כינוס ילדי צבאות ה' והדלקת נרות בינלאומית דרך קישור בלויין "לראות ולהראות" בפעם הראשונה, בנר חמישי של חנוכה שנת תש"נ לעיני הרבי שליט"א מלך המשיח ב770 ועשרות אלפי צופים ברחבי תבל ובפעם הראשונה אחרי שבעים שנה גם ברוסיה הקומוניסטית.
מנחה התכנית בטלוויזיה:
"במרחק של אלפי קילומטרים אחד מהשני, הילדים בברוקלין ניו יורק והילדים בבית הכנסת המרכזי במוסקווא תחת "עדיין) השלטון הקומוניסטי, שרים את אותו השיר באותה שפה:
"אנו רוצים משיח עכשיו", ענין שמבטא את אחדות היהדות סביב העולם. ואת תחיית היהדות במדינה הסובייטית, ובמיוחד במסקווא"
באותה עת הדלקת נרות עם אלפי צופים ב"שאנז אליזה" בפאריז, בלונדון, ובאוסטרליה. ובירושלים - אלפי ילדי צבאות ה' ברחבת הכותל עם הרב מרדכי אליהו, שמדליק את החנוכיה הציבורית בברכה, ואומר על הרבי שליט"א מלך המשיח:
"בחכמתו, בתבונתו, רב גדול בתורה בנגלה ובנסתר רב ש"כל רזא לא אניס ליה" )יודע את כל הסודות( רב שמאיר את נשמותיהם של עם ישראל, כל מקום שיש חושך בעולם השליחים שלו נמצאים שם ומאירים את לבותיהם של עם ישראל. מאירים ממש".
תמליל הקטעים המתורגמים מתוך שיחת הרבי שליט"א מלך המשיח במעמד:
"שבפרשת 'ויהי מקץ' שם מדובר על העניין העיקרי אצל יוסף, ואיך יוסף יצא מבית האסורים יצא למלוך. שאם בהתחלת הפרשה מדובר במעמד ומצב של שנתיים ימים שיוסף עוד היה בבית האסורים, אחרי שהיה בין החולמים שיוסף פתר להם את החלומות ומיד אחר כך נהיה משנה למלך,
וכך זה אצל כל יהודי, אפילו שנמצא במצב של "היינו כחולמים," דהיינו - בזמן הגלות – אז תיכף ומיד כל יהודי פותר את ה'חלום' שגלות היא רק דבר זמני. והיא נעשתה כדי שאחר כך יהיה כפליים לתושיה, ושכר ירידה - צורך עליה שלא בערך לגמרי,
שמאותו 'חלום', על דרך חלום יוסף, שבשעה שהיו החלומות, והוא פתר אותם, - עדיין ישב בבית האסורים, ותיכף ומיד אומות העולם ע"י פרעה מלך המצרים, הוציאו אותו מבית האסורים, ועוד יותר, ציווה לכל העולם כי הרי פרעה היה 'מושל בכיפה,' וה'מושל בכיפה' ציווה לכל העולם ש"בלעדיך לא ירים איש את ידו ואת רגלו,"
שגם אינם-יהודים מכריזים בכל העולם כולו שהיות שזה יהודי שמדבר, זה יהודי שמדבר דברי תורה ומוסר את ציווי הקב"ה, אז בוודאי ש'לא ירים איש את ידו ואת רגלו' - שצריך למלא אחר הכוונה והרצון ובקשת כל יהודי וכל היהודים,
החל מהבקשה שלא רק שיהודים יוצאים מהגלות סתם אלא כספם וזהבם איתם, על דרך מה שהיה 'כימי צאתך מארץ מצרים', שיצאו ברכוש גדול, שהמצרים עצמם נתנו כלי כסף וכלי זהב וכו,'
על דרך זה גם, כל שבעים אומות העולם מלווים את היהודים (ביציאה מהגלות) ונותנים להם את כל הענינים שצריכים בשביל הרחבה אמיתית, שזה קשור עם מתנה אמיתית שנותנים זאת גם בציוויו של הקב"ה.
