• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

כאלף רבנים בכנס חירום נגד רפורמת הגיור

כאלף רבנים הגיעו היום לירושלים להשתתף בכנס מחאה ענק נגד חוקי הגיור אותם מקדם השר לשירותי דת מתן כהנא, ונאמו על הסכנה בחוק הגיור. עשרות מרבני חב"ד השתתפו אף הם בכנס
כאלף רבנים בכנס חירום נגד רפורמת הגיור
הרבנים הראשיים בכנס החירום (צילום: מענדי קורנט)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כאלף רבנים מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים השתתפו היום (שלישי) בכנס מחאה ענק נגד חוקי הגיור שמקדם השר מתן כהנא, שהתקיים בבנייני האומה בירושלים. בין הנואמים הבולטים היו הרבנים הראשיים לישראל, ראשי ישיבות, אדמו"רים ורבני ערים.

עשרות מרבני חב"ד השתתפו אף הם בכנס, ואף חילקו במקום חוברת העוסקת בסוגיה ההלכתית של מיהו יהודי.

הכנס החל בקריאת פרקי תהילים לביטול הגזירה.

בין הנואמים דיבר הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, ואמר כי אנו נמצאים במאבק שכמותו לא היה שנים, וכי ישנם כיום רבנים שמגלים פנים בתורה שלא כהלכה. עוד אמר כי ישנם 'רבנים קטנים' שמייעצים לשר כהנא, וכי עליו להתעשת מיד, וללכת לפי חוקי ההלכה.

מי שרוצה להיות לאומי זה יפה מאוד, אבל זה לא תורת ישראל, זה לא קבלת התורה. אתה יכול להיות לאומי, אזרח, ישראלי, אבל מיהו יהודי? המהות של היהדות נקבעה בהר סיני

הרב ישראל מאיר לאו דיבר אף הוא. בין דבריו הזכיר: אנו מחזקים את הרבנים הראשיים במאבקם. צריך להסביר לציבור את הסכנה. מי שרוצה להיות לאומי זה יפה מאוד, אבל זה לא תורת ישראל, זה לא קבלת התורה. אתה יכול להיות לאומי, אזרח, ישראלי, אבל מיהו יהודי? המהות של היהדות נקבעה בהר סיני.

הרב דוד לאו אמר: אנחנו לא מתערבים בחוק, עד שהוא נוגע לחוקי התורה. יכול להיות אזרח ישראלי שהוא איננו יהודי, מכיון שיהודי זה דבר שלא קשור לחוק. אנחנו מכבדים את החוק, אבל כאשר זה מגיע לחוקי התורה, הרבנים צריכים לקום ולומר "עד כאן".

בין הנואמים עלה הראשל"צ הרב שלמה עמאר, ואמר: יש פה רוח רעה, זה מתחיל בחוק הכשרות, וממשיך לחוק הגיור. יש פה מישהו שמנסה לקרוע את העם! אם המזימה הזאת תצליח, הרבנים יאלצו לעשות מגילות יוחסין.

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, נשא אף הוא דברים: זאת התורה לא תהא מוחלפת! במשך כל הדורות, מי שניסה לשנות את התורה הקדושה, נמחק מההיסטוריה היהודית. נתפלל לה' שיעשה שלום, והכל יהיה לפי חוקי ההלכה.

אמש הוציא הרב חיים קנייבסקי מכתב, בו כותב על המלחמה ברפורמות הגיור: "כבר מבואר בסנהדרין ז' ב' כאילו נוטע אשירה אצל המזבח ועוד דברים חמורים ולכן מצוה להלחם ככל האפשר. חיים קנייבסקי".

במהלך הכנס התפרסם מכתב עליו יחתמו אלפי רבנים. המכתב קורא שלא להכיר בשום גיור שאינו עובר דרך הרבנות הראשית.

מהחלטות הרבנים בעצרת:

א. לבם הרחב של רבני ישראל מלא אהבת ישראל והם חרדים לקיומו של עם ישראל בארצו.

ב. על רבני ישראל מוטלת החובה לשמור על גחלת התורה והקדושה שלא תכבה, לבנות את מעוז חוקת התורה ומעמדה בארץ ישראל.

ג. תורת ישראל נצחית היא 'וזאת התורה לא תהא מוחלפת'. ההיסטוריה מעידה שמי שרוצה לשנות סדרי התורה נעקר ממסורת הדורות והתנתק מעם ישראל.

ד. לכל אלו המנסים להכניס לבית ישראל חידושים שאינם על פי ההלכה ולא על פי המסורה, ואשר גורמים לפירוק וקרע בישראל, אנו קוראים 'אל תגעו במשיחי'.

ה. רבני ודייני ישראל לא יכירו בגיורים שיעשו שלא באישור הרבנים הראשיים לישראל.

זהירות מסיון לפניך: מיסיונרים מנצלים לרעה את המלחמה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...