדות נ"ט, אתרי ייצור אמל"ח ועוד.

חיסול משמעותי בלבנון

בצפון -  דיווחים רשמיים בלבנון על כך שישראל חיסלה אמש בן של חבר פרלמנט מטעם חיזבאללה.

מדובר בחבר פרלמנט בכיר - ובכיר בחיזבאללה, ולכן החיסול של הבן שלו הוא משמעותי ומבורך!

בנוסף, חיזבאללה הודיע שבחיסול הזה, נהרג גם בכיר בכח רדואן, ועוד כמה מחבלים - כולם שהו בבית אחד, שהופצץ מהאוויר.

ברוך ה' שבישראל העלו את רף התגובה לתוקפנות של חיזבאללה.

 תימן שיגרה טילים שהופלו ע"י ארה"ב 

תימן - משחתת אמריקנית הפילה הלילה מטס של כטב"מים מתימן - כולם הושמדו בים האדום, בדרכם ישראל.

בחסדי ה' הם הופלו הרחק מגבול ישראל.

דעת ההלכה: אין משחררין את השבויים יותר מדמיהם

מה אומרת ההלכה היהודית לגבי עיסקות שחרור שבויים?

להלן דעתו של הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, ובנו של הרב המקובל מרדכי אליהו זצ"ל.

"ההלכה אומרת במפורש: "אין משחררים את השבויים יתר על כדי דמיהם", כדי שלא תדרבן את החוטפים לחטוף שוב אנשים מעם ישראל. מפאת הלכה זו, התנגד המהר"ם מרוטנבורג שישחררו אותו בעבור הון עתק, שדרשו השובים שלו. המהר"ם לא שוחרר כל ימי חייו, וגם שנים אחרי פטירתו, כי הם שמרו על ההלכה והבינו כי אם תשחרר אותו במחיר גבוה, אתה מעודד את החוטפים להמשיך ולחטוף יהודים.

במקרה שלנו האיסור הוא הרבה יותר חמור, אנחנו לא משלמים כסף בתמורה לשבויים, אלא משלמים במחבלים שרצחו או שניסו לרצוח יהודים. הניסיון מלמד בצורה ודאית שמחבלים ששוחררו יחזרו ברובם הגדול לעסוק בטרור. כך יחיא סינוואר, שאירגן את הטבח הגדול של שמחת תורה, הוא וחלק ניכר ממפקדיו וחייליו היו משוחררי עסקת גלעד שליט.

הבעיה היותר גדולה, שמחבלים שמשתחררים מעודדים את הנוער של עזה, יו"ש וערביי ישראל להמשיך ולעסוק בטרור, גם אם המשוחררים עצמם לא חוזרים בחלקם לעסוק בטרור. הצעירים בעזה ובשומרון רואים שכל מי שרצח יהודי, מקבל משכורת עתק וגם בסופו של דבר משוחרר, אז הם מתגייסים לרצוח יהודים בעתיד.

קראתי פסקי הלכה שהתירו שחרור מחבלים בעסקת ג'יבריל, ושיבחו את עסקת שחרורו של גלעד שליט. הסברה שלהם היא, שמה שחשוב זו הסכנה של השבוי שנמצאת מול עיננו, ולא החשש העתידי שמא בעתיד ימותו אנשים אחרים על ידי המחבלים המשוחררים. כך הם התירו גם את שחרור המחבלים גם היום, בלי לקחת בחשבון את הסיכון העתידי.

הסברה הזו מנוגדת לאיסור התורה לשחרר רוצח ולא משנה מה התמורה שתקבל בעדו. התורה אומרת כי בכך אתה מחניף את הארץ ומעודד רוצחים עתידיים. (במדבר לה ל-לג) הסברה הזו, היא נגד מה שכתוב בגמרא ונפסק בשו"ע שלא משחררים שבויים יתר על כדי דמיהם (שו"ע יו"ד רנב ד). בגלל שבשחרור הזה אתה מעודד את החוטפים לחטוף יהודים בעתיד.

הדרך הנכונה היא להילחם במחבלים כמו ששיחרר אברהם אבינו בקרב את השבויים מארבעת המלכים. כך שחררו עם ישראל את השבי בערד, כך שחרר דוד את השבויים בצקלג. וכך עשינו במבצע אנטבה ששבר את זרועם של הרשעים מסוף העולם ועד סופו. (עי' יבי"א י חו"מ ו).

מתקפת טילים גדולה על ישובי הצפון

מהבוקר כמה מטחים כבדים בצפון, הכבדים ביותר מאז תחילת המלחמה.

בסך הכל כ-50 רקטות עד עכשיו, חלקן יורטו, רובן נפלו בשטחים פתוחים.

וזה בנוסף לכמה אירועים של שיגורי נ"ט. בסך הכל חיזבאללה לקח אחריות על 10 אירועים מהבוקר

בחסדי ונסי ה' הגלויים לא דווח על שום נפגעים. "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

השיגורים הכבדים הללו הם ככל הנראה בשל חיסול בנו של חבר הפרלמנט (שהוא בכיר בחיזבאללה), וכן בשל חיסול הבכיר בכח רדואן. שניהם חולו אתמול ביחד עם עוד כמה מחבלים, בבית שהופצץ בדרום לבנון.

