• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

דברים כהווייתם / יש נביא בישראל!

יש נביא בישראל! כך זעקה הכותרת של העיתון "הגאולה האמיתית והשלימה" שיצא לאור אחרי ש"פ שופטים תנש"א • לפנינו הכתבות המיוחדות שהובאו באותו עיתון בנושא זה • הגליון הספציפי שזכה לקבל את ברכת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א "ברכה והצלחה"
יש נביא בישראל!
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

יש נביא בישראל! | מאת הרב זמרוני ציק

במילים אלה, נשמעת שוב הכרזתו של נשיא דורנו, הרבי שליט"א מלך מליובאוויטש, "ענווים הגיע זמן גאולתכם"

זה קרה פעם נוספת! הכרזתו הנבואית של הרבי מליובאוויטש מיום ט"ז מנחם אב תנש"א (27.7.91), לפיה שנת ה"נפלאות" (עליה הקדים להכריז כבר אשתקד) עדיין לא הסתיימה וכי נכונו לה עוד נפלאות - שוב התאמתה! הארועים הדרמאטיים ברוסיה מוכיחים זאת בבירור.

היה זה בשבת פרשת "ואתחנן". בהתוועדות שוחח הרבי על הרמז שבראשי תיבות של שנה זו - ה'תנש"א: הי' תהא שנת אראנו נפלאות. והדגיש כי במשך השנה אמנם ראו כבר בפועל נפלאות, אבל זה לא הכל - ויראו עוד!

וכלשונו: "ויראו עוד כמה וכמה מאורעות שהם 'נפלאות', ויתירה מזה, שכל אחד מהם הוא באופן של 'פלא' גם ביחס ל'פלא' שלפניו, פלא לגבי פלא שמעורר התפעלות חדשה".

ואכן ראינו ועדיין אנו רואים. אם כי מוכרחים לומר, שגם זה עדיין לא הכל! ארוע זה מצטרף לשרשרת ארוכה של דברי נבואה, שנשאו בדרך כלל אופי של "עצה טובה", שהשמיע הרבי ב41 שנות נשיאותו. ואשר התאמתו אחד לאחד!

עוד על נבואותיו של הרבי מליובאוויטש קראו בהרחבה בכתבה הבאה.

***

נבואות הרבי התאמתו | מאת: שאול לילוב

מלחמת ששת הימים, יום-כיפור, העלייה, מלחמת המפרץ - ועוד | אדם אחד חזה כל זאת. הרבי מליובאוויטש | הרבי קלע בול. כפי שעשה תמיד ב41- השנים האחרונות מאז עלה על כס הנשיאות כאדמו"ר חב"ד וכרבם של כלל ישראל | מי שיעבור על דברי הימים של תקיפה ממושכת זו יגלה תופעה מדהימה: הרבי מעולם לא טעה בתחזיותיו! | מאת: שאול לילוב

56 שעות בחודש אלול עשו לדעת הקהל העולמית מה ששנה שלמה אירועים לא הצליחה לחולל: גם הציניקנים הגדולים ביותר נאלצו להודות שבכל זאת יש בה משהו בשנה האחרונה שחורג מעבר למקובל. באמצעי התקשורת משתאים הפרשנים כיצד יתכן ששבעים שנות היסטוריה יבואו כך אל קיצן, ללא מלחמה נוראה וללא טראומה גלובלית קשה, סתם כך, בלי שפיכות דמים, ביומיים וחצי בחודש אלול.

מי תיאר לעצמו, הם מתקשים להאמין, שהאימפריה הקומוניסטית הנוקשה, אחת משתי המעצמות העל בעולם, תתפרק כך מכל נכסיה - ומרצונה, ובעיניים פקוחות? מי חלם שהמשטר הקומוניסטי יוצא אל מחוץ לחוק דווקא בערש הולדתם של מחולליו, מרקס ולנין ואנגלס? העלה על דעתו של מישהו שדווקא מנהיגיה של בריה"מ יקבלו החלטה קריטית לפרק את המפלגה הקומוניסטית, להפקיע את נכסיה ולהסיר את הפסלים, פסלי האדם העריצים, מן הככרות, לפלוש לבניין הק.ג.ב. ולסתום למעשה את הגולל על תופעת הקומוניזם בעולם?

