"על פי כל הסימנים שבדברי חז"ל אודות אחרית הימים, דורנו זה הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה".
(שבת פרשת נשא תנש"א)
נשיא הדור הוא גם המשיח (גואלן של ישראל) שבדור... כידוע שבכל דור ישנו "אחד הראוי מצדקתו להיות גואל, וכשיגיע הזמן יגלה אליו ה' יתברך וישלחו", ומסתבר לומר שהוא נשיא הדור, כמפורש בגמרא (סנהדרין צ"ח ע"ב ובפירוש רש"י) בנוגע לרבי יהודה הנשיא: "אמר רב, אי מן חייא הוא כגון רבינו הקדוש", "אם משיח מאותן שחיין עכשיו ודאי היינו רבינו הקדוש". הנשיא שבדור.
(קונטרס בית רבינו שבבבל)
"... הנני חוזר ומדגיש כמה פעמים שלא זו בלבד שסוף הגאולה לבוא, אלא שהגאולה עומדת כבר על סף הפתח, ומחכה לכל אחד ואחת שיפתח את הדלת ויסחוב את הגאולה לתוך החדר".
(להרה"ר הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל – ו' מר חשוון תשנ"ב)
"... כבר ראו בפועל נפלאות המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בה", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא... והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתכם", ועד להכרזה ש"הנה זה (מלך המשיח) בא", שכבר בא, היינו שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה, ותיכף ומיד המשכה ושלימותה".
(דבר מלכות בלק תנש"א)
"... כמה שואלים... מה יאמר העולם ומה יאמרו האומות על כך שיהודי עושה את עבודתו... בקירוב הגאולה האמיתית והשלימה, הרי אין הם מבינים את פירוש הדבר?! אמנם זוהי עבודה גדולה ונעלית - אבל צריכים לכאורה להתחשב עם העולם!
והמענה על זה הוא: העולם כבר מוכן! כאשר יהודי יעשה את עבודתו כדבעי - באופן שלמעלה ממדידה והגבלה, וביחד עם זה כפי שזה מלובש בכלים דלבושי הטבע – יראה איך שהעולם, טבע העולם ואומות העולם מסייעים לו בעבודתו...".
(שבת פרשת קרח תנש"א)
"ועל פי זה ישנו גם מענה על השאלה ששואלים על כך שמדברים לאחרונה שהגאולה באה תיכף ומיד ממש - לכאורה: כיצד יכול זה לעבור ולהצליח בצורה חלקה כל כך, כיצד יגיבו בני הבית על זה, ומה יאמר העולם על כך?!
והמענה הוא, שאילו היו ענייני הגאולה חידוש, אולי היה מקום לשאלה, אבל היות שהגאולה אינה חידוש דבר, אלא כל ענייני הגאולה התחילו כבר, כבר נמשכו והתקבלו בעולם הזה הגשמי התחתון, לא יהיה פלא כאשר הגאולה באה תיכף ומיד ממש".
(דבר מלכות שבת פרשת שופטים תנש"א)
תגובות