בתגובה למטחי חיזבאללה היום, צה"ל הפגיז עשרות מטרות, באש ארטילרית, טנקים, ואש מהאוויר.

הולנד: מועמד הימין זכה בבחירות

בהולנד זכתה אמש מפלגת הימין בבחירות.

למה זה מענין אותנו?

כי המנהיג שלה בעל עמדות שהלוואי שמנהיגי הימין אצלנו היו מציגים...

העמדה המוצהרת שלו, במשך השנים היא: המולדת של הפלסטינים - היא ירדן! וכל האדמות שכיום אצל הפלסטינים - כולן שייכות לישראל.

כאמור, הוא ניצח, ויהיה ראש הממשלה של הולנד.

יש עוד מדינות שעומדות בצורה חזקה מאוד לצד ישראל - וביניהן גרמניה, שהוציאה למעשה את כל הפעילות של חמאס מחוץ לחוק, כוחות הבטחון שלה פשטו לאחרונה על עשרות בנינים שבהן נוהלה פעילותו, והיא מפגינה עמדה חזקה מאוד לטובת ישראל החל מתחילת המלחמה ועד עכשיו (לא כמו צרפת, למשל, שבהתחלה תמכה במהלכי ישראל, אך כיום היא מביעה התנגדות להמשך הלחימה).

גם בבריטניה יש תמיכה חזקה, וכך גם באיטליה ובארגנטינה.

הנצחון של הימין בהולנד, יכול לסייע לשינוי חיובי משמעותי גם בעוד מדינות באירופה.

ההפגנות האלימות מאוד של המוסלמים ברחבי אירופה, שהחלו מאז תחילת המלחמה, גורמות להרבה אזרחים באירופה להבין היטב שאם רצונם לשמור על אורח חיים דמוקרטי ושגשוג כלכלי, הם חייבים לתמוך במפלגות הימין, שפועלות נגד ההגירה המוסלמית, ודורשות אכיפה ללא פשרות מול האלימות הערבית-מוסלמית.

וזה כמובן שינוי חיובי - ולטובת עם ישראל, ברוך ה'.

גם אצלנו מתפכחים, וגם בעולם.

וזה חלק מ"הבירור" של העולם - תהליך רוחני שהעולם עובר, ובו מתבררת ומתגלה האמת - ונעשית ההבחנה בין טוב לבין רע, בין אור לבין חושך.

הרבי שליט"א מלך המשיח אמר שבדורנו כבר נסתיימה "עבודת הבירורים", ואנו כבר מוכנים לגאולה. ואכן, כיום, האמת האלוקית ניכרת. ברור לכולם, גם בארץ וגם בחוץ לארץ, מיהם כוחות הרשע ומיהם הכוחות החיוביים. ועכשיו, יש לנו את מתת אלוקים - חופש הבחירה שלנו - ואנו מצווים - "ובחרת בחיים"!

לבחור בחיים, באור, בטוב, להוסיף בכל הענינים הטובים, להוסיף באור ולהפוך את החושך - כמו בחג החנוכה, שבו אנו מדליקים את הנרות דווקא בחושך, ודווקא בחוץ - כדי להאיר את החושך, ולהביא את האור של הגאולה, בקרוב ממש.

נס: התהילים עצרו את הקליע

ספר תהלים שעצר קליע - לפניכם תמונה של הנס. הלוחם מחזיק בידו את ספר התהלים והקליע שפגע בספר - נעצר - ולא פגע בלוחם! חסדי ונסי ה' הגלויים! "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

6faa1593e83e4c548557954c67396e43

דובר צה"ל: בחדרי הילדים מתחת למיטות: צה"ל חשף אמצעי לחימה

במסגרת לחימת צוות הקרב של חטיבה 401 במרחב ׳עמק הגראדים׳, מרחב ממנו בוצע ירי תמ״ס רחב לעבר שטח ישראל במהלך הלחימה, אותרו ארבעה פירי מנהרות משמעותיות בעומק רב. הפירים מחוברים לרשת חשמל והיו בשימוש ארגון הטרור חמאס, אשר המרכזי מבינהם אותר באחד המבנים אשר שייך לבכיר בחמאס. במבנה נוסף המקושר לבכיר אחר בארגון הטרור, נמצאו אמצעי לחימה רבים בחדרי השינה ומתחת למיטות השינה של ילדיו. בנוסף, אותרו מסמכי תכניות אופרטיביות ואמצעי לחימה רבים. כלל החומרים הועברו ליחידת האמש"ט (איסוף מסמכי שלל וטכני) באגף המודיעין למיצוי מודיעיני והעברתו בהתאם לכוחות הלוחמים.

הפסקת האש ממחר בשעה 7

קטאר מודיעה עכשיו: מחר ישוחררו בשעה 16:00, 13 נשים וילדים.

הפסקת האש תתחיל מחר בשעה 7 בבוקר.