ואנחנו משיבים: כן, אדם אחד חזה כל זאת. הרבי מליובאוויטש.

לפני שלוש שנים הורה הרבי מליובאוויטש להיערך לקליטתם של המוני יהודים מבריה"מ. יותר מגבה אחת הורמה אז בתימהון: הבקיעים הראשונים בחומת הקרמלין טרם התגלו,הקרח הבינגושי לא החל להפשיר ושערי העליה נראו נעולים מתמיד.

והרבי? - הרבי הורה לבנות קרית מדע בירושלים (שמי"ר - ראשי תיבות 'שומרי מצוות יוצרי רוסיה') שיקלטו רבבות יהודים אנשי מדע ויספקו להם מגורים ותעסוקה הולמת. אמצעי התקשורת - אלה שבכלל התייחסו - הגיבו בחיוך מתנשא. והרבי קלע בול. כפי שעשה תמיד ב41- השנים האחרונות מאז עלה על כס הנשיאות כאדמו"ר חב"ד וכרבם של כלל ישראל. מי שיעבור על דברי הימים של תקיפה ממושכת זו יגלה תופעה מדהימה: הרבי מעולם לא טעה בתחזיותיו!

לפני מלחמת ששת-הימים שררה בישראל חרדה רבה. הרבי הבטיח בצורה הברורה ביותר שאיו ליהודים כל סיבה לחשוש מפני שהקב"ה מכין נצחון גדול לעם היהודי על אויביו. וכי הכותל המערבי יהיה בקרוב בידינו.

במהלך מלחמת ההתשה לחצה ארה"ב על ישראל להסכים להסדר הפסקת האש בתמורה לאספקת מטוסי פאנטום. הרבי הזהיר שלא לסגת וקבע כי המצרים ינצלו את הפסקת האש כדי לקדם את מערך הטילים שלהם אל התעלה - אז לא יוכל שום מטוס ישראלי לטוס בשמיה.

לקראת ראש השנה תשל"ד הורה הרבי לערוך כינוסים גדולים עם ילדים במקומות רבים בארץ ישראל - ובמיוחד ברחבת הכותל המערבי - ולשיר יחד איתם פסוקים בקול. הרבי הזכיר שוב ושוב את הפסוק "מפי עוללים ויונקים יסדת עז למען צורריך להשבית אויב ומתנקם". רבים הבחינו באי- שקט בולט שמשהו אינו כימים ימימה.

ימים אחדים לאחר מכן פרצה מלחמת יום הכיפורים.

שלושה חודשים לפני ראש-השנה תש"נ הודיע הרבי כי השנה עתידה להיות שנת נסים. וראו מה קרה באותה שנה: מהפיכות וחילופי משטרים בכל מדינות הגוש הקומוניסטי במזרח-אירופה, כמעט ללא כל שפיכות דמים; פתיחה המונית של שערי העליה מברית המועצות ועלייתם ארצה של מאות אלפי יהודים שהפריכו את התחזיות השחורות-משחור אודות השעון הדמוגרפי המתקתק לרעת היהודים ולטובת האוכלוסיה הפלשתינאית; ההסכמים הראשונים לפירוק הנשק הגרעיני ביו ארה"ב לבריה"מ.