ומותר ליהנות ממתנה כזו, ועוד בפרט שזו אינה מתנה, אלא קיום ההבטחה שייצאו ברכוש גדול 'שלא בערך' לרכוש הגדול שיצאו מארץ מצרים, שזה הדבר שהרוויחו אותו ע"י צער הגלות בשעה שבנו יחידו של מלך מלכי המלכים הקב"ה - שזה כל יהודי - נמצא עוד רגע בגלות, אז כמה כסף וכמה ענינים שלא יתנו לו בשביל הצער, זה לא מתקרב לניסיון של רגע אחד שהיה צריך להיות על שולחנו של מלך מלכי המלכים הקב"ה,
ותמורת זה - הוא היה בגלות, תוך כדי שמשתדל להכניס את 'אלופו של עולם,' אות א' בתוך 'גולה,' זה נהיה אותיות 'גאולה' כמדובר כמה פעמים. והקב"ה גם עוזר לו שהוא יכניס מיד את ה-א', על ידי על ידי שמוסיף עוד יותר בקיום המצוות, ועוד בפרט שמוסיף בנר החמישי וכמדובר לעיל".
= = =
מנהג דמי חנוכה – בכל יום.
שדבר נכון שבכל ימות החול בחנוכה לתת דמי חנוכה לילדים יהודים וזה הרי מנהג ישראל, הרי כדאי לקיים את המנהג, כל מי שרק יכול שבכדי שיהיה מנהג, הרי צריך להיות מקויים בימי החנוכה.
שגם ביום הראשון של חנוכה שעושים ברכת שהחיינו, ובדיוק כפי שמדליקים נרות חנוכה בזמן המותר (בערב שבת( אז מותר גם לתת דמי חנוכה, וכמדובר כמה פעמים שזה דבר נכון מאד לתת דמי חנוכה לילדים יהודים ולמבוגרים יהודים, בכל יום ויום בחנוכה, גם ביום הראשון של חנוכה וביום האחרון של חנוכה,
שבקביעות שנה זו (תש"נ, שיום ראשון ואחרון של חנוכה חלו בשבת קודש) לתת זאת או לפני הדלקת נרות חנוכה או אחרי הדלקת נרות חנוכה שאז זה עדיין זמן המותר הן עבור הילדים, והן עבור המבוגרים, והן עבור אלה שמקיימים את המנהג לתת דמי החנוכה,
שעדיין (לפני כניסת שבת) מותר לטלטל מעות, איזה סוג שלא יהיה, ואפילו מי שנתן פעם אחת, אז לכל הפחות, שיתן לכל הפחות שתי פעמיים,
ומה טוב שיתן שלוש פעמים בג' פעמים הוי חזקה .
ומה טוב לתת במיוחד בנר חמישי כפי שראינו במנהג רבותינו נשיאינו, כמוזכר לעיל. שהם עשו זאת בהוספה על נתינת דמי חנוכה בשאר ימי חנוכה, ובפרט שזה בכלל לא סתירה - אדרבה, זה סיוע, שנותנים בימים מיוחדים כמו בנר החמישי, שאז נותנים יותר דמי חנוכה,
ובשאר ימי החנוכה, כולל גם ערב חנוכה לפני הדלקת נר ראשון, על אחת כמה וכמה ב'זאת חנוכה' לפני הדלקת כל שמונת הנרות, מוסיפים יותר מדרך הרגיל בנתינת ימי חנוכה לבניו, ולבנותיו, ולידידים הקרובים או אפילו לא כל כך קרובים, ולכן גם, הנהגה באופן כמוזכר לעיל, כמו שנוהגים בימי חנוכה והתוועדות, שאז צריך, בנוסף על המעות שנותנים לצדקה, לתת גם דמי חנוכה לכל אחד שרק ירצה לקחת, ומי לא רוצה לקחת זאת?!
וזה גם יקרב ויזרז את חנוכת בית המקדש השלישי".
הרב הכט מברך את הרבי שיוציא אותנו מהגלות:
מנחה הכינוס ב770, הרב הכט, בירך את הרבי שליט"א מלך המשיח:
"ואני רוצה להוסיף לזה שהרבי יהיה בריא, ויוציא אותנו מהגלות, ושנהיה ביחד אם ירצה השם מיד, בבית המקדש בירושלים עיר הקודש בקודש הקדשים –, בבריאות ובשמחה, בבנינו ובבנותינו בנערינו ובזקננו וזה צריך להיות בקרוב ממש!!"
תגובות