• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ט סיון התשפ"ד (05.07.2024) פרשת קורח

הגאולה כבר מאירה בתוך הגלות

השינוי העיקרי בעולם שמבטא את ימות המשיח מאז שנת תנש"א מתבטא בביטול שעבוד מלכיות. קטע זה מהושענא רבה תשנ"ב, בו הרבי שליט"א מלך המשיח מעיד על הזמן בו נמצאים עכשיו: זמן הגלות, אבל בתוך הגלות כבר מאיר אור הגאולה האמיתית והשלמה, וחודר וחודר
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

השינוי העיקרי בעולם שמבטא את ימות המשיח מאז שנת תנש"א 1991, מתבטא בביטול שעבוד מלכיות, הרמב"ם כותב הלכה ש"אין בין ימות המשיח לעולם הזה אלא שעבוד מלכיות". הרבי שליט"א מלך המשיח מסביר (כ"א אדר תשמ"ח) ששעבוד מלכיות בגשמיות, היה הגורם ל"גלות פנימית" בעבודת ה', וביטול שעבוד מלכיות פעל ביטול שעבוד מלכיות בנפש, ברוחניות, ולכן יש אפשריות חדשות לעבוד את ה' שלא מתוך גלות פנימית, כי כבר אין שעבוד מלכיות. (שיחות ניסן - אייר תנש"א). בקטע זה הרבי שליט"א מלך המשיח מעיד על הזמן בו נמצאים עכשיו, עדיין, אמנם, זמן הגלות, אבל בתוך הגלות כבר מאיר אור הגאולה האמיתית והשלמה, וחודר ומאיר וחודר.

נמצאים אמנם בימות המשיח, אבל כל זמן שבית המקדש השלישי לא ירד משמים על מקומו בהר הבית יחד עם התגלות הרבי שליט"א מלך המשיח, ותחיית המתים של משה ואהרן, זו עדיין גלות ולא גאולה אמיתית ושלמה.
=-=-=-השינוי העיקרי בעולם שמבטא את ימות המשיח מאז שנת תנש"א 1991, מתבטא בביטול הסופי של שעבוד מלכיות, (ביטול מעצמת הכפירה הקומוניסטית שגזרה גזרות שמד על קיום תורה ומצוות) אחרי שפסקו רבנים פסק דין שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח.
=-=-=-הרמב"ם כותב הלכה שבתחילת ימות המשיח יש מלחמות, וגם ש"אין בין ימות המשיח לעולם הזה אלא שעבוד מלכיות". הרבי שליט"א מלך המשיח מסביר ששעבוד מלכיות בגשמיות, היה הגורם ל"גלות פנימית" בעבודת ה', וביטול שעבוד מלכיות פעל ביטול שעבוד מלכיות בנפש, ברוחניות, ולכן יש אפשריות חדשות לעבוד את ה' שלא מתוך גלות פנימית, כי כבר אין שעבוד מלכיות. (שיחות ניסן - אייר תנש"א).
וכאן הרבי שליט"א מלך המשיח מעיד על הזמן בו נמצאים עכשיו, שעדיין, אמנם, זמן הגלות, אבל בתוך הגלות כבר מאיר אור הגאולה האמיתית והשלמה, וחודר ומאיר וחודר.
=-=-=-ענין זה מופע גם בפירוש רש"י לפסוקים בזכריה (ודניאל), "וְהָיָה יוֹם אֶחָד הוּא יִוָּדַע לַיקֹוָק לֹא יוֹם וְלֹא לָיְלָה וְהָיָה לְעֵת עֶרֶב יִהְיֶה אוֹר": רש"י והיה יום אחד - והיה הדבר הזה יום אחד מיומו של הקדוש ברוך הוא, הוא היום ידוע שהוא להכנת ישעו של הקדוש ברוך הוא: לא יום ולא לילה - לא אור נוגה כאור של עולם הבא שנא' (ישעיה ל) ואור החמה יהיה שבעתים כאור וגומר ולא לילה ולא עת צרה כצרת שיעבוד גליות שמקודם שימי משיחנו יהיו ואין בהם שיעבוד:
כלומר, אנו נמצאים בגלות, אבל בימות המשיח, זמן שהוא לא "יום" הגאולה, אבל כבר גם לא "חושך" הגלות, אלא בתקופה שהיא "לא יום ולא לילה", לקראת הגאולה האמיתית והשלמה.
בתקופה זו של תחילת ימות המשיח אחרי ביטול שעבוד מלכיות, ועד ירידת בית המקדש מהשמים, אומר רש"י על דניאל ח' יד, שמלך המשיח מתכסה אחר שהתגלה, וישוב ויתגלה: "עד ערב בקר אלפים וג' מאות .. ונצדק קדש - יכופר עון ישראל לבטל גזרות מדרסן ומרפסן מאז גלו גלות ראשונה למצרים עד יגאלו ויושיעו תשועת עולמים במלך משיחנו וכן הוא בפירוש רש"י לדניאל י"ב יב.