שבועות אחדים לפני חג השבועות תש"נ חזר הרבי מה"אוהל", קבר חמיו, הרב יוסף-יצחק שניאורסון, הששי בנשיאי חב"ד, ושלא כהרגלו בימות החול פתח בשיחה מפתיעה ביותר: ודקות אחדות לפני תפילת המנחה אמר בהתרגשות: "התקבלה הידיעה כי אש"ף מתכנן פיגועים במטרות יהודיות בכל רחבי העולם, הידיעה הנ"ל, מי מסר אותה, היכן וכיצד - זאת לא אמר הרבי, שבועיים לאחר מכן סיכלו שלטונות הבטחון בישראל מזימה שטנית של פלג קיצוני באש"ף לבצע פיגוע ראייה המוני בחופי ישראל.

זמן רב לפני ראש השנה כבר הכין אותנו הרבי לראשי התיבות הבאים: תהיה שנת אראנו נפלאות. כמו בתש"נ יהיו נסים גדולים גם השנה, אלא שהפעם יהיו בגלוי ולעיני כל, כך שלא יוותר עוד מקום לספק.

כבר בחול-המועד סוכות קרמו הדברים בשר ועצמות. המון ערבי נסער יצא מהמסגדים בהר הבית ובהוראת המסיתים הקיצוניים החל מיידה אבנים גדולות אל עבר רחבת הכותל המערבי, שם שהו באותה שעה רבבות מתפללים יהודים. במקום אסון המוני שתבע אלפי נפגעים, פילסו האבנים המתעופפות את דרכן בין רבבות המתפללים ולמעט שריטות קלות לא גרמו נזק לאיש. זו היתה הפעם הראשונה שהמילה "נס" החלה להסתנן לדיווחי התקשורת.

סאדם חוסין החל מהלך אימים על העולם ועל ישראל כבר באוגוסט אשתקד. הוא הבטיח להעלות באש מחצית משטחה של מדינת ישראל ושוב היינו עדים לנטישה המונית של יהודים.

בתוך האימה שרבצה ללבבות היה הרבי מליובאוויטש קרן האור היחידה שנסכה דברי עידוד, נוחם וביטחון באוזני העם. לא רק שאין לברוח מארץ ישראל, אמר בפסקנות, אדרבה - יש לבוא אליה מפני שישראל היא "ארץ אשר עיני ה' אלקיך בה מרשית השנה עד אחרית שנה". ישראל הם בנים לקב"ה, וכל הפוגע בהם הריהו פוגע בבת עינו. הרבי הבטיח כי לא אלמן ישראל וכי הקב"ה יראה נסים ונפלאות גדולות לעיני העולם כולו בשנת אראנו נפלאית ויגן על היהודים.

אני זוכר כיצד שידורי הרדיו בניו-יורק היו מופסקים מפעם-לפעם והקריין מודיע בקול מבשר-רעות על שיגור נוסף של טילים מאזור 3 לעבר ישראל. הלב היה נחמץ מדאגה אך הרבי, לאושרנו, היה מבטל זאת בהינף יד ואומר שאיו מה לדאוג, כי הרי לא ינום ולא ישן שומר ישראל. ואיך היה הלב נמלא שמחה גדולה משהתברר כי פעם נוספת נחתו הטילים באיזורים בלתי מיושבים או גרמו רק נזקים לרכוש.

הרב גולדשטיין, ה"צ'פלין" (קציו הדת) של יחידת ה"פטריוטים" האמריקאים שנשלחו להגן על שמי ישראל הוא חסיד חב"ד. קודם שנשלח למשימתו התייצב אצל הרבי ושאל אותו האם עלי ליטול עמי ספר תורה ומגילת אסתר. ספר תורה כן, אמר הר בי, מגילה אין צורך.

ביומה האחרון של המלחמה, שעות אחדות לפני כניסתה לתוקפה של הפסקת האש, עוד ניסה השליט הברברי של בגדד באקט אחרון של יאוש, לגרור את ישראל למעגל הלחימה והכין בכני השיגור את המשלוח הגדול ביותר של טילי "סקאד" 26 במספר, אך יחידת קומנדו מיוחדת של הצבא האמריקאי הצליחה לחדור למתקנים ולנטרל אותם דקות אחדות לפני שעת האפס. זה היה בליל 24 בפברואר; בליל פורים. וכמו כדי להראות לנו את גודל הנס והיקפו, אירע המקרה המצער שבו מצאו את מותם עשרות חיילי הצבא האמריקאי שטיל "סקאד" אחד חדר אל תוך המבנה בו שכנו, בערב הסעודית, וחולל בו שמות.

