• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ו אב התשפ"ד (19.08.2024) פרשת ואתחנן

הלימוד מתלמידי האר"י: נדרשת התקשרות למעלה מטעם ודעת

לרגל ה' מנחם אב, יום ההילולא של האר"י ז"ל, אנו מגישים לגולשים קטע מנאומו של הרב זמרוני ציק העוסק בסיפור אודות האר"י ז"ל, והמסר העכשווי עבור כל אחד ואחד
הלימוד מתלמידי האר"י: נדרשת התקשרות למעלה מטעם ודעת
ציון האר"י בצפת (ויקיפדיה)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

לרגל יום הילולת האר"י ז"ל (נפטר בה' מנחם אב ה'של"ב), אנו מגישים לציבור הגולשים קטע מנאומו של הרב זמרוני ציק, מכינוס י' שבט תש"ע, העוסק בסיפור הידוע אודות האר"י, והמסר העכשווי מסיפור זה אל כל אחד:

"כדי שלא יהיו לאף אחד ספיקות, מביא הרבי שליט"א מלך המשיח את הסיפור עם תלמידי האריז"ל: פעם אחת, בערב שבת, יצא האריז"ל עם תלמידיו כדרכו בקודש, לקבל את פני שבת המלכה מחוץ לעיר, בשדה. לפתע אמר לתלמידיו "רצונכם שנשבות את השבת בירושלים?".

ענו לו תלמידיו "נלך לבית ונודיע לנשותינו". זהו אמנם דבר נכון, אבל זה לא היה מצופה מהם. הם לא אמרו "אנחנו לא נלך איתך", רק אמרו שהם רוצים להודיע בבית קודם. באותו רגע ספק האריז"ל את כפיו, ואמר: "אוי! החמצנו את ההזדמנות, שהיתה עת רצון לגאולה האמיתית והשלמה!".

וכי מה היה חסר באותו רגע? לימוד תורה לא היה חסר לתלמידים, צדקה לא היתה חסרה לתלמידים, עבודת התפילה לא היתה חסרה לתלמידים. שום עניין לא היה חסר להם. אלא מה? הייתה חסרה אצלם נקודה של התקשרות שלמעלה מטעם ודעת. על פי טעם ודעת יש המון מה לדבר בעניין הזה, הרי אם האר"י כזה כל-יכול שבשנייה אחת יכול לקחת אותנו לירושלים, אז נחכה, נודיע בבית, ונעשה את הקפיצה..

הייתה חסרה ההתקשרות שלמעלה מטעם ודעת! ולכן, אומר הרבי שליט"א מלך המשיח, שכאשר מישהו שומע מרבו איזה עניין, הוא אומר "רק רגע, אני רוצה לפתוח את השולחן ערוך, אני רוצה לעיין בבאר היטב" - אז - אומר הרבי שליט"א מלך המשיח - יכול להיות שהוא למדן טוב, אבל חייל להביא את המשיח הוא לא יכול להיות! זה המילים של הרבי שליט"א מלך המשיח, זה לא המצאה של אף אחד אחר! ואין שום סתירה לכך שבשאלות הלכתיות פונים לרב. אומר הרבי שליט"א מלך המשיח, שאותו אחד יכול להיות מה שהוא רוצה, אך להביא גאולה באופן כזה אי אפשר! הרבי שליט"א מלך המשיח מדבר על החיילים שלו, על הלגיון של מלך, שהם לא מכירים שום דבר - רק את הרבי שליט"א מלך המשיח!".

הרב שלא פחד

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...