• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרשנות / הסבב שנגמר בהפסד, ישפיע לרעה על ההרתעה

פעם אחר פעם, מערכה אחר מערכה, ממשיכים קובעי המדיניות הישראלית להחליש את ישראל מול אויביה. הפעם ראינו זאת בסבב הלחימה של מבצע עלות השחר שהביא לחיזוק החמאס
הסבב שנגמר בהפסד, ישפיע לרעה על ההרתעה
סוללת כיפת ברזל במהלך מבצע "עלות השחר" (צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

סבב הלחימה הנוכחי בעזה, הסתיים בניצחון ברור לישראל, כך מיהרו הפרשנים באולפנים לקבוע, כשהם מהללים את האסטרטגיה בה נקטו הקברניטים ומפקדי הצבא במהלך יממות הלחימה.

אלא, שמבט מעמיק יותר מגלה, עד כמה נפגע, דווקא במבצע קצר זה, כל מערך ההרתעה הישראלי, שהיה שחוק כבר ממילא.

נתחיל מהעילה לפרוץ המבצע. צה"ל ביצע מעצר של המחבל בסאם א-סעדי, מי שעומד בראש הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בג'נין. בתגובה התחילו ארגוני המחבלים לאיים בתגובות חריפות. בכל ממשל תקין היו מבצעים מעצרים ופעולות מנע נוספות שיפגעו בתשתית הארגונים, אך הפעם בחרה ישראל לנהוג בטקטיקה שונה, ובתגובה לחרושת השמועות השקריות של הערבים, הוציאו תמונות משבתו של המחבל בבית המעצר, כמאותתים: ראו נא, הכל בסדר. אנו שומרים על שלומו ואחראים שהוא לא ייפגע.

(אי אפשר להתעלם מההשוואה לעצירים הביטחוניים היהודיים, כאשר רק בשבוע שעבר נחשף, כי לאחד מהם אפילו לא ניתנה האפשרות לחבק את ביתו התינוקת. חלקם מוחזקים במעצר במשך ימים ארוכים ללא אפשרות מפגש עם עורך-דין. בעוד המחבלים זוכים להטבות שונות ובעיקר משונות, כפי שנחשף לאחרונה בקול רעש גדול).

מיד לאחר המעצר, וכצעד מונע מחשש לפעולת הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, הוכרז על 'עוצר נסיעות' בכבישי העוטף. התושבים ההמומים שלא הבינו מדוע כופים עליהם סוג של חיים במחתרת, ביטאו זאת מול כלי התקשורת שהביאו את קולם מהשטח: "מדוע אנחנו אלו שצריכים לרדת למחתרת ולא אלו המאיימים על חיינו? היכן ההיגיון?".

וכאן אנו מגיעים לטעות החמורה מכל, והיא נתינת הלגיטימציה לארגון הטרור חמאס והפיכתו לשליט הרשמי והמוכר של רצועת עזה.

ממש כמו לפני כשלושים שנה, כאשר באיוולות ובטיפשות שאין כדוגמתה, הפכה ממשלת אוסלו את ארגון הטרור הרצחני אש"פ ללגיטימי, וגרמה שאותם מחבלים יתקבלו בבירות העולם כאורחי כבוד, תוך שהממשלות מזרימות אליהם מיליוני דולרים להמשך ההסתה ופעולות הפגיעה ביהודים, כן גם עתה, הפכה ישראל את החמאס לגורם האחראי על רצועת עזה.

לאורך כל ימי המבצע, נמנעו המטוסים והמל"טים מלפגוע בתשתיות החמאס, ואפילו מנהרה שבנו המחבלים מהארגון לא הושמדה במהלך ימי הלחימה, כדי שלא לגרום להם להצטרף לשיגורים. כך גם נמנעה ישראל במוצהר מלפגוע במחבלי הארגון, כשנקבע רף אבסורדי, בו נפגעו יותר מחבלי חמאס מפגיעת אנשי הג'יהאד מאשר ישראל (להבדיל).

גם בנושא השיגורים מהרצועה, הצליח ארגון יחסית קטן (הג'יהאד האיסלאמי מונה על פי ההערכות רק כעשר אלף מחבלים, בניגון לארגונים גדולים ממנו בהרבה), לשגר מספר שיא של כאלף ומאתיים רקטות וטילים בתוך כיומיים, מספר ששבר עוד שיא הזוי במציאות הבלתי מתקבלת על הדעת בה אנו חיים.

ישראל נמנעה אף מלפגוע במכסות הפועלים הערבים שנכנסים לעבוד בשטח ישראל, ואף המשיכה בהזרמת מיליוני הדולרים לחשבונות הבנק ברצועת עזה, ולפי חלק מההערכות אף הגדילה אותו, בתמורה להימנעות החמאס מלהיכנס למערכה.

ישראל אף נמנעה מחיסול המחבל הנאלח שירה בחייל בראל חדריה שמואלי הי"ד, מחשש שהחיסול יוביל להסלמה. עד כדי כך ידיה כבולות...

לו חפצה ישראל להשיב את ההרתעה לידיה, עליה להציב רף ברור שיגבה מחיר כואב על כל שיגור, ולא יאפשר לאיים על אף תושב. לא ייתכן שיחזור על עצמו המראה בו נאלצים תושבי הדרום להסתתר מחשש צלפים או ירי טילים. הדבר בידינו וכך נוכל להשיב את השלווה עד להתגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, תיכף ומיד ממש, מי שהזהיר במשך שנים ארוכות בדיוק מההתנהלות כפי שאנו רואים אותה כיום.

נס בפיגוע בירושלים: המחבל נעצר באמצע

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...