כאשר נודע דבר המהפיכה בבריה"מ מיהרו כמה משליחי חב"ד במדינה זו אל מכשיר הפקסימיליה ושיגרו לרבי שאלות דחופות : מה לעשות עכשיו! והרבי השיב מיד: "בתמיהה הכי גדולה נתקבלה השאלה". תשובת הרבי – בתמהון הכי גדול קבלתי השאלה, כפשוט ימשיכו בכל התוכניות שלהם כולל הקייטנות, עד גמירא, כמתוכנן, וה' יצליחם ויבשרם טוב, אזכיר על הציון.

אז עכשיו אחת משתיים: או שהקושרים מצד אחד וגורבצ'וב מצד שני טרחו לעדכן את הרבי במחשבותיהם ובתוכניותיהם בכל רגע ורגע – או ש...

דברי הרבי מעולם לא נאמרו כהגדות עתידות בעלמא. מבחן המציאות הוכיח זאת מעבר לכל ספק גם בהלכה קיים מבחן דומה: מבחן המציאות. בהלכות יסודי התורה קובע הרמב"ם את קני המידה שלפיהם נדע מיהו נביא אמת. והרמב"ם קובע כי נביא אינו מוכרח לחולל מופתים בטבע (אם-כי אפשר בהחלט שיעשה זאת!): כל שעליו לעשות כדי שנאמין בו הוא שנבואותיו יתגשמו במלואם וכלשונו: "האות והמופת שלו שיאמר דברים העתידים להיות בעולם ויאמנו דבריו".

מסקנה: יש להכריז ולפרסם כי אנו מצויים על סף הגאולה.

יש ללמוד את ענייני הגאולה השונים במקורות: במשנה, ברמב"ם, במשנה, עין יעקב ובמדרשים.

יש לעורר את הציבור לבקש ולבקש ולתבוע את הגאולה – ולזעוק "עד מתי?!".

***

עשה לך רב - נביא בזמן הזה | הרב יוסף שמחה גינזבורג

שאלה: האם יתכן שאדם בן זמננו יהיה נביא? המשיב: הרב יוסף שמחה גינזבורג, רב אזורי עומר

תשובה: אפשרי בהחלט שאדם בן זמננו יהיה נביא!

אמנם מצינו כמה ביטויים בדברי חז"ל אשר מהם משמע, כי נסתלקה כבר רוח הקודש מישראל. כמו למשל בגמ' (יומא ט, ב): משמתו נביאים האחרונים חגי זכרי' ומלאכי נסתלקה רוח הקודש מישראל. אשר מכך נראה לכאורה שאי אפשר שיקום נביא בזמן הזה, אבל אין הדבר כן.

א. גם אח"כ הייתה רוח הקודש - מפורש בכמה מקומות בדברי חז"ל (ראה פרקי גילויים להרב מרגלית בפתיחתו לשו"ת מן השמים ושם נסמן), שהייתה גם לאחר זה "השראת רוח הקודש". (להעיר מר' עזרא הנביא מבעלי התוס' גיטין פח, א). אף שאין זה באותה הדרגא של השראת רוח הקודש שהייתה אצל הנביאים אבל בכללות הרי זה דרגא בנבואה.

ב. "נסתלקה" ולא "פסקה" - חייבים לומר, שביטוי נסתלקה רוח הקודש מישראל (נסתלקה אבל לא בטלה או פסקה), הכוונה היא שמני אז אינה מצויה כמקודם, אבל לא שבטלה לגמרי.

