• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרשת ויקרא: לנתב את התאוות לקדושה

את הנפש הבהמית המושכת אותנו לתאוות גשמיות נחותות, אנו מוכרחים להקריב לה'. בירורה וזיכוכה הוא חובתינו הקיומית. אחת מסיבות קיומנו פה בעולם הינו על מנת לתקנה ולהפוך אותה לחלק בלתי נפרד מהבורא
פרשת ויקרא: לנתב את התאוות לקדושה
צילום: Tim Samuel from Pexels
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אני רוצה, אבל…

בכל פעם, אחרי עיסוק ממושך בדברים גשמיים, אני מוצא את עצמי יושב ומהרהר. אני שואל את עצמי למה? למי זה היה טוב?

אבל רגע לאחר מכן אני שוב נשאב לשם, לגשמיות העולם.

אני מעוניין ושואף לרוחניות אך איני מצליח לשלוט ברגשותי הבהמיים ובכל פעם מחדש אני מאכזב את עצמי ואת בוראי.

קורבן פוטנציאלי

פרשת השבוע עוסקת בקורבנות אותם אנו מצווים להקריב על גבי המזבח.

התורה מחלקת בין כמה סוגים של קורבנות חלקם ניתנים בתור מתנה לאלוקים וחלקם באים ככפרה על חטאים.

הפרשה פותחת במילים "אדם כי יקריב מכם, קורבן לה" מילים אלו באות לרמוז לנו על קיומו הפוטנציאלי של קורבן בתוך כל אחד ואחת מאיתנו. לכל יהודי ויהודיה יש יצר המכונה במקורות 'נפש בהמית'. לכן, כאשר אנו נמשכים לתאוות גשמיות ונחותות עלינו לזכור שזה לא מי שאני. אני במהותי שואף לקדושה ולרוחניות. אכן, בתוכי יש נפש בהמית ומה שנדרש ממני הוא להקריבה כקורבן לה'.

איסור אכילת בשר

היהדות הינה הדת היחידה המשלבת בין ההיתר להרוג בהמה לבין הזהירות המופלגה מלצער בעלי חיים.

אלוקים מלמד אותנו מה היא השיטה המדוייקת בה עלינו לשחוט את הבהמה באופן שלא יכאב לה כלל ומבאר לנו שכל רצונה וחפצה של הבהמה הינו להיות קריבה על גבי המזבח. או לחילופין, כיום, להיאכל בקדושה ולהשתמש בכוח אכילתה לעיסוק בעניינים קדושים כגון עזרה לזולת ולימוד התורה. עד כדי כך שבגמרא מבואר שאדם שלא עובד את ה' וכל זמנו מבוזבז על עניינים נחותים אסור באכילת בשר!

אני מקנא בך!

ג'ון היה סטודנט שהתקרב מאוד ליהדות בבית חבד בבלגיה. הוא החל לשמור שבת והיה מגיע לתפילות באופן קבוע, יום אחד הוא נעדר למשך תקופה. כשחזר הבחין השליח כי הוא עצוב מאוד. הוא שאל וניסה להתעניין מה מעיק על הבחור הצעיר , אולם ג'ון התחמק בעדינות. "הכל בסדר" הוא ענה בסתמיות.

השליח לא הירפה ושאל שוב ושוב עד שלבסוף נענה לו הסטודנט: "מצד אחד, כמו שאתה רואה אני מאוד מתחבר ומתקרב ליהדות, ומצד שני יש לי חברה גויה, ואנחנו רוצים להתחתן". השליח הציע לו לבוא איתו לרבי. בעומדו לפני הרבי, אמר בפתיחות: "רבי, אני מאוד מתקרב ליהדות, אך יש לי חברה גויה".

ג'ון היה בטוח שהרבי יסביר לו כמה זה חמור ועל האיסור הגדול, אך להפתעתו הרבי אמר לו: "אני מקנא בך". הרבי המשיך והסביר לו: "ניסיון הוא סולם איתו אפשר לעלות למעלה או לרדת למטה, ככל שהניסיון גדול יותר כך הסולם גדול יותר, סולם כזה גדול כמו שלך מעולם לא היה לי ולכן אני מקנא בך".

כמובן שהדברים פעלו וג'ון בחר לטפס על הסולם בדרך הנכונה.

המבול - 2022?

בתחילה לא היה שייך לברר את הבהמות ולהעלותם לדרגות רוחניות נעלות, אך לאחר המבול התעלו בני האדם וניתנה לנו היכולת והזכות לזכך את הבהמות והחיות . זאת על ידי שחיטתן ואכילתן לשם קדושה או הקרבתן על גבי המזבח - לה'. 

החל מהמבול אנו, בני האדם חיים בעידן חדש בו קיבלנו כוח מיוחד המאפשר לנו ומחייב אותנו להעלות ולברר את כל הקיים בעולם כולל בהמות, חיות ועופות. אומנם עדיין קיימות חיות שאין ביכולתנו להעלות ולזכך - חיות אלו נאסרו באכילה והם יתבררו ויזדככו רק בביאת המשיח.

לשם כך נוצרת

את הבהמה הקיימת בתוכנו - הנפש הבהמית המושכת אותנו לתאוות גשמיות נחותות, אנו מוכרחים להקריב לה', בירורה וזיכוכה הוא חובתינו הקיומית. אחת מסיבות קיומנו פה בעולם הינו על מנת לתקנה ולהפוך אותה לחלק בלתי נפרד מהבורא. 

בכל פעם שאתגבר עליה ואלך בדרך הנכונה אלוקים יחשיב לי זאת כקורבן! ובכך אקרב את התגלות הרבי שליט"א מלך המשיח ואת היום עליו נאמר "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ" - הגאולה האמתית והשלימה.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

למה האש באוקראינה לא תדעך?

ספר הקרבנות והמסר של ההתקרבות לה'

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...