• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

לעמוד בתוקף מול העולם

השם 'יהודי' ניתן לנו על שמו של יהודה, המנהיג הראשון שנעמד בתוקף מול מנהיג העולם, כשזה איים לפגוע בשלומם של בני ישראל. גם היום נדרשים אנו ללמוד ממנו ולנהוג באותה דרך של עמידה בתוקף
לעמוד בתוקף מול העולם
פרסום משיח בניו יורק. ביוזמת קבוצת נשים, עלה בחודשים האחרונים קמפיין פרסומי על שלטי חוצות בנושא משיח
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

צריך אומץ יוצא מהכלל, תקיפות נדירה ותעוזה רבה כדי לעמוד מול מנהיג המעצמה הגדולה בעולם, לא למצמץ ולדרש ממנו שלא לעמוד בדרכם של בני ישראל. לא פשוטה יכולה להיות תגובתו, בטח לא כאשר משוגרים גם איומים אישיים כלפיו וכלפי ממלכתו.

אך זה בדיוק מה שעשה יהודה, מול שליט מצרים, כאשר באותה שעה הוא לא ידע כי מדובר באחיו יוסף שנעלם לפני כעשרים שנה. הסיבה לנאומו התקיף של יהודה, כפי שנרשמה בתחילת פרשתנו, היא הניסיון להפריד בין האחים, ולחטוף את בנימין.

במעשה זה, הציב יהודה את הדרך לכל אלו שבאו בעקבותיו. אין להתפעל משום גורם הניצב בדרך, עמידה בתוקף על העקרונות, היא הערובה לניצחון!

לא להכנע

שנים מאוחר יותר, בסיפור המגילה, אותו אנו קוראים בפורים, מגלים אנו מילה חדשה, כינוי הניתן למרדכי - היהודי. כן, למרות שהוא עצמו היה משבט בנימין, ואינו נמנה על צאצאיו של יהודה, הרי שהוא נקרא יהודי, על שם אותה דרך שסלל מנהיג יהודה, אז כשעמד לדבר בשם כל בני ישראל.

מאז ועד היום, הפך כינוי זה, לשם נרדף לעם ישראל - היהודים. על כינוי זה, אמרו חז"ל כי "כל הכופר בעבודה זרה נקרא יהודי". תורת החסידות מחדדת את הנדרש מכל אחד, ומדגישה כי מדובר על כל עבודה שזרה לו, כל פעולה שאינה עולה בקנה אחד עם המצופה ממנו, הרי שעליו לכפור בה ולבטלה, ובכך נקרא הוא יהודי.

נקודה זו מחדד הרבי שליט"א מלך המשיח, כשמלמדנו את הדרך הנדרשת מכל אחד, אין לחשוש מכל מונע ומעכב, יש לדעת כי עמידה בתוקף על דרכנו, דרך התורה והמצוות, היא הדרך הבטוחה לנצח את כל מי שעומד בדרך.

לצערנו, השבוע שוב הוכיחה ממשלת ישראל כי היא מעדיפה את דרך הכניעה, הפקודות המגיעות מארצות הברית, מתבצעות לעיתים אפילו על חשבון הביטחון של תושבי ארץ הקודש. כך הודיעו השבוע כי יאפשרו בחזרה שלטון של הערבים על עזה, ובקרוב תאפשר הממשלה חזרה של גורמי שלטון לתוך אותם איזורים עליהם מסרו את נפשם (פשוטו כמשמעו) מיטב חיילינו.

לא פעם מתייחס הרבי שליט"א מלך המשיח, לדרישות כגון אלו המגיעות מארצות הברית ואומר כי ברור שארצות הברית בעצמה לא היתה נוהגת בצורה אחרת באם האיום היה על אדמתה או על אזרחיה, ובכל מקרה אין זה מוסרי להקריב את שלומם ובטחונם של היושבים בארצינו, בכניעה לתכתיבים המגיעים מאלו הניצבים מעבר לים, שפקודות אלו לא מסכנות אותם.

המנהיג לו אנו מצפים

מפרשת השבוע ומעמידתו התקיפה של יהודה, מאותה דרך שסלל המנהיג התקיף אז, יש לשאוב השראה ולחזק את עצמנו גם היום.

אין לנו אלא לשים את מבטחינו באותו המנהיג לו אנו מצפים, המנהיג שהוא צאצא ישיר ליהודה, מלך המשתייך לשושלת המלוכה מבית דוד ושלמה, הלא הוא הרבי שליט"א מלך המשיח, שהשפעתו כבר ניכרת על כל העולם כולו ובקרוב ממש יתגלה לעין כל, כשכל אומות העולם יתבטלו בפניו ויקבלו את מרותו.

גאולה מתוך המאסר, גם היום

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...