בישראל עדיין לא אישרו זאת.

תנאי החמאס להפסקת האש - מסוכנים ביותר

עם כל השמחה - האמיתית והגדולה - על שחרור החטופים הצפוי מחר - צריך לזכור היטב:

1. ישראל נכנעה לחמאס לגבי גורלם של 190 חטופים!

לצערנו הרב, גם לא דרשו לקבל עליהם מידע, ובכלל, מספר המשוחררים הוא קטן מאוד ביחס למפר החטופים הכולל (50 מתוך 240 - קצת יותר מחמישית מהחטופים).

2. חיילינו ישארו פרוסים בשטח, ללא יכולת תמרון, בעוד שלמחבלים ישנה יכולת תמרון מליאה, בכל רחבי הרצועה.

3. כל מערך המודיעין האווירי הגדול של צה"ל - יושבת.

וזה חסר תקדים!

עוד לא הייתה כזו הפסקת אש כזו, שבה צד אחד התנה את שחרור השבויים, בכך שהצד השני ישבית את פעילותו האווירית!

היו הרבה עסקות שחרור, בין מדינות שונות, תוך כדי מלחמה, ובסיום של מלחמה, ומעולם לא הייתה כזו עיסקה, שבה ארגון טרור (או מדינה) התנה את קיום העיסקה בהשבתת חיל האוויר של הצד השני.

זהו תנאי הזוי, שלא ברור כלל מדוע קיבלו אותו בישראל. הרי ברור שלחמאס יש אינטרס גדול מאוד בעיסקה הזו, והוא רואה בה מפלט עבורו, ולכן אין שום סיבה להתקפל, ולקבל את התנאי המופרך הזה של החמאס.

נזכיר שוב, ממחר בשעה 7 ייאסר על צה"ל לטוס בשמי דרום הרצועה, וגם בשמי צפון הרצועה, הוא יוכל לטוס רק 6 שעות ביום!

לצערנו, אין ספק שאויבינו ינסו לנצל זאת.

4. היעד של חמאס הנאצי בעיסקה הזו - הוא לא החזרת אסיריו - אלא עיכוב ומסמוס המשך הלחימה, ויש לצפות ולהיערך מראש לקראת העיכובים והתרגילים, ותירוצי החמאס, שצפויים בהמשך.

5. בנוסף לשחרור 150 המחבלים, יוזרם לרצועה סיוע גדול שיחזק את חמאס - משאיות דלק, משאיות גז, ומאות משאיות של מזון וציוד.

נתפלל כולנו ביחד - לשלום חיילינו, ולהחזרת כל החטופים - בלי יוצא מן הכלל!, ולזכות המדינאים שלנו - שיהיה להם את העוז הפנימי שלא להתקפל מול הלחצים!

ועוד נקודה - לא נשכח מי זו קטאר.

זוהי התומכת המרכזית ביותר של חמאס!

מיליארדי הדולרים שהיא הזרימה לארגון הם אחד הגורמים הכלכליים המרכזיים ביותר שאיפשרו את התעצמותו, ובמיוחד את בניית רשת המנהרות הענקית, שבהן משולבים מאות רבות של משגרי רקטות תת-קרקעיים, שמהווים אתגר גדול לצה"ל, וזוהי הסיבה לכך שגם לאחר חודש וחצי של לחימה, לחמא יש עדיין יכולת שיגור משמעותית - וזה בזכות הסיוע המסיבי של קטאר.

ממשיכות התגליות משיפא

צה"ל ממשיך לפעול במנהרות שיפא.

היום הותר לפרסום, שמנהרות שיפא מובילות למנהרות אחרות, ולמקומות אסטרטגיים רבים אחרים של חמאס.

שיפא, כך מתברר - וכך היה מוערך וידוע מראש (וכפי שכבר כתבתי כמה פעמים) - הינה מרכז העצבים של החמאס.

פעילות החשיפה מתבצעת לאט בזהירות, ולמרות זאת, הולכים ומתגלים בקצב מהיר יותר ויותר ממצאים חשובים.

אין ספק שבכירי החמאס גם ניסו להסתיר חלק נכבד מפעילותם בשיפא לפני שנמלטו ממנו לדרום הרצועה, והם השמידו (או העבירו לדרום הרצועה ) מסמכים, מחשבים וכו'., וגם דאגו לפוצץ מנהרות על מנת לחסום ולשבש את המרדף של צה"ל אחריהם, דרך המנהרות.

חוסל מפקד הכח הימי של חמאס 

צה"ל מודיע: חיסלנו את מפקד הכח הימי בחאן יונס - שהיה אחראי על שילוח כמה פיגועים ימיים כנגד ישראל מתחילת הלחימה.

צה"ל תוקף כל הערב מטרות רבות של החמאס, בכל רחבי הרצועה.

עשרות פעילי טרור נהרגו בתקיפות הללו, שחלקן מוכוונות ע"י כוחות הקרקע הפרוסים בשטח.

הפסקת האש צפויה להתחיל בבוקר | מבזקים

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...