כלומר: מכיוון שאין הנבואה שורה אלא במי שעלה והגיע לכך וכך מעלות גדולות וכו' כמבואר ברמב"ם ולכן אין בני אדם ראויים לנבואה - אבל לא שנפסק גילוי הנבואה באופן של גזר מלמעלה. ולכן באם יהיה בן אדם הראוי לקבלתה, תשרה עליו רוה"ק ונבואה גם בזמן הזה (להעיר מתוס' - שבת כ, ב - שמה שאמרו בסוטה משחרב ביהמ"ק הראשון בטלה וכו' זכוכית לבנה, לא לגמרי בטלה אלא שלא היה נמצא כך).

ג. הבטחה: תחזור נבואה לישראל - ויותר מזה מבואר באגרת תימן להרמב"ם: שמשנת ד' אלפים תתקע"ו תחזור נבואה לישראל!!! ואותה תקופה היו ר' שמואל הנביא אביו של ר' יהודה החסיד, ר' אלעזר בעל הרוקח, הרמב"ן, שחיבר כמה ספרי קבלה ועליו נאמר בכתבי האר"י ז"ל שהינו מהמקובלים המיוחדים שסומכים עליהם, הראב"ד, שהופיע רוח הקודש בבית מדרשו, ר' עזרא הנביא, ור' יהודה החסיד, עליו נאמר שאם היה בימי האמוראים היה אמורא גדול, אם היה בימי התנאים היה תנא גדול ואם היה בימי הנביאים היה נביא גדול.

וחזרה זו של הנבואה לישראל מהווה היא הכנה למשיח. וכלשונו באגרת תימן: ואין ספק שחזרת הנבואה היא הקדמת משיח (שנאמר וניבאו בניכם ובנותיכם וגו'. והוא, המשיח יהא גם נביא כמבואר ברמב"ם (הל' תשובה פ"ט) שנביא גדול הוא קרוב למשה רבינו).

ד. עדות אישית של נביא - ועוד מוסיף הרמב"ם (באגרת תימן) אודות אחד (שהיה קרוב לזמנו) שניבא כו"כ דברים וכולם נתקיימו ומוסיף: המופת הזה (המבואר שם לפני זה - אודות האיש שניבא) הוכיח לעיני כל שהוא נביא באין ספק. הרי דלא זו בלבד שהיה קבלה לאביו של הרמב"ם שקבל מאביו ומאבי אביו והוא קבל הדבר, שתחזור נבואה לישראל, אלא שהוא גם מעיד שקרוב לזמנו היה 'נביא באין ספק'.

ה. בתנאי הנבואה, אין תנאי הזמן - כמו כן מעצם העובדה שהרמב"ם בספרו היד החזקה שם מדבר בהלכות נביא הנה בין כל התנאים לנבואה, אין הרמב"ם מביא שום תנאים בנוגע לזמן הנבואה כגון: משמתו נביאים האחרונים וגו'. ואדרבא מספרו זה, משמע במפורש שהלכה היא לדורות - גם בזמן הגלות - שתמיד (בכל הדורות) שייך העניין בגילוי הנבואה למטה, עד לדרגת הנבואה שהיא מעין נבואת משה רבינו ע"ה. ומכאן שגם בזמננו זה אפשרי הדבר שיזכה אדם לנבואה. 

מראי מקומות: רמב"ם הל' יסודי התורה פ"ז - פ"י הל' תשובה פ"ט. ספר המצוות להרמב"ם סוף יד השרשים. מורה נבוכים חלק ב' סוף פרק לו. אגרת תימן (שילת עמ' קנד). ליקוטי שיחות - חלק ב' עמ' 94. חלק י"ד עמ' 73.  חלק י"ז עמ' 94.

לעיתון הגאולה גליון מספר 7 לחצו כאן

המקור ההלכתי להכרזת הקודש "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד"

תפקידו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...