• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פיגוע הירי בקבר יוסף: אחד הפצועים - מפקד חטיבת שומרון

אמש במהלך כניסה מסודרת לקבר יוסף הצדיק בשכם, מחבלים פתחו בירי לעבר מתחם הקבר. במהלך קרבות ירי בין החיילים למחבלים, נפצעו שלושה יהודים, בהם מפקד חטיבת שומרון
פיגוע הירי בקבר יוסף: אחד הפצועים - מפקד חטיבת שומרון
חייל סמוך לקבר יוסף (צילום: דובר צה''ל)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בהמשך לדיווח על שלושה יהודים שנפצעו קל במהלך קרב יריות בין מחבלים חמושים לבין חיילי צה''ל בעת תפילה על ציון יוסף הצדיק בשכם:

האירוע החל בשעת לילה מאוחרת, כאשר מחבלים פתחו בירי לעבר מתחם הקבר. אנשי הביטחון והחיילים כרזו לציבור המתפללים להתרכז בתוך מבנה הציון.

במהלך היריות, נפגעו שלושה יהודים מרסיסים. אחד מהם הוא מפקד חטיבת שומרון רועי צוויג, והשניים הנוספים הם מתפללים. שלושת הפצועים נפגעו קל, ופונו במסוק לטיפול רפואי.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיב לפיגוע: "ראינו בשידור חי את האלימות והברבריות של הרשות הפלסטינית. רק צה"ל מסוגל לשמור על המקום הזה, אנחנו לא נוותר על האחיזה בקבר יוסף".

דובר צה"ל פרסם:

"במהלך כניסת מאות מתפללים הלילה למתחם קבר יוסף בעיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון, נפתחה אש מאסיבית על ידי מחבלים חמושים לעבר מתחם הקבר. לוחמי צה"ל השיבו באש לעבר מקורות הירי. כתוצאה מירי החמושים, נפצעו שני אזרחים. בנוסף, מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג פונה לקבלת טיפול רפואי בבית הרפואה לאחר שנפגע ככל הנראה מרסיס ומוגדר באורח קל. כוחות צה״ל פינו את כלל האזרחים ממתחם הקבר אל מחוץ לעיר שכם".

לפני שלושה חודשים פשטו מחבלים על מתחם הקבר, שרפו אותו וחיללו את המקום. מאז, הכניסות של מתפללים יהודים לקבר (בתיאום הצבא) צומצמו.

מחבלים פתחו בירי לעבר יהודים בקבר יוסף | שלושה פצועים

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...