• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שמחה הופכת גזר דין של בית דין של מעלה

בקשר ל60 ימי חודש אדר בו מרבים בשמחה, אנו מביאים בפירסום ראשון קטע משיחת הרבי שליט"א מלך המשיח, מיום ג' טבת תשמ"ו, בו הרבי שליט"א מלך המשיח מסביר כמה משפטים באגרת התשובה, שלדור זה אין כח להתענות, ועל ידי שמחה ניתן לשנות גם גזר דין של בית דין שלמעלה.
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בקשר ל60 ימי חודש אדר בו מרבים בשמחה, אנו מביאים בפירסום ראשון קטע משיחת הרבי שליט"א מלך המשיח, מיום ג' טבת תשמ"ו, בו הרבי שליט"א מלך המשיח מסביר כמה משפטים באגרת התשובה, שלדור זה אין כח להתענות, ועל ידי שמחה ניתן לשנות גם גזר דין של בית דין שלמעלה.

תמליל התרגום של הסרטון:

.."וזהו המעמד ומצב של זמן האחרון ,שחושך הגלות נהיה יותר חזק, ואין כח להילחם בחושך ע"י תעניות!

 

כמו שאדמו"ר הזקן פוסק באגרת התשובה (בתניא). שבימינו אלו, ובפרט בין אלו ,ששייכים ללימוד תורה אסור להתעסק בתעניות!! בגלל שזה פוגם !!בהתמדתם ושקידתם בתורה והצלחתם בתורה. ועוד יותר, מביא על זה אדמור הזקן, "נקרא חוטא".

 

וזה קשור גם לשיעור רמב"ם שלומדים ,ביום זה, ביום ראשון וגם שם כתוב ש"אסור לחבול בחברו", ו"אסור לחבול בעצמו". הרי "בעצמו", הוא לכאורה בעל הבית!! אבל בגלל שגם על ,עצמו הוא גם לא בעל הבית, זה [גופו] "נכסיו של הקב"ה", "קנינו של הקב"ה",

 

אז בדיוק כפי ש"אסור לחבול בחברו", הוא מביא באותה הלכה בשיעור של יום זה ש"אסור לחבול בעצמו"! במילא, אסור לו לצום, אף על פי ,שזה ענין רק לגוף הגשמי וחומרי גם אותו אסור לו לענות, ואדרבה, "ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

 

אבל הרי חייבים לפעול את הענינים ,שחייבים לתקן אותם, שבשעה שהיה בריא על פי הש"ס (וחסידים מספרים שאדמו"ר הזקן אמר על עצמו שהוא במעמד ומצב של בריא על פי הש"ס כידוע הסיפור בזה, כשהלך למזריטש ,עם אחיו וכו' וכו', ,ואין כאן המקום להאריך בזה ובפרט שלא יודעים האם זה סיפור מדוייק או לא).

 

אבל לפי אגרת התשובה ,משם גופא משמע שאדמו"ר הזקן היה בדרגת בריא בגשמיות. ברוחניות, מאי קא משמע לן... אבל גם בגשמיות הוא היה בריא. וזו גם הוראה לחסידים.

 

ויש כאלה שרוצים ,דווקא להרבות בתעניות,  ורוצים "להלביש" את זה [כאילו] בחסידות, ומרים לו, תתעסק ב"מבצעים", בשביל זה אתה צריך כח ברגליים להסתובב בחוץ, וכח ביד לתת צדקה וכיוצא בזה!!

 

אם אתה רוצה דווקא חטאך – פרוק, [=לכפר על חטאך], יש לך על זה עצה שאדמו"ר הזקן נתן לכל אחד [=באגרת התשובה] על אחת כמה וכמה ההולכים באורחותיו, ומתפללים בנוסח שלו וכו' שהם גם יתנהגו לפי הנוסח שלו,

 

שכתוב וחטאך – 'בצדקה' – פרוק [=במקום תענית[, שזה כתוב באגרת התשובה ובארוכה באגרת הקודש.

 

אחרי זה יש גם את מה ,שכתוב בחלק ראשון של התניא על גודל ענין השמחה, ומובא על זה ,שם גם מכתבי האריז"ל וכמדובר כמה פעמים, והרי זה לכאורה פסוק מפורש!! ופסק דין מפורש ברמב"ם!! [ומדוע בעל התניא מביא אותו?!]

והוא מביא שם הן את הפסוק, והן את ,פירוש האריז"ל על זה על גודל ענין השמחה!!

 ומבאר בכמה דרושים ש"שמחה פורצת ",גדר", ובפרט ב"דרושי חתונה", "שמח תשמח" וכיוצא בזה" ,ששמחה פורצת גדר", ומשנה את הטבע, כפי שהיה לולא ענין השמחה, ועד לענין הפכי!

וכפי שזה מוסבר בחסידות, שזה משנה את הטבע של בית דין שלמעלה. ל"בית דין שלמעלה" יש ,להם טבע שבו הם נבראו, ואומרים שזה ענין של "טבע", אמנם טבע קדוש של בית דין שלמעלה ,נעלה יותר מבית דין שלמטה אבל כאן, ענין השמחה משנה את הטבע שלהם מן הקצה אל הקצה ונהיה "בהלו נרו", חסד בלי גבול ורחמים בלי גבול!!

וכפי שזה יורד ,למטה בגלל שזה בלי גבול כך זה יורד למטה מטה ממש ועד לעולם הזה התחתון שאין תחתון למטה ממנו בעולם עצמו בבני חיי ומזוני רוויחי, ובפשטות בני, בפשטות חיי, ובפשטות מזוני, ובפשטות רוויחי בכולם.

ומה שזה ענין שהזמן גרמא, בגלל שזה ,דבר ברור שצריך תיקון והשלמה, ועד לענין של שלימות, גם זה פסק דין גמור באגרת התשובה [=שאסור להתענות], ופסק דין גמור כשרואים את חלישות הדורות בפשטות בגשמיות.

מעולם לא היו "בילבולים" כאלה, לא ,מאחלים לאף יהודי ולאף אחד ענינים של התחדשות בבריאות הגוף כפי שבזמן האחרון דווקא. הלוואי שלא היו קוראים עיתונים ,אז מן הסתם היה נהיה פחות  בזה, אבל בגלל שבפשטות קוראים עיתונים, ונודע מכל אותם "חידושים", "חידושים" שלא רצויים!!

אז אמנם וודאי שהוא קרא זאת כי יצרו הרע אנסו, אבל בגלל שזה כבר היה, אז "גם זו לטובה", ,על כל פנים, "כל מה דעביד רחמנא, לטב עביד", כעת הוא צריך לראות איך לנצל את ,אותו הזמן שביטל, מה שניצל את אותם רגעים שיכל ללמוד תורה לקריאת, להבדיל, עיתונים! ע"י זה לדעת על דבר בלתי רצוי שפעל עליו עניין של היפך השמחה, ועכשיו השמחה שלו צריכה להיות באופן של "יתרון האור מתוך החושך",

ואז לא רק ש"לא ישים עליך" את כל הענינים לא רק שאין ?? כל הענינים, אלא שזה יהיה באופן של "לא ישים עליך" מלכתחילה, ואת זה פועלים ע"י ענין השמחה

וזה שייך בזמן הזה, ואדרבה, ביתר ,שאת וביתר עז, כי צריך את זה מצד צורך הזמן, אז דבר בטוח שהקב"ה נותן כח מיוחד שירבו בשמחה".

חלוקת דולרים להוספה בצדקה • י"ג ניסן תשע"ג

לתת צדקה בלילה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...