• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שמחה שמתגברת מיום ליום

את לילות חג הסוכות צריך לנצל להשתתפות של כל אחד, במעמדי הקהל - שמחת בית השואבה, המתקיימים ברחובות. משם שואבים שמחה לכל ימות השנה ומזרזים את הגאולה האמיתית והשלימה
שמחה שמתגברת מיום ליום
מאחדים ומתאחדים. מצוות נטילת ארבעת המינים מסמלת את האחדות בקרב הסוגים השוים של עם ישראל
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

פתיחת השנה היהודית, הינה בחודש תשרי, המכיל מצד אחד את ימי ראש השנה, עשרת ימי תשובה ויום הכיפורים, אך לאחריהם מופיעים חג הסוכות ושמחת תורה, המאופיינים בקו השמחה. ולמרות שברור הוא שתמיד צריך היהודי לשמוח, הרי שכאשר מגיע זמן שעליו מצווה התורה "ושמחת בחגך" משתדל היהודי להרבות בפעולות המשמחות.

אחד מביטויי השמחה המוכרים ביותר, הוא קיום המנהג זכר לשמחת בית השואבה, המתקיימת כהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח, ברחובה של עיר. במקומות רבים, מתכנסים מערבי לילות חג הסוכות, לריקודי שמחה של מצווה. בימות חול המועד, אף מרבים בכלי זמר, כשהשמחה פורצת ומתגברת.

גם בגשם השוטף

אחד המקומות בהם ניתן ביטוי רחב לקיום מנהג זה, הוא בשכונת קראון הייטס, ליד 770 בברוקלין שבניו יורק. שם נחסמים הרחובות המרכזיים לכל שעות הלילה, כשאלפים מפזזים, בכל מזג אויר, ורוקדים בלי הפסקה עד לשעה 6 בבוקר, וכך לילה אחרי לילה במשך כל לילות החג.

לא פעם, קורה שנפתחים ארובות השמים באותן שעות, וגשם עז ניתך ארצה, אך כל זה לא מונע מהריקודים להימשך כסדרן, ואף להתחזק.

אירועים אלו, שכאמור ניתן למצוא כדוגמתן בכל מוקדי חב"ד, הן זכר לאירוע המרכזי שהיה מתקיים בבית המקדש. שם היו מתכנסים עם ישראל, שהגיעו לחגוג את הרגל במקום הקדוש, כפי שהקדוש ברוך הוא מצווה בתורה, ובלילות החג, היו פוצחים בריקודים סוערים.

וכך מתארת זאת המשנה במסכת סוכה: "כל מי שלא ראה שמחת בית השואבה, לא ראה שמחה מימיו. במוצאי יום טוב הראשון של חג, ירדו לעזרת נשים.. ומנורות של זהב היו שם, וארבעה ספלים של זהב בראשיהן וארבעה סולמות לכל אחד ואחד, וארבעה ילדים  מפרחי כהונה ובידיהם כדים של שמן של מאה ועשרים  לוג, שהן מטילין לכל ספל וספל.. ולא היתה חצר בירושלים שאינה מאירה מאור בית השואבה.. חסידים ואנשי מעשה היו מרקדים לפניהם באבוקות של אור שבידיהן, ואומרים לפניהן דברי שירות ותשבחות". לילה שלם של שמחה ששיאה בשעה הבוקר עת שאבו את המים לקיום מצוות ניסוך המים שהיה מתקיים בחג זה.

שלום עולמי

בריקודים המתקיימים היום, אומר הרבי שליט"א מלך המשיח, ניתן לשאוב שמחה לכל השנה כולה, ולהפוך את השנה הבאה עלינו לטובה לשנה שמחה ביותר.

במיוחד מסוגלת שמחה זו להוציאנו אל הגאולה האמיתית והשלימה. כנאמר בפסוק "כי בשמחה תצאו . . וכל עצי השדה ימחאו כף", וכפי שמסביר פסוק זה הרד"ק: "יכו כף לשמחה, כמו שכתוב "ויכו כף ויאמרו יחי המלך"" כשהמילים כל עצי השדה מכוונות על אומות העולם. דווקא בתקופה זו, בה אומות העולם מתרעשין  ומתבהלים מפני קולות המלחמה בעולם, ברור הוא שכל זה, נועד להכרה מוחלטת של כל באי עולם, במלכותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, שהתגלותו המלאה תביא שלום בכל העולם כולו, ותיכף ומיד ממש.

הדרך שמדלגת מעל המכשולים

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...