• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

נס בפיגוע בירושלים: המחבל נעצר באמצע

על פי תחקיר המשטרה נראה שאתמול בפיגוע בירושלים היה נס גדול - למחבל היה מעצור בנשקו, ולכן הוא נמלט, ובהמשך הסגיר את עצמו. בתוך כך דווח על המשך שיפור במצבם של הפצועים. תפילות לרפואתם השלמה בקרוב
נס בפיגוע בירושלים: המחבל נעצר באמצע
זירת הפיגוע (צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

על פי תחקיר המשטרה נראה שאתמול בפיגוע בירושלים היה נס גדול - למחבל היה מעצור בנשקו, ולכן הוא נמלט, ובהמשך הסגיר את עצמו.

היום מדווח על שיפור במצבם של כל פצועי הפיגוע, וגם של התינוק (פג) שיולד כצעד חירום לאחר שאמו נפצעה קשה. כאמור, יש שיפור במצבם של האמא ושל התינוק ב"ה.

במשך הלילה פעלו מסתערבים של משמר הגבול-ירושלים בכפר עקב על מנת לאתר אמצעי לחימה. מחבל ניסה לדקור את המסתערבים, אולם בחסדי ה' הוא נורה ונהרג, "כן יאבדו כל אויביך ה'"!

היום הותר לפרסום שצה"ל סיכל לאחרונה מנהרה התקפית של החמאס. המנהרה הותקפה כבר בשנה שעברה במהלך מבצע "שומר החומות", וחמאס ניסה לשקם אותה. צה"ל איתר את מאמצי החמאס, והמנהרה סוכלה.

המנהרה חצתה את הגבול לתוך שטח ישראל אולם לא הגיעה עד למכשול החדש שהקמתו הסתיימה לפני כשנה.

מכשול זה חודר מתחת לפני הקרקע לעומק רב, ויש בו גם מערכות מתוחכמות שמאתרות נסיונות חפירה. מערכות אלו הן שנתנו את ההתראה על פעילות החמאס במנהרה ונסיונות השיקום שלה, וצה"ל סיכל אותה בהצלחה בחסדי שמים.

בצה"ל הדגישו שבשום שלב המנהרה לא עברה את המכשול החדש, ולכן גם לא היוותה סיכון לישראל.

במבצע האחרון "עלות השחר" תקף צה"ל מנהרה התקפית של הג'יהאד והיא נוטרלה (גם מנהרה זו לא חצתה את המכשול החדש, אלא רק התקרבה לכיוון ישראל).

שיהיו בשורות טובות!

נזכיר שחודש מנחם-אב הינו מסוגל ביותר לגאולה, וכמאמר חז"ל:

"עלה אריה [=נבוכדנצר מלך בבל] במזל אריה [=חודש מנחם-אב שמזלו ראיה] והחריב את אריאל [=כינוי לבית המקדש], על מנת שיבוא אריה זה הקב"ה, במזל אריה [חודש מנחם-אב] ויבנה את אריאל". [ראה ילקוט שמעוני על נ"ך, רנ"ט].

ולכן, כל החודש הינו עת רצון מיוחדת לגאולה, ובמיוחד לאחר חמישה עשר באב, שהינו יום טוב גדול, ולקראת הילולת אביו של הרבי מליובאוויטש - הרב הגאון הצדיק והמקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן - שחלה מחר בערב [ליל רביעי - כ' מנחם אב].

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת 'דרכי תמימים' תל אביב, פרשן לעניני צבא ובטחון

עד מתי?! שבעה פצועים בפיגוע ירי בירושלים

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...