• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הרבנים הצהירו: לא נשתף פעולה עם הקלות נוספות בהליך הגיור

עשרות שנים אחרי זעקתו של הרבי שליט"א מלך המשיח על הפרצה בחומות העם היהודי, כאלף רבנים מכל רחבי הארץ השתתפו בכנס מחאה ענק נגד חוקי הגיור שמקדמת הממשלה • הכנס התקיים בבנייני האומה בירושלים • בין הנואמים הבולטים היו הרבנים הראשיים לישראל, ראשי ישיבות, אדמו"רים ורבני ערים
הרבנים הצהירו: לא נשתף פעולה עם הקלות נוספות בהליך הגיור
כנס הרבנים נגד רפורמת הגיור (צילום: מענדי קורנט)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הכנס שהתקיים ביום שלישי ל' שבט (1.2) החל בקריאת פרקי תהילים לביטול הגזירה.

הרב הראשי יצחק יוסף אמר כי אנו נמצאים במאבק שכמותו לא היה שנים, וכי ישנם כיום רבנים שמגלים פנים בתורה שלא כהלכה. עוד אמר כי ישנם 'רבנים קטנים' שמייעצים לשר כהנא, וכי עליו להתעשת מיד, וללכת לפי חוקי ההלכה. 

הרב ישראל מאיר לאו הכריז נחרצות: אנו מחזקים את הרבנים הראשיים במאבקם. צריך להסביר לציבור את הסכנה. מי שרוצה להיות לאומי זה יפה מאוד, אבל זה לא תורת ישראל, זה לא קבלת התורה. אתה יכול להיות לאומי, אזרח, ישראלי, אבל מיהו יהודי? המהות של היהדות נקבעה בהר סיני.

בנו, הרב הראשי דוד לאו אמר: אנחנו לא מתערבים בחוק, עד שהוא נוגע לחוקי התורה. יכול להיות אזרח ישראלי שהוא איננו יהודי, מכיון שיהודי זה דבר שלא קשור לחוק. אנחנו מכבדים את החוק, אבל כאשר זה מגיע לחוקי התורה, הרבנים צריכים לקום ולומר "עד כאן".

בין הנואמים עלה הרב שלמה עמאר, ואמר: יש פה רוח רעה, זה מתחיל בחוק הכשרות, וממשיך לחוק הגיור. יש פה מישהו שמנסה לקרוע את העם! אם המזימה הזאת תצליח, הרבנים יאלצו לעשות מגילות יוחסין.

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, נשא אף הוא דברים: זאת התורה לא תהא מוחלפת! במשך כל הדורות, מי שניסה לשנות את התורה הקדושה, נמחק מההיסטוריה היהודית. נתפלל לה' שיעשה שלום, והכל יהיה לפי חוקי ההלכה.

בכינוס השתתפו גם רבים מרבני חב"ד בארץ הקודש ובעולם. מכון הלכה חב"ד הדפיס והפיץ לרבנים ספר המביא את דעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח בנושא.

במהלך הכנס התפרסם מכתב עליו חותמים בימים אלו אלפי רבנים הקורא שלא להכיר בשום גיור שאינו עובר דרך הרבנות הראשית.

מהחלטות הרבנים בעצרת:

א. לבם הרחב של רבני ישראל מלא אהבת ישראל והם חרדים לקיומו של עם ישראל בארצו. ב. על רבני ישראל מוטלת החובה לשמור על גחלת התורה והקדושה שלא תכבה, לבנות את מעוז חוקת התורה ומעמדה בארץ ישראל. ג. תורת ישראל נצחית היא 'וזאת התורה לא תהא מוחלפת'. ההיסטוריה מעידה שמי שרוצה לשנות סדרי התורה נעקר ממסורת הדורות והתנתק מעם ישראל. ד. לכל אלו המנסים להכניס לבית ישראל חידושים שאינם על פי ההלכה ולא על פי המסורה, ואשר גורמים לפירוק וקרע בישראל, אנו קוראים 'אל תגעו במשיחי'. ה. רבני ודייני ישראל לא יכירו בגיורים שיעשו שלא באישור הרבנים הראשיים לישראל.

זעקת המלך

כנס זה, מגיע בעקבות מהלכי הממשלה לפרוץ את גדרי ההלכה, ולאפשר גיורים שאינם עומדים בקווים המחמירים בהם נהגו עם ישראל לאורך הדורות בבואם לקבל גרים. כידוע, תורת ישראל דוחה את המבקשים להסתפח בקרב העם, ורק כאשר המבקש להתגייר מביע את התעקשותו, מתאפשר לו לעבור את התהליך, בו הוא מקבל על עצמו קיום תורה ומצוות.

במסגרת המלך החדש, יתפשר מתן תעודת גרות גם לכאלה שלא יעברו את התהליך שכיום מקובל כתנאי סף להתגייר.

יצוין כי לפני כחמישים שנה, הביע הרבי שליט"א מלך המשיח את דעתו בנושא זה, כאשר הממשלה לא הכניסה לנוסח החוק את המילה כהלכה, ואפשרה בכך הכנסת גויים גמורים לתוככי ישראל כשהם נרשמים כיהודים לכל דבר. המהלך הנוכחי אף יעמיק את הסכנה הברורה, שתביא להתבוללות קשה בתוככי ישראל, כאשר משפחות שלא ידעו להבחין מיהו יהודי כהלכה, יאפשרו נישואין עם כאלו שאינם יהודים על פי התורה.

בשיחה שנשא בחג הפורים בשנת תשמ"ה אמר:

הוא יכול רק להעלים עין מזה או להצדיק את עצמו בזה שהוא עסוק בענינים אחרים, אבל כשיבוא יהודי שבנו או בתו התחתנו רחמנא ליצלן עם אינו יהודי בגלל חוק "מיהו יהודי" - הרי הוא ערב לזה, וכי יוכל לומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה"?!

ובנוגע לפועל - מה שעבר עבר וזהו חשבון בינו לבין קונו, אבל מכאן ולהבא עליו להתעסק בתיקון החוק בזריזות הכי גדולה, כי בכל יום ויום שחולף מיתוספים עוד גרים שנתגיירו שלא כהלכה רחמנא לצלן. ויתכן שהשתדלותו עם "שטורעם" עוד הלילה תמנע גיור שלא כהלכה מחר בבוקר.

וגם אם זה רק בגדר ספק או ספק ספיקא ואפילו אלף ספיקות, הרי בענין של פיקוח נפשות, ובענייננו דבר הנוגע לבניו ובני ביתו והמשכם עד סוף כל הדורות, מחוייבים להשתדל בזה אפילו אם יש לו בזה אלף ספיקות.

אילו היו עוסקים באמת בביטול גזירה זו בודאי היו מצליחים בזה, אבל לא רק שאין משתדלים בביטול הגזירה, אלא נותנים "הכשרים" לגיורים אלו! ומי הם הממציאים הכשרים אלו? - רבנים! מלבישים זה ב"זיידענע זופיצע" (=לבוש של משי המאפיין צדיקים).

וכך הדבר נמשך - חמש עשרה שנה שמחריבים את העם היהודי, זה לא רק ענין של השערות, אלא מציאות בפועל ההולכת ומתפשטת במשך חמש עשרה שנה, שעוקרים נפשות חיות מהעם היהודי ע”י גיור שלא כהלכה!...

גלריית סיכום מכנס הרבנים נגד רפורמת הגיור

זהירות מסיון לפניך: מיסיונרים מנצלים לרעה את המלחמה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...