מנחה וחלוקת דולרים יום א', ז' תשרי

לתת צדקה בלילה

תגובות

  • בנימינסאן , י"ג סיון התשע"ו, 09:45

    "דבר מלכות" פ’ בראשית, ה’תשנ"ב
    תרגום מאידית
    ...אע"פ שבגלות נמצאים יהודים ב"שעבוד מלכיות"[65], וישנו ציווי של "דינא דמלכותא דינא"[66], ו"לא ימרדו באומות"[67], אל תתגרה בגוים[68], וכיו"ב - הרי הטעם לכך הוא, לא בגלל שליהודים יש מורא ופחד מפני אוה"ע (בזמן הגלות) ח"ו, שכן אדרבה: יהודים הם בבחי’ "ראשית" שבשבילם נבראו אוה"ע, אלא הפירוש בזה הוא, ע"ד הציווי "אל תצר את מואב ואל תתגר בם מלחמה"[69] (ועד"ז בנוגע לעמון[70]), שאין זה (כאילו עצה טובה) בגלל שבנ"י צריכים לירא מהם (בגלל כוחם) וזקוקים להם, אלא כפי שמפורש בפסוק[69] הטעם: "כי לא אתן לך מארצו ירושה כי לבני לוט נתתי את ער ירושה". זאת אומרת: כך קבע הקב"ה את הסדר, כשם ש"ברצונו נתנה לנו" את ארץ ישראל, כך "ברצונו נתנה להם" את ארצות עמון ומואב, ולא לבנ"י, ולכן "אל תתגר בם מלחמה"[71].

    ועד"ז בנוגע ל’אל תתגרה באומות’ ו’דינא דמלכותא דינא’ (וכיו"ב), הרי אין זה בגלל פחד[72] ח"ו, אלא משום שכך קבע הקב"ה וציוה שכן צריך להיות הסדר בזמן הגלות; אך מובן ופשוט שאין זה נוגע כלל וכלל בכך שישראל (גם בזמן הגלות) הם העם הנבחר, ה"ראשית" של כל העולם וכל אוה"ע.

    זאת אומרת שנוסף לזה ש"דינא דמלכותא דינא" ה"ז רק בנוגע לענינים גשמיים מסויימים (דיני ממונות, מיסים וארנוניות[73] וכיו"ב), אך לא בנוגע לעניני תורה ומצוות שעליהם יש הוראה ברורה בתורה[74] [ובלשון כ"ק מו"ח אדמו"ר:[75] נשמותינו לגלות לא גורשו ולשעבוד מלכיות לא נמסרו] - הרי גם בנוגע לגופים וגשמיות (וחומריות) של יהודי, נשאר הוא תמיד "ראשית" ולמעלה מאוה"ע, וזה שישנו ציווי "דינא דמלכותא דינא" אין זה בגלל שהוא תחת שעבוד וממשלת אוה"ע[76], אלא משום שכך קבע הקב"ה את הסדר בגלות ("מפני חטאינו").

    ומזה מובן גם שהחסדים שישראל מקבלים ע"י חסידי אוה"ע בזמן הגלות, ואשר לכן צריכים להודות להם, עד ש"ודרשו את שלום העיר גו’ כי בשלומה יהי’ לכם שלום"[77] - אין זה בגלל שיהודים זקוקים לחסדיהם ח"ו, דאדרבה: "חסד לאומים חטאת[78]"; וכאשר מקבלים מהם חסדים שמסייעים ליהודי בעניני תומ"צ - אין זה "חסד לאומים", אלא חסד מהקב"ה (הממשיך זאת ליהודים ע"י אומות העולם, משום שכך רוצה הקב"ה שיהי’ הסדר בזמן הזה), ובמילא אין זה "חטאת" ח"ו.

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...