• ב"ה ימות המשיח!
  • ל' סיון התשפ"ד (06.07.2024) פרשת קורח

על התלמיד הכי קטן בתומכי תמימים

"פולע" כהן, עשה התוועדות ב-י' שבט [בבני ברק] ו"כטוב לב המלך ביין", אמר שפלוני בן פלוני [החזו"א] מקנא בתלמיד הכי קטן של תומכי תמימים בגלל שהוא לא למד חסידות, והיות שהוא נמצא בעולם האמת כעת, הוא יודע מה זה, במילא הוא מקנא בתלמיד הכי קטן מתומכי תמימים. הדואר של ארץ ישראל הרוויח סכומים עצומים ממכתבים אחד אחרי השני, שאיך יתכן לומר דבר כזה, שהוא מקנא, הרי ההוא "גדול שבגדולים", ופוסק, ויודע למוד, וכל ימיו ישב באהלה של תורה, ולא שייך לומר כך... וידאו.
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מתוך שיחת פורים תשי"ז.

.."והבדילנו מן התועים. . .

"פולע" [רפאל] כהן, עשה התוועדות ב-י' שבט [בבני ברק] ו"כטוב לב המלך ביין]", אמר שפלוני בן פלוני [החזו"א] מקנא בתלמיד הכי קטן של תומכי תמימים בגלל שהוא לא למד חסידות, והיות שהוא נמצא בעולם האמת כעת, הוא יודע מה זה, במילא הוא מקנא בתלמיד הכי קטן מתומכי תמימים.

הדואר של ארץ ישראל הרוויח סכומים עצומים ממכתבים אחד אחרי השני, שאיך יתכן לומר דבר כזה, שהוא מקנא, הרי ההוא "גדול שבגדולים", ופוסק, ויודע למוד, וכל ימיו ישב באהלה של תורה, ולא שייך לומר כך;

ופתאום אומרים עליו שהוא מקנא בקטן שבקטנים שלומד פרק תניא!!

עניתי על זה שזה בפירוש גמרא בבבא בתרא: הגמרא אומרת שלעתיד לבוא יהיו שבע חופות, וצדיק "נכווה מחופתו של חבירו".

מה העניין בזה? במילא אם היו מרשים לו להיכנס באותה חופה - לא היה נכווה; למה הוא נכווה? - כי לא נותנים לו להיכנס! לכאורה, בגלל שלא נותנים לו להיכנס, למה הוא נדחק לפנים ונכווה?!

אז זה סימן, שכל זמן שהיה בעולם הזה הוא לא הכיר את היוקר שבזה; בשעה שהגיע לעולם הבא, אז התבונן ביוקר שיש בזה, אז כדאי לו להיכוות, אולי יצליח לזכות ולהנות מחופתו של חבירו.

ממה נהיית חופה לעתיד לבוא - על זה יש את מאמר רז"ל "אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו", איך יכול לקבל השכר לעתיד לבוא - בשעה שישנו "תלמודו בידו", בשעה שלמד באותם ענינים, כשהוא היה בעולם הזה הגשמי.

אם בהיותו בעולם הזה הגשמי לא למד אותם ענינים, ולא בגלל שהיו לו חובות שהיה "אנוס", אלא לא למד זאת בדעה מכוונת, כי הוא לא אחז מאותו לימוד, אז לעתיד לבוא, בעולם האמת, לא עוזרת תשובה. תשובה יש רק בעולם הזה, שכאן יש את עצמות ומהות אינסוף ב"ה, אז "נכווה מחופתו של חבירו", כי "נעבעך" אי אפשר לתת לו להיכנס, כי הוא היה מנגד ל[לימוד] זה;

אז אין פלא שהנשמה משתוקקת לחופה, למקום שלומדים פנימיות התורה כי שם הרי רואים את האמת בשבזה,ו"נועם עריבות ידידות" שאפשר לקבל מזה, ולכן יש את שני הדברים:

ישנה "חופתו של חבירו", והוא עומד לא מרחוק ורוצה להיכנס, ואי אפש ר לתת לו כי הוא נכווה; כי בשעה שהיה כאן למטה הוא היה מנגד על אותו לימוד.

העצה על זה היא, ש"בל ידח ממנו נידח", זה [שנכווה] רק בגן עדן, ולעתיד לבוא כפי הדרגות שבגן עדן. אחרי זה יהיה זמן תחיית המתים, שאז יהיה הזמן של "כולם יידעו אותי ", במילא יידעו איפה האמת מונחת, וכולם יתחננו למלך המשיח, שהוא ילמד איתם פנימיות התורה, וגם הוא יוכל גם לקבל חלק בזה.

 

חלוקת דולרים להוספה בצדקה ג' אדר שני תשע"ו

לתת צדקה בלילה

תגובות

  • משה , ז' אדר ב' התשע"ו, 20:07

    הרב דורון שליט''א ישר כח עצום על כל הקטעי וידיאו שהנך מעלה בתרגום ללה''ק . פשוט תענוג. היינו שמחים אם היית מעלה את כולם לחשבון היטיוב שלך שם נוכל לצפות בהם ביתר נוחות. וגם כמובן להוסיף עוד הרבה חומר חדש ומרענן מדברי המשיח שליט''א

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...