• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

חלקם של הילדים בגאולה

הילדים הרכים היו המצפון של העם במצרים והפכו להיות המצפון שלהם לנצח. עתיד העם היה והנו מבוסס על הילדים, ואת המסר הזה חשוב שנפנים היטב
חלקם של הילדים בגאולה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ימי ספירת העומר בהם אנו נמצאים כעת, קושרים בין שני חגים גדולים של עם ישראל – פסח ושבועות. פסח הוא היום בו יצאנו ממצרים, ובשבועות הושלמה מטרת היציאה, כאשר ניתנה לבני ישראל התורה. שני החגים האלו הם למעשה חגי ההולדת של העם. ימים בהם בחר הקדוש-ברוך-הוא בעם ישראל כבניו, בני העם הנבחר.

בשני המאורעות הגדולים האלו, מספרים חז"ל, היה חלק גדול וחשוב לילדים. הקטנים השפיעו על עתיד העם כולו ובזכותם בעצם הפכנו להיות העם הנבחר.

***

גלות מצרים הייתה גלות קשה ביותר ובעין הסערה נמצאו הילדים. הוטלו לגביהם גזירות מיוחדות, שהגיעו בשיאן להשלכת הילדים אל היאור. חז"ל מספרים כי למרות כל הגזרות והקשיים, ידעו הילדים כי עליהם להמשיך במסורת האמונה אותה ירשנו מהאבות. הם שמעו את הבטחת הגאולה 'פקוד פקדתי את בני ישראל' והאמינו בה באמונה פשוטה. הם ידעו כי עליהם להתנהג בהתאם לילדים הצפויים להיגאל והשפיעו גם על כל מי שבסביבה להתנהג כך, ובכך הפיחו רוח חיים בעם.

לכן, גם כאשר הגיעו לים סוף, כאשר בורא העולם נגלה לעם ישראל בעוצמה שמעולם לא נחוותה, היו הילדים הראשונים שזיהו את הנוכחות האלוקית. אחריהם החרו החזיקו כל העם.

שבועות ספורים לאחר מכן, לקראת חג השבועות, שוב עלתה קרנם של הילדים: לפני שהסכים הקדוש-ברוך-הוא לתת את התורה לעמו, הוא דרש ערבים מבטיחים על שמירת התורה. בני ישראל העלו שלל של ערבים אפשריים: האבות, הנביאים ועוד, ובאף אחת מהאפשרויות לא התרצה הבורא. עד שאמרו לו: "בנינו ערבים בעדינו" – ואז הוא הסכים לתת את התורה.

עובדות אלו סופרו לנו ע"י חז"ל לא רק כדי שנדע את ההיסטוריה, אלא כדי שנסיק מהדברים מסקנות מעשיות. והמשמעות המעשית של העובדות היא שהילדים הרכים שהיו המצפון של העם במצרים, הפכו להיות המצפון שלהם לנצח. מהסיפורים הללו אנו למדים כי עתיד העם היה והנו מבוסס על הילדים, ואת המסר הזה חשוב שנפנים היטב.

***

היום חל ל"ג בעומר, יום ההילולא של רבי שמעון בן יוחאי. רבי שמעון כתב את ספר הזוהר ונחשב למנחיל הראשי של תורת הנסתר – פנימיות התורה – לכלל ישראל. רבי שמעון ניבא כי גם הגאולה השלמה תבוא בזכות הילדים. הוא אמר כי בדור האחרון של הגלות יתפשטו סודות התורה עד כדי כך, שאפילו ילדים קטנים יעסקו בהם ובכך תבוא הגאולה האמיתית והשלמה.

בדורנו אנו עדים להתממשותה של תופעה חסרת תקדים זו. לימוד פנימיות התורה, במיוחד כפי שהיא מוארת במשנת החסידות, הולך וצובר פופולאריות בקרב ילדים ובני נוער. ילדים רבים יותר מאשר בכל תקופה אחרת בהיסטוריה חשופים היום לאור הגדול שבתורת החסידות.

ביום ההילולא של רבי שמעון, קורא הרבי מליובאוויטש שליט״א מלך המשיח לכל ילדי ישראל להתאסף ולצעוד יחדיו בתהלוכות תחת הסיסמה 'יחד כל ילדי ישראל', כשהם מכריזים מאמרי חז"ל וציטוטים מפנימיות התורה. במפגן אחדות, יחד עם המבוגרים המצטרפים אליהם, הם מתחזקים ומחזקים את האמונה של כולנו, במיוחד בדברי חז"ל אותם הפך הרבי שליט״א מלך המשיח לאקטואליים וממשיים: "הגיע זמן גאולתכם!".

השמחה הייחודית לעת הפטירה

ל"ג בעומר בראי תורת החסידות

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...