• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הדרך שמדלגת מעל המכשולים

דרכו היחודית של הרבי המהר"ש 'לכתחילה אריבער', היא המעניקה לכל אחד את האפשרות להיות מעל כל המניעות והעיכובים, להקהיל את בני ביתו וידידיו ולהביאם לרקוד יחד בכנסי הקהל - שמחת בית השואבה
הדרך שמדלגת מעל המכשולים
אצל רבותינו בליובאוויטש. חסיד נושא תפילה על יד ציונם של הרבי הצמח-צדק ובנו הרבי המהר"ש בליובאוויטש
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בשבת זו, י"ג תשרי, מציינים את יום ההילולא של רבי שמואל מליובאוויטש, האדמו"ר הרביעי בשושלת רבותנו נשיאנו. הרבי המהר"ש, כפי שהוא נקרא, ידוע בכינויו "לכתחילה אריבער" ובתרגום: מלכתחילה מלמעלה. מקור כינוי זה, הוא בפתגמו הידוע המובא בתרגום חופשי: העולם (רוב האנשים) סבור: שכאשר לא יכולים ללכת מלמטה צריכים לעבור מלמעלה, ואני (כך אומר הרבי המהר"ש) אומר שמלכתחילה צריכים לעבור מלמעלה!

אימרה זו הפכה לנכס צאן ברזל, והיא המאפיינת את נשיאותו, עד כדי כך, שניגונו אף הוא נקרא בשם 'לכתחילה אריבער' ופעמים רבות מוסיפים לתוארו כינוי זה.

לכתחילה אריבער

משמעותו של פתגם זה, הוא שתמיד עלינו לפעול בחוזקה ובעוצמה. אל לנו להתפעל מקשיים ומהפרעות. אם ההתחלה תהיה בהתחשבות עם הבעיות והמכשולים המוצבים בפנינו, ונבדוק ראשית את האפשרות לעבור תחתם, אזי אנו בסכנה גדולה, שמא לא נצליח לעבור. אך הדרך הנכונה היא, מלכתחילה לחפש ולמצוא את הדרך לעבור מעל החסמים.

בניגוד לדרך העולם, כי הדרך של הדילוג והקפיצה מעל הבעיות, מגיעה רק לאחר הנסיון לעבור מתחתם, בא הרבי המהר"ש ומציב את דרכו הייחודית: "לכתחילה אריבער!" אין לחשוש ויש להתסער ולדעת אשר ביכולת האדם, לדלג ולהיות מעל כל המניעות והעיכובים.

אחד הסיפורים המאפיינים זאת באישיותו הפלאית, עוסק בנסיעתו לפריז, עם עוד שני חסידים, שם התאכסן במלון יוקרתי. באחת הפעמים הגיע הרבי לבקר בחדר המשחקים שבמלון, שם ניגש לאחד מאלו שישבו ובזבזו את זמנם במשחק חולף, תוך שמניח את ידו הקדושה עליו, ואומר לו: "יין נסך מטמטם את המוח והלב. היה יהודי". (יין נסך זהו יין שנגעו בו גויים). אותו אדם אליו כוונו הדברים, לא נח ולא שקט, עד שמצא את הרבי המהר"ש שבנתיים יצא מאותו חדר, וביקש ממנו דרך למציאת עבודת ה'. וסופו שיצאו ממנו משפחה של יראים ושלמים.

כאשר הרבי שליט"א מלך המשיח מספר סיפור זה, מציין הוא את אהבת ישראל הגדולה, של הרבי המהר"ש, שלמרות שזמנו היה מדוד ומחושב ביותר, ופעמים רבות סיים השכם בבוקר את תפילתו, לאחר כל ההכנות שנדרשו לכך, עם כל זה, נסע במיוחד לפריז, על מנת להציל נשמה גבוהה אחת שנפלה שם לקליפות. 

להתקהל בשמחת בית השואבה

השנה המיוחדת בה אנו נמצאים, דורשת מכל אחד ואחת מאיתנו לפעול באופן של 'לכתחילה אריבער'. שנת הקהל, היא הזמן לאסוף, כל אחד במקומו - אנשים (וכמובן שאשה תקהיל נשים מתוך צניעות) ולהסביר להם על מהותה של שנה ייחודית זו, בה כל אחד נדרש להתחזק בקיום המצוות.

הזמן הטוב ביותר להתחיל בכך, הוא באירועי שמחת בית השואבה, הנערכים בכל מקום, לשם ניתן להגיע עם כל בני הבית, השכנים והידידים, לשמוח ולהודות לקב"ה על כל הניסים שעושה איתנו ובמיוחד על התגלותו המיידית של הרבי שליט"א מלך המשיח, תיכף ומיד ממש.

שבת שמשפיעה על כל